Witam, nie wiem jak u kogo a u mnie po wyjęciu kluczyka szyby nie działają. Dla czego tak jest nie wiem. Trzeba było cały czas pamiętać o szybach zanim gasisz samochód. Czy tam na parkingu chcesz uchylić szyby i nic z tego. Więc podałem zasilanie na sterowanie szybami od tej drugiej zapalniczki co cały czas pod napięciem. Teraz szyby działają cały czas. Bardzo prosta operacja zdjęć nie robiłem. W razie potrzeby służę radą.
Niezależne zasilanie szyb
#1 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 31 maja 2018 - 23:15
#2
Napisano 01 czerwca 2018 - 03:22
Jeżeli prosta sprawa to czekamy na opis twojej pracy. Miło jak by była fotorelacja. Bo fakt rozwiązuje to jakoś problem. No i co na to nasz Doctor
#3
Napisano 01 czerwca 2018 - 04:58
Szanowni,
A nie chodziło przypadkiem twórcom samochodu o rozłączenie zasilania do jak największej ilości odbiorników po wyłączeniu kluczyka?
Oczywiście jak zwykle można i tak, można i tak,
Ale czy np włożenie patyka( drucika) pod uszczelkę drzwi i przyciśnięcie guziczka otwiera zamkniętą szybę w samochodzie?
#4
Napisano 01 czerwca 2018 - 05:38
Szanowni,
A nie chodziło przypadkiem twórcom samochodu o rozłączenie zasilania do jak największej ilości odbiorników po wyłączeniu kluczyka?
Oczywiście jak zwykle można i tak, można i tak,
Ale czy np włożenie patyka( drucika) pod uszczelkę drzwi i przyciśnięcie guziczka otwiera zamkniętą szybę w samochodzie?
guziki masz na podszybiu,będzie trudno ;P
#5 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 01 czerwca 2018 - 05:43
Moje guziki na środku, nie w drzwiach. Gdy ktoś zechce to nic go nie zatrzyma, wejdzie do samochodu.
Szanowni,
A nie chodziło przypadkiem twórcom samochodu o rozłączenie zasilania
Jeżeli nie będą rozładowywać aku.
#6
Napisano 01 czerwca 2018 - 06:09
guziki masz na podszybiu,będzie trudno ;P
kurcze, masz rację. na drzwiach przecież są blokady a nie otwieranie szyb.
To chyba moje spaczenie z innych samochodów
Użytkownik vanpeer edytował ten post 01 czerwca 2018 - 06:11
#7 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 01 czerwca 2018 - 06:44
Apropo blokad usunąłem wszystkie a żeby nie kusić baranów.
#8
Napisano 01 czerwca 2018 - 18:18
Witam, nie wiem jak u kogo a u mnie po wyjęciu kluczyka szyby nie działają. Dla czego tak jest nie wiem. Trzeba było cały czas pamiętać o szybach zanim gasisz samochód. Czy tam na parkingu chcesz uchylić szyby i nic z tego. Więc podałem zasilanie na sterowanie szybami od tej drugiej zapalniczki co cały czas pod napięciem. Teraz szyby działają cały czas. Bardzo prosta operacja zdjęć nie robiłem. W razie potrzeby służę radą.
Następna mądrość ? , zawsze tak jest - szyby tylko po stacyjce, w autach z automatyką , domknięcie i też sie wyłączają - a może kolego jest tak zrobione celowo aby bez stacyjki szyby nie pracowały. Tak dla Twojej ciekawości podłącz amperomierz i zobacz ile masz poboru prądu na postoju ….. będziesz miał niespodziankę .
Taka opcja jest niedopuszczalna , jest zbyt duży prąd i doprowadza do rozładowanie akumulatora na postoju po dłuższym postoju .
Na dołączonym schemacie masz strzałkę na pomarańczowym przewodzie zasilającym po stacyjce kilka obwodów w tym na samym dole jest przełącznik szyb , podanie na niego zasilania zasila zwrotnie zblokowane obwody i resztę dodatkowych po bezpieczniku F2
Załączone pliki
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 01 czerwca 2018 - 18:36
#9
Napisano 01 czerwca 2018 - 19:28
Można zrobić coś takiego jak to jest rozwiązane np w oplach, jedziesz sobie, gasisz samochód, wyciągasz kluczyk, szybki działają dopuki nie otworzysz drzwi i ich nie zamkniesz, wtedy jest rozłączane zasilanie szyb. W miarę proste do wykonania i nie będzie ci prądu na postoju ciągnąć
#10
Napisano 01 czerwca 2018 - 19:47
WitamNastępna mądrość ? , zawsze tak jest - szyby tylko po stacyjce, w autach z automatyką , domknięcie i też sie wyłączają - a może kolego jest tak zrobione celowo aby bez stacyjki szyby nie pracowały. Tak dla Twojej ciekawości podłącz amperomierz i zobacz ile masz poboru prądu na postoju ….. będziesz miał niespodziankę .
Taka opcja jest niedopuszczalna , jest zbyt duży prąd i doprowadza do rozładowanie akumulatora na postoju po dłuższym postoju .
Na dołączonym schemacie masz strzałkę na pomarańczowym przewodzie zasilającym po stacyjce kilka obwodów w tym na samym dole jest przełącznik szyb , podanie na niego zasilania zasila zwrotnie zblokowane obwody i resztę dodatkowych po bezpieczniku F2
Na to właśnie czekałem.
#11 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 01 czerwca 2018 - 22:22
Na dołączonym schemacie masz strzałkę
Nie jestem pewny czy dobrze rozumiem ten schemat. Ja odciąłem przewody zasilające sterownik szyb i je zostawiłem luzem i zasilił sterownik z gniazdka zapalniczki. Czyli prąd płynie (chyba) wyłącznie do szyb? Czy ze sterownika szyb prądu spływa innymi przewodami do innych odbiorników?
#12
Napisano 02 czerwca 2018 - 07:41
Słuchaj, by być pewnym, amperomierz w dłoń i sprawdzasz. Tzn wsiądź do auta, zamknij drzwi, przekręć kluczyk by zapaliły się kontrolki, wyłącz kluczyk, otwórz drzwi, zamknij drzwi z kluczyka bądź z pilota, odczekaj z 15 minut i sprawdź pobór prądu wtedy. Jak nie przekroczy 100 mA to będzie super.
#13
Napisano 02 czerwca 2018 - 07:41
#14 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 02 czerwca 2018 - 18:10
Po podłączeniu amperomierza 0.44, po 3 sekundach 0.22 po trzech sekundach i dalej 0.11
Coś nie tak z przełącznikiem czy miernikiem?
Użytkownik pkorol edytował ten post 03 czerwca 2018 - 10:49
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Domykanie szyb |
Modyfikujemy | szyk60zt |
|
|
|
Problem z nawiewem i szybami |
Techniczny podstawowy | Marcyś |
|
|
|
Szybko migający kierunkowskaz. |
Ogólnie | Bezimienny Gość.grzelux_* |
|
|
|
Przednia szyba czołowa |
Techniczny podstawowy | adamski7580 |
|
|
|
Ile jechaliście najszybciej? |
Moje auto | Edysia |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych