Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Zakup auta


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 KornelPL

KornelPL

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 143
  • Dołączył:  19 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Kornel

Napisano 06 listopada 2018 - 13:44

PT zony zdechl calkowicie - padl silnik. Raptem 30 tys km zrobione na LGP i upalilo zawor wydechowy na glowicy. A instalacja dobra, regularnie serwisowana, zakladana juz 4 w tym samym warsztacie (wszystkie 3 pozostale auta po odsprzedaniu nadal jezdza i dzielnie sluza nowym wlascicielom). Zamiast remontu zapadla decyzja o zakupie nowszego auta. Ze wzgledu na sytuacje rynkowa w gre wchodzi silniki 1.6. Mam kilka pytan

 

1) czy ten silnik nie jest zbyt slaby to nielekkiego przecież auta (auto dla żony do jazdy po miescie)\

2) Z tego co zauwazylem to jest to silnik na lancuszku - jak z rego trwaloscia? 

3) Jakie bylo oryginalne ukompletowanie PT po lifcie w kluczyki? jeden ze sprzedajacych twierdzi, ze komplet obejmowal klcz/ pilot + klucz serwisowy - czy to prawda

4) W przypadku obecnsci tylko klucza/ pilota, jaki jest koszto dorobienia takiego lub ewentualnie klucza serwisowego ?



#2 Jędrek1947

Jędrek1947

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 168
  • Dołączył:  03 paź 2012
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1,6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::KALISZ
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 listopada 2018 - 13:50

Spisuje się ok , były dwa piloty



#3 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 177
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 listopada 2018 - 16:29

1,6 dla żony po mieście jest wystarczający ale paliwożerny, kluczyki 2 szt z pilotami



#4 MATRON

MATRON

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  18 lis 2015
  • Rok Produkcji:2002 i 2004
  • Silnik:1,6 i 2.4GT
  • Imię:Matron
  • Skąd::Sląsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 listopada 2018 - 18:00

1) Silnik daje radę, toczy się z gracją.

2) Trwała jednostka jak się o nią dba, rozrząd nie sprawia problemów teoretycznie bezobsługowy jednak były problemy z napinaczem.

3.) Dwa klucze i dwa piloty.

4) Dorobienie chyba serwis kilka stówek.



#5 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 listopada 2018 - 21:43

Kup bezwypadkowy i z oryginalnym przebiegiem. Wszystkie twoje utrapienia i problemy z autem miną.....
Przepraszam, ale większość obecnych na forum ma problemy z pt które są wrakami...
Nikt kto ma oryginalne auto niewalczy

Użytkownik steryd edytował ten post 06 listopada 2018 - 21:45


#6 KornelPL

KornelPL

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 143
  • Dołączył:  19 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Kornel

Napisano 29 listopada 2018 - 09:02

Szukamy auta, wypowiedzcie sie prosze:

 

https://www.otomoto....-ID6BtAGS.html?

 

https://www.otomoto....-ID6BxQHG.html?

 

https://www.otomoto....-ID6Bw2Pi.html?

 

Przy dieslu mam pytanko - jak jest ogolnie z trwaloscia tego motoru? jest tam dwumas? czy on jest na common railu? jak w trwaloscia wtryskow i turbo ? 



#7 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopada 2018 - 11:03

Szukamy auta, wypowiedzcie sie prosze:

https://www.otomoto....-ID6BtAGS.html?

https://www.otomoto....-ID6BxQHG.html?

https://www.otomoto....-ID6Bw2Pi.html?

Przy dieslu mam pytanko - jak jest ogolnie z trwaloscia tego motoru? jest tam dwumas? czy on jest na common railu? jak w trwaloscia wtryskow i turbo ?

bierz 1.6. silnik na łańcuszku, prosta konstrukcja. W dieslu jest dwumasa i EGR. Akumulator żelowy i trzeba zmieniać rozrząd. Same koszty eksploatacji są większe. Do tego pali 12 l ropy po mieście. 1.6 ok. 10-11litrow benzyny, która jest tańsza. Zresztą te auta nie są nowe.

#8 KornelPL

KornelPL

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 143
  • Dołączył:  19 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Kornel

Napisano 29 listopada 2018 - 11:06

bierz 1.6. silnik na łańcuszku, prosta konstrukcja. W dieslu jest dwumasa i EGR. Akumulator żelowy i trzeba zmieniać rozrząd. Same koszty eksploatacji są większe. Do tego pali 12 l ropy po mieście. 1.6 ok. 10-11litrow benzyny, która jest tańsza. Zresztą te auta nie są nowe.

Dzieki za odp. Myslalem, ze CRD tez jest na lancuszku... No i 12l ropy po miescie?????? 



#9 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopada 2018 - 11:10

Tak jest . Ale te auta mają większe przebiegi niż benzyny, a rozrząd jest droższy niż do 1.6. gdybyś miał wymieniać

#10 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 211
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopada 2018 - 11:16

Hej!

Kornelu, nie wypowiem się co do diesel(k)u w PiTku miałem tylko 1,6 i tutaj służę pomocą.

 

Pierwszy pitek 1,6 z zagranicy - nie znasz właściciela, mało, co będzie wiadomo, co było robione - jest vin zerknij, kup info-vin i coś więcej wiesz - fajny przebieg, ładnie utrzymany, drugi pitek w 1,6 - widać krajowy (zarejestrowany w PL), można pogadać zawsze z właścicielem (sam ocenisz czy prawdomówny) - wyciągnij wszystko, co wie na temat swojego auta, zobacz czy był serwisowany faktycznie w aso (co wynika z emblematu), sam ocenisz czy info-vin zamówić czy nie.

 

W jednym jak i drugim przypadku (oraz trzecim) - pytaj o książeczkę serwisową (wiem można w obecnej technice sprytu - wyrobić i papier wszystko przyjmie), PiTki nie były gazowane i tutaj dodatkowy plus, sam to zrobisz i wiesz co masz ;) - tak czy siak i tak trzeba zaliczyć koszt w aso, na komputerek - czy licznik nie odmłodniał, poszukać błędów itp... wejść pod niego, z latarką poszperać gruntownie, zobaczyć na odcienie karoserii czy nie były bite lub nie U-Boot.

 

Na forum jest dużo o CRD w PiTku, osobiście bym polecał jednak benzynkę po mieście, diesel to długie trasy i spokojnej jednostajnej drodze. 

 

Wszystkie trzy - faktycznie godne obejrzenia.

 

Pozdrawiam i daj znać co wyszukałeś ;)



#11 Bezimienny Gość.kuphelav8_*

Bezimienny Gość.kuphelav8_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 grudnia 2018 - 11:47

jeżeli chcesz zagazować 1,6 to nie polecam.

silnik owszem na łańcuszku ale głowica słaba zawory się wypalają.

1,6 nie do LPG







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych