Nie twierdzę że to rozwiązanie jest najlepsze ale jak może pomóc w mrozy to dla mnie jest ok. Tylko nie rozumie w jaki sposób jest szkodliwe dla silnika, moim zdaniem bardziej szkodliwe jest odpalanie w mrozie. Gdzieś przeczytałem (możliwe że na naszym forum) że odpalanie przy minusowych temperaturach jest tym samym dla silnika co przejechanie 200-300 km.

Podgrzewacz płynu chłodniczego
#21
Napisano 23 listopada 2018 - 13:33
#22
Napisano 23 listopada 2018 - 16:51
Jak ja przerabiałem temat to wyglądało to tak amerykanie i w moim lhs concord jest mała grzałka w bloku na 110 volt 350 wat i podłączają do gniazdka na całą noc aby utrzymać temperaturę silnika nie niżej jak 5 do 10 stopni elementy w silniku nie dostaną mrozu a w przypadku tego podgrzewacza jest inaczej zamarznięty silnik ogrzewasz od zewnątrz to znaczy że cylindry zamarznięte ogrzewasz od zewnątrz i w cylindrach zaczyna się z ścianek zamarzniętych skraplać woda no chyba że zrobisz czsówkę i co jakiś czas będzie ci uruchamiać podgrzewanie żeby silnik nie przymarzł ale robi się większy koszt za prąd.
#23
Napisano 23 listopada 2018 - 20:29
#24
Napisano 23 listopada 2018 - 21:01
przypadku tego podgrzewacza jest inaczej zamarznięty silnik ogrzewasz od zewnątrz to znaczy że cylindry zamarznięte ogrzewasz od zewnątrz i w cylindrach zaczyna się z ścianek zamarzniętych skraplać woda
Przecież ten podgrzewacz ma pompę i jak go włączy to ogrzewa płyn w bloku i głowicy silnika a jak już uruchomi silnik to i olej przepływając przez cieplejszy blok czy też głowicę szybciej się nagrzeje więc na pewno jest to o wiele lepsze dla silnika niż uruchamianie w niskich temperaturach bez użycia podgrzewacza
#25
Napisano 23 listopada 2018 - 21:16
#26
Napisano 23 listopada 2018 - 21:20
Szanowni,
Tak się składa, że zarówno grzałka w bloku ( która grzeje olej) jak i grzałka w układzie płynu chłodząco/grzejącego ( która grzeje glikol) powoduje podobny efekt czyli oddaje ciepło do bloku silnika. Każde z rozwiązań ma swoje plusy i minusy, ale ogólnie silnik jest cieplejszy i o to docelowo chodzi. (oczywiście pisząc "silnik" mam na myśli metal+media)
Użytkownik vanpeer edytował ten post 23 listopada 2018 - 21:23
#27
Napisano 23 listopada 2018 - 21:45
tak ale po takim nagrzewaniu w cylindrach skrapla się woda i masz ją na tłokach przy odpaleniu wiem zaraz wyparuje od wybuchu paliwa w komorze ale pierścienie dostają wodę co innego jak podtrzymujesz temperaturę całą noc nie ma efektu odmrożenia.
#28
Napisano 23 listopada 2018 - 22:00
...bo zarówno grzałka do obiegu płynu, jak i grzałka do oleju nie służy do włączenia na 15 minut przed rozruchem.
Jak napisałem oba rozwiązania mają swoje wady i zalety.
A woda skrapla się zarówno z systemem grzejącym, jak i bez niego tak samo w zamarźniętych elementach miski olejowej, przewodów olejowych, paliwowych i wszystkich miejscach w których jest różnica temperatur itp. Zakładam, że nie znasz osoby która przez zastosowanie ogrzewania silnika zniszczyła go, bez względu na to gdzie mu się wykropliła wilgoć.
Silnik jest w miarę szczelnym zbiornikiem i z tą wodą to bym tak mocno nie przesadzał
#29
Napisano 23 listopada 2018 - 22:16
Miałem takie coś bez pompki, własnej roboty zainstalowane pomiędzy blokiem a chłodnicą w fiacie 600 w 80-latach, sprawdzało się idealnie a mrozy były znaczne i sąsiadów ciągałem po osiedlu by im autka odpaliły. Z 6 lat to działało aż rura z grzałką przerdzewiała, innych skutków ujemnych nie było
#30
Napisano 26 listopada 2018 - 17:23
Mrozów nie ma i oby jak najdłużej nie było. Dzisiejsze sprawdzanie instalacji za pomocą kamery termowizyjnej wykazały. Temp zewnętrzna 2 st. C Temp podgrzewacza tak samo, po podłączenie prądu po 15 min. temp wynosiła 22 st C mierzone na podgrzewaczu i na zaworze EGR z nawiewu szło 17 st. Zdaję sobie sprawę że przy minusowych będzie gorszy wynik ale i tak jestem zadowolony. Co do skroplin w cylindrze to myślę że są zdecydowanie mniej groźne niż " chechłanie" na zimnym.
#31
Napisano 26 listopada 2018 - 18:30
w zimę go nie podgrzejesz - ja mam webasto 6,5 KW i potrzebuje 30 minut aby czuć ze silnik jest ciepły przy większych mrozach
#32
Napisano 26 listopada 2018 - 21:51
Podgrzeję, zajmie to trochę czasu ale podgrzeję. Od pobudki do wyjścia do pracy mam 45min. myślę że to wystarczy do podgrzania dostatecznie silnika- film który zamieściłem to potwierdza. Jak spadną temperatury zrobię takie doświadczenie jak dziś z kamerą termowizyjną i wszystko opiszę.
#33
Napisano 26 listopada 2018 - 21:54
#34
Napisano 26 listopada 2018 - 22:16
1. Ja nie chcę podgrzewać do maksymalnych możliwości podgrzewacza czyli ok 60 st. C(choć uważam że byłoby to możliwe w odpowiednim czasie) tylko na tyle żeby ułatwić rozruch podczas mrozów (lepiej kręcić silnikiem który ma+ 5 niż -10 st.)
2. Dzisiejsze doświadczenie to potwierdziło,przy 2 st. po15 min. różnica wynośiła 20 st.
3. Zrobię próby w mrozie to się podzielę wynikami.
#35
Napisano 26 listopada 2018 - 22:43
Grzałka 1,5kW w 15 - 30 min grzania spokojnie wystarczy do podgrzania płynu na tyle by nawet przy -20 silnik poprawnie pracował i można jechać, chyba że chcesz podgrzewać wnętrze, chociaż lepiej by było mieć więcej ale 6,5 jak u Andrzeja to na takie autko lekka przesada, przy tej mocy to zasilanie już 3-fazowe a przy parkingach pod blokiem raczej nieosiągalne
#36
Napisano 27 listopada 2018 - 12:06
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Ubytek płynu chłodniczego |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PT_Zawiercie_* |
|
![]()
|
|
wymiana płynu w chłodnicy krok po kroku pt 2.0 |
Techniczny podstawowy | _marcinw |
|
![]()
|
|
Kupię korek płynu wspomagania |
Części do PT Cruisera | cyborg |
|
![]()
|
|
Potrzebny zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego do 2.4 GT 2007r |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Patrycja_* |
|
![]()
|
|
Zapach w kabinie płynu chłodzącego |
Techniczny podstawowy | grech78 |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych