Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


p0108 brak wolnych od razu auto gasnie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#21 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 26 listopada 2018 - 12:35

Map do wymiany czy mozna jakos go sprawdzic czy elektryka.Prosze o podpowiedzi

Jeżeli dobrze rozumuję Twoją numeracje pinów to: 1- zasilanie 5V,  2-masa,  3- sygnał do ecu, czujnik łatwo sprawdzisz zwykłym miernikiem.

Jeden koniec miernika do masy auta a drugi do:   1= 5V,  2= 0V lub ew. jakieś mV, 3= przy pracy silnika na wolnych obrotach ok. 1,5 - 2V, przy narastającym podciśnieniu napięcie będzie się zmniejszać. Można też wykręcić czujnik, podłączyć wtyczkę i kawałek dopasowanego wężyka do tylnej części tego czujnika i metodą usta-wężyk pociągnąć powietrze, napięcie na pinie 3 w stosunku do masy ma maleć.

Przy pracy silnika to podciśnienie jak i napięcie zmienia się nie tyle od obrotów co od obciążenia, podciśnienie rośnie - napięcie maleje.

Czujnik czy to z 2,0 czy 2,4 będzie działał byle nie z turbo i żeby szczelność zachować i piny nie były pozamieniane. Te 105 kPa to atmosferyczne  dziś takie jutro inne a w jeszcze inne w  innej części Europy 


Użytkownik theo edytował ten post 26 listopada 2018 - 12:40


#22 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 26 listopada 2018 - 22:48

Jeden koniec miernika do masy auta a drugi do: 1= 5V, 2= 0V lub ew. jakieś mV, 3= przy pracy silnika na wolnych obrotach ok. 1,5 - 2V

Te 1,5 - 2V to przy w miarę sprawnym silniku (kompresja) i szczelnym układzie dolotowym



#23 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 070
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 listopada 2018 - 22:57

jesli juz to 0,4 V- 2,2 V  prawidłowy zakres pracy i wartości testowe systemu 0,038 LOW i 4,96 HIGH  pomiarowe przez komputer do zapisania błędu w czasie 450ms .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 26 listopada 2018 - 23:01


#24 Bezimienny Gość.boczek_*

Bezimienny Gość.boczek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 26 listopada 2018 - 23:42

jutro sprawdze w zeszlym roku silnik byl robiony ugp dol silnika nie bo nie bylo potrzeby. W kompie nie widzialem zmian w cinieniu kolektora jak dodawalem gazu. 



#25 Bezimienny Gość.boczek_*

Bezimienny Gość.boczek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 grudnia 2018 - 02:19

napiecie na czujniku nie zmienia sie pod wplywem obrotow ciale 4,9 na kompie tez nic sie nie zmienia jeszcze sprawdze czy nie ma zwarcia w instalacji. Nastepnie zamowie czujnik nic innego nie przychodzi ni do glowy.



#26 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 01 grudnia 2018 - 05:32

Sprawdziłbym jeszcze ten czujnik jak sugeruje Teodor, wyeliminuje to ewentualną nieszczelność układu dolotowego 

 

Można też wykręcić czujnik, podłączyć wtyczkę i kawałek dopasowanego wężyka do tylnej części tego czujnika i metodą usta-wężyk pociągnąć powietrze, napięcie na pinie 3 w stosunku do masy ma maleć.






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych