Map do wymiany czy mozna jakos go sprawdzic czy elektryka.Prosze o podpowiedzi
Jeżeli dobrze rozumuję Twoją numeracje pinów to: 1- zasilanie 5V, 2-masa, 3- sygnał do ecu, czujnik łatwo sprawdzisz zwykłym miernikiem.
Jeden koniec miernika do masy auta a drugi do: 1= 5V, 2= 0V lub ew. jakieś mV, 3= przy pracy silnika na wolnych obrotach ok. 1,5 - 2V, przy narastającym podciśnieniu napięcie będzie się zmniejszać. Można też wykręcić czujnik, podłączyć wtyczkę i kawałek dopasowanego wężyka do tylnej części tego czujnika i metodą usta-wężyk pociągnąć powietrze, napięcie na pinie 3 w stosunku do masy ma maleć.
Przy pracy silnika to podciśnienie jak i napięcie zmienia się nie tyle od obrotów co od obciążenia, podciśnienie rośnie - napięcie maleje.
Czujnik czy to z 2,0 czy 2,4 będzie działał byle nie z turbo i żeby szczelność zachować i piny nie były pozamieniane. Te 105 kPa to atmosferyczne dziś takie jutro inne a w jeszcze inne w innej części Europy
Użytkownik theo edytował ten post 26 listopada 2018 - 12:40