Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Awaria [ Rozrusznik nie kręci]

P0703 P1511 P0070 P0100

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Jery_*

Bezimienny Gość.Jery_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 stycznia 2019 - 16:32

Witam Wszystkich forumowiczów PT Club :)
To mój pierwszy post, niestety związany z awarią i to poważną bo unieruchamiająca PT :(

Posiadaczem PT jestem od niedawna (3 tygodnie) Wszystko było OK jeździ sprawnie i wygodnie.
Wszystko działało jak trzeba był też na przeglądzie u mechanika który wymienił tarcze i klocki przód tył i powiedział że inne rzeczy jak na wiek auta są w porządku.

 

Postanowiłem wybrać się w trasę do rodziny nad morze i w trójmieście po zgaszeniu PT (na trasie kilka razy się zatrzymywałem i odpalałem bez problemów) auto nie odpaliło.

Objawy takie że przekręcam kluczyk w pozycję napięcie i wszystko jest ok. świece żarowe gasną, przekręcam kluczyk na rozruch i ...cisza słychać tylko pykanie z lewej strony na wysokości kolana. :(

Szybka lektura postów odnalezionych przez google i podpinam na kablach, niestety sytuacja się nie zmienia.
Ponieważ byłem daleko po za domem i to jeszcze niedziela, postanowiłem odpalić z tzw. "Pychu" auto pięknie zapaliło i tak zapalonym wróciłem.

Po powrocie do domu poczytałem forum że może być to akumulator. Akumulator jest w miarę nowy 2017r. zawiozłem go jednak do specjalistów od akumulatorów, którzy przetestowali go na szybko i stwierdzili że jest z nim wszystko OK. Postanowili jednak zostawić go na parę dni i podłączyli go do jakiejś maszyny testującej która ma go kilka razy rozładować i naładować w celu sprawdzenia dokładnego jego stanu. Firma zaufana bo znam ich prywatnie i robią akumulatory dla straży pożarnej i innych służb. Czekam na rezultaty testów.
Akumulator Optima red 50ah 1000A

Wraz z samochodem dostałem od poprzedniego właściciela również stary akumulator też Optima 50ah tylko mniejszy rozruchowy A. Postanowiłem go naładować przy pomocy prostego prostownika.

Po naładowaniu wstawiłem go w PT i... nadal cisza objaw ten sam po przekręceniu kluczyka na rozruch rozrusznik milczy, słychać tylko wyżej opisane ciche cykanie przy stacyjce i na wysokości lewego kolana.

Postanowiłem sprawdzić czy to nie wina samego rozrusznika i wypiłem Starter Realy i zwarłem na krótko krótkim kablem (chyba 1,5mm2) piny 87 z 30.Kluczyk przekręcony w pozycję napięcie,  W wyniku tego "hakerskiego" zabiegu Pt odpalił jak to mówią komiksiarze od strzała, aż sam się dziwiłem że tak szybko odpalił bo stał kilka dni a jest ujemna temperatura.

Po wykonaniu tej próby, zamieniłem przekaźniki klaksonu i rozrusznika z sobą chcąc sprawdzić czy to nie wina przekaźnika ( opisane są tak samo Omron .....AA) klakson działał po tym zabiegu jednak rozrusznik nadal cisza. Dodam jeszcze że lampka czerwona po środku lewego zegara gaśnie po przekręceniu kluczyka, świece żarowe również gasną po pewnym czasie.

 

Wykonałem również test kluczykowy, cztery razy szybkie przekręcenia i wyskoczyły następujące błędy:
P0703

P1511
P0070
P0100

Proszę o porady co to może być i jeśli to możliwe jak się z tym uporać.
Nie jestem mechanikiem ani elektrykiem samochodowym coś tam jednak potrafię "podłubać"

Dziękuję Za przyjęcie mnie do grona PtClub oraz za ewentualne odpowiedzi i porady pod moim postem.

Dziękuję

[PT Cruister 2.2 CRD 204tyś przebiegu, skrzynia manualna,]
 



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 stycznia 2019 - 20:57

zamień przekażnik od rozruchu , jeśli nie pomoże to łącznik stacyjki do sprawdzenia i czujnik położenia sprzegła 



#3 Bezimienny Gość.Jery_*

Bezimienny Gość.Jery_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 stycznia 2019 - 21:23

Dziękuję za odpowiedź sprawdzę.

#4 Bezimienny Gość.Jery_*

Bezimienny Gość.Jery_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 lutego 2019 - 13:57

PT ożył :)
Po wielu dniach walki udało się naprawić usterkę która była dość banalna ale wymagała wizyt w aż trzech warsztatach. Awaria dotyczyła akumulatora (wymianiony na nowy) następnie czujnika położenia sprzęgła (auto elektryk jakoś go naprawił), konieczna była również wymiana elementu stacyjki tj. Włącznik zapłonu do kostki stacyjki. Z tym ostatnim elementem było najwięcej problemu bo auroelektrinik nie mógł go dostać, mi udało się zakupić taki na allegro ale okazał się nie w pełni kompatybilny, zatem obudowa została oryginalna a wnętrze od nowo zakupionego (odlew aluminiowy). Po tych naprawach 2,2 CRD pali od strzału. Dziękuję za poradę i pomoc w nakierowaniu mechanika.

#5 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 czerwca 2022 - 16:53

Czy jak mi pękło to gówniane aluminium to może być przyczyną że auto nie chce zakręcić rozrusznikiem? Czujnik sprzęgła sprawdzony,przekaźnik podmieniony,nawet mostkowałem drutem zamiast przekaźnika,też nic choć w normalnych autach symulacja zwarcia przekaźnika dała by efekt rozruchu przy sprawnym rozruszniku. Jeśli tu też tak powinno być i to aluminium nie ma wpływu no to rozrusznik. Ale dojście do niego to prze je ba ...sprawa.
Dobra,napewno to to bo przełącznik na wkrętak odpala. Szukam kogoś kto ma ten aluminiowy shit na sprzedaż.Pisz i biorę od ręki.

Załączone pliki


Użytkownik Byzoeu edytował ten post 03 czerwca 2022 - 17:09


#6 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 248
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 czerwca 2022 - 06:35

Mała podpowiedz! NIE kupuj ,,taniego'' zamiennika, bo się załamiesz!!! (przechodziłem temat) Pamiętam swego czasu kupiłem jak pamiętam za 119pln. i okazało się, że z dwóch złożyłem jeden :glupek



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 czerwca 2022 - 06:46

Oryginał kosztuje ponad 400 zł , zamiennik ok 300 zł

#8 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 czerwca 2022 - 08:33

Z tąd też pytanie czy koledzy forumowi handlujący częściami mają oryginał w dobrej cenie czy to święty gral i nie ma już na rynku sprawnego elementu bo to pięta ahilesowa pitka. Wolał bym już używany oryginał niż wtopić bo dziś to podrabia się wszystko. Nawet na shopy znalazłem ten element za 120zł. Szok,niedowierzanie cytując wiadomo kogo.

#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 czerwca 2022 - 09:25

Z tąd też pytanie czy koledzy forumowi handlujący częściami mają oryginał w dobrej cenie czy to święty gral i nie ma już na rynku sprawnego elementu bo to pięta ahilesowa pitka. Wolał bym już używany oryginał niż wtopić bo dziś to podrabia się wszystko. Nawet na shopy znalazłem ten element za 120zł. Szok,niedowierzanie cytując wiadomo kogo

auta maja po już po 22 lata i w każdym ten element jest na wyczerpaniu zmęczenia materiału od ciągłej pracy , a części używane ostatnio są w chorej cenie często zbliżonej do nowej w sklepie z braku dostępności oryginału w serwisie . Kiedyś ten łącznik można było kupić za 60 zł - teraz rzadko poniżej 200 zł  - chyba czas zrozumieć i przyzwyczaić że nie wszystko jest za darmo .

 

Kup zamiennik i wymień z zamiennika tylko element metalowy i będzie ok , swojego czasy były w ofercie tylko te elementy metalowe do dostania . Łącznik na aliexpres po 42 zł  + 16 przesyłka .

AP01 Ignition Switch Actuator for Dodge Stratus Chrysler PT Cruiser Jeep Wrangler| | - AliExpress


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 04 czerwca 2022 - 09:53


#10 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 czerwca 2022 - 19:00

Dzięki Andrzeju za info i link. Kupione,zapłacone,czekam. Jak dotrze to zaraz przemoduje oryginal z tym co dotrze i powinno być git. Na razie pale z wkrętaka.

#11 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 czerwca 2022 - 14:47

A z czystej ciekawości dopytam,co załącza bądź rozłącza ten cieńki biały trzpięń wewnątrz tego aluminiowego cholerstwa? Skoro da się palić auto i jechać normalnie bez tego dynksa i styk który ewentualnie powinien rozewrzeć czy zewrzeć nie wpływa na auto to co on robi? Bo tak przyszłościowo jeśli nic istotnego to można by go wywalić i w miejscu pustki po nim tigiem nadłorzyć materiału z alu i obszlifowac to nigdy już by się to nie zesrało.

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 czerwca 2022 - 14:56

Podaje informacje do systemu ze jest kluczyk w stacyjce i włącza wyświetlacz radia

#13 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 czerwca 2022 - 15:20

Czyli jeśli ja mam obecnie zmienione radio z oryginalnego na własne i działa w takim stanie rzeczy to mógł bym w sumie tak zrobić by zalać cały ten prostokącik od przełącznika zapłonu nawet klejem udającym metal na dobrą sprawę i miało by to wymierne korzyści dla wytrzymałości tego elementu bądź tig. Pod warunkiem że nie planowal bym wmontować oryginalnego radia.

#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 czerwca 2022 - 15:34

Czyli jeśli ja mam obecnie zmienione radio z oryginalnego na własne i działa w takim stanie rzeczy to mógł bym w sumie tak zrobić by zalać cały ten prostokącik od przełącznika zapłonu nawet klejem udającym metal na dobrą sprawę i miało by to wymierne korzyści dla wytrzymałości tego elementu bądź tig. Pod warunkiem że nie planowal bym wmontować oryginalnego radia.

 

Nie - informacja o kluczyku jest ważna , wygasza czasowo pobór prądu do zera jak jest wyjęty i załącza inne funkcje jak jest kluczyk w stacyjce - to jakie radio masz założone jest bez znaczenia . A łącznik spokojnie wytrzymuje 15 lat .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 05 czerwca 2022 - 15:34


#15 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 czerwca 2022 - 15:35

Czyli z planu dupa. Ale może i dobrze a u mnie wytrzymał nawet 20 lat bo tyle ma auto. Dzięki za uświadomienie Andrzeju.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: P0703, P1511, P0070, P0100

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych