Witam, chciałbym samodzielnie wyczyścić zawór EGR w moim nowo nabytym Pitku 2.2 crd 2004r.
Pytanie jak się do tego zabrać żeby wszystko miało ręce i nogi? Co po kolei powinienem zrobić i czy w ogóle jest taka możliwość.
Z góry dziękuję.
Napisano 25 stycznia 2019 - 13:25
Witam, chciałbym samodzielnie wyczyścić zawór EGR w moim nowo nabytym Pitku 2.2 crd 2004r.
Pytanie jak się do tego zabrać żeby wszystko miało ręce i nogi? Co po kolei powinienem zrobić i czy w ogóle jest taka możliwość.
Z góry dziękuję.
Napisano 25 stycznia 2019 - 13:41
jest taka możliwość , tylko po co ? w tym aucie zawór nie siada - jesli juz to wyczyść klapy kolektora ssacego bo na 100% sa zabite .Ale jak już się zdecydujesz na czyszczenie egr - to pierwsza i podstawowa czynność to spuszczenie płynu chłodzącego bo przez egr idzie magistrala .
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 25 stycznia 2019 - 13:43
Napisano 25 stycznia 2019 - 13:57
jest taka możliwość , tylko po co ? w tym aucie zawór nie siada - jesli juz to wyczyść klapy kolektora ssacego bo na 100% sa zabite .Ale jak już się zdecydujesz na czyszczenie egr - to pierwsza i podstawowa czynność to spuszczenie płynu chłodzącego bo przez egr idzie magistrala .
Nie wiem czy uda mi się wytłumaczyć ale się postaram.
Pitkowi zapaliła się kontrolka Check engine, stracił na mocy i na obrotomierzu maksymalnie idzie do 3000.
Pierwsza rzecz która mnie zaniepokoiła to syczenie zaworu podciśnienia (patrząc od przodu po prawej stronie) a to ciśnienie o ile się nie mylę idzie bezpośrednio do zaworu EGR.
Stąd właśnie pomysł że może zawór jest "zapaskudzony" albo zdechł....
Napisano 25 stycznia 2019 - 15:03
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 25 stycznia 2019 - 15:04
Napisano 25 stycznia 2019 - 15:15
Jeśli masz syczenie zaworu - to padła membrana ( zawór do wymiany ) lub spadł wężyk sterujący podciśnieniem . Czyszczenie nic tu nie pomoże - tylko ew wymiana zaworu lub przewodu podciśnienia
Mowa o zmianie zaworu podciśnienia ?
O takim
https://allegro.pl/o...chiwum_allegro
Napisano 25 stycznia 2019 - 15:17
Napisano 25 stycznia 2019 - 15:33
Nie - o kompletny zawór egr
Chyba się nie zrozumieliśmy.
Syczy mi zawór podciśnienia (ten po prawej stronie za filtrem powietrza) i on jest połączony z EGR i może dlatego syczy bo EGR jest zawalony, chyba że istnieje opcja że mam źle wężyki z podciśnieniem poprowadzone, nie wiem...
Napisano 25 stycznia 2019 - 16:24
sprawdz czy masz osmoloną gorę alternatora i oslone wentylatora chlodnicu obok alternatora , faktycznie sie nie zrozumielismy wczesniej
Napisano 25 stycznia 2019 - 17:03
sprawdz czy masz osmoloną gorę alternatora i oslone wentylatora chlodnicu obok alternatora , faktycznie sie nie zrozumielismy wczesniej
ok, jutro sprawdzę i od razu dam znać. Porobię też zdjęcia.
Jak jest diagnoza w przypadku osmoleni i w przypadku gdy osmolenia nie będzie ?
Napisano 25 stycznia 2019 - 19:17
Napisano 25 stycznia 2019 - 20:39
zawor powinien byc tylko osmolony sadza jak jest oleum to inna inszsosc bo motorek przechodzony /nie patrz na licznik przejechanuch kilo,...
Napisano 27 stycznia 2019 - 08:24
Wyeliminujesz awarie ograniczająca obroty silnika i tryb awaryjny
Sprawdziłem i się przeraziłem, osłona wentylatora jest zachlapana olejem po lewej stronie.
Skąd to się tam wzięło?
Po dosyć długiej ale wolnej i spokojnej jeździe Check engine zgasł.
Masz pomysł co mu jest? co zrobić żeby jeździł tak jak powinien?
Napisano 27 stycznia 2019 - 08:30
Napisano 27 stycznia 2019 - 08:46
Tak wymień pęknięty górny waż turbiny - syczenie zginie a auto zacznie normalnie pracować - waż do kupna z zamiennika na Allegro 170 zł lub oryginał w Mercedesie 186 zł
wąż oglądałem, wydaje mi się że jest cały ale dla pewności zmienię na nowy, a co z zachlapanym wentylatorem chłodnicy?
Sorki za tyle pytań ale jestem trochę zielony i dopiero się uczę samodzielnej mechaniki a chciałbym jak najwięcej rzeczy wyeliminować za jednym razem jak będzie na kanale bo już na wtorek będę miał wszystkie filtry i będę zmieniał olej więc od razu będę mógł sprawdzić i zmienić inne przyczyny tej usterki
Napisano 27 stycznia 2019 - 09:43
Patrzeć to możesz do skutku na ten wąż ? - pęka od wewnętrznej strony - jak nie wyjmiesz to nie sprawdzisz .Przy sprawnym wężu będzie sucho - a jeśli wąż byłby sprawny a jest mokro to masz pęknięty kolektor ssący .
Napisano 27 stycznia 2019 - 12:06
Patrzeć to możesz do skutku na ten wąż ? - pęka od wewnętrznej strony - jak nie wyjmiesz to nie sprawdzisz .Przy sprawnym wężu będzie sucho - a jeśli wąż byłby sprawny a jest mokro to masz pęknięty kolektor ssący .
Ok, to już wiem co robić.
Dzięki za pomoc:)
Dam znać w tygodniu co i jak.
A jeszcze przy okazji bo nie mam pojęcia jakiego oleju używał poprzedni właściciel, a chcę wlać 5w30 - zrobić płukanie silnika przed zmianą czy te płukania są przereklamowane ?
Napisano 27 stycznia 2019 - 17:08
Z tym płukaniem, to dałbym sobie siana. No ale co kto lubi!? Od samego zakupu pitka (prawie 9 lat) zalewam wynalazek shell'em helix ultra extra 5w30 może byc 40 i jeszcze silnik daje rade. Co do nazwy to od jakiegoś czasu sie zmieniła, ale to to samo. Pozdrawiam
Napisano 27 stycznia 2019 - 18:14
no to to co teraz napisze andrzej mnie zlinczuje ale to nie jest druciarstwo ale inna metoda,... zaopatrzyc sie trzeba w tasme izolacyjna samowulkanizujaca, uzywaja tego elektrycy jesli wiedza co to jest i weza obciagnac tasma ale mocno naprezona a rozciaga sie 4 razy, i tak metoda krzyzowa tam i nazad 4 razy/4 warstwy potem gume/rure wsadzic do piekarnika na 200-230 stopni , poczekac godzine po ochlodzeniu zamontowac i BEDZIE PAN ZADOWOLONY to pisalem ja i pod tym sie podpisuje, koszt zabiegu 20 pln a jak nie starcza do pierwszego to mozna smigac, ale oczywiscie po uzbieraniu srodkow to tylko w aso za jakies 200 zeta,...
Użytkownik miecio edytował ten post 27 stycznia 2019 - 18:15
Napisano 27 stycznia 2019 - 18:37
Mieciu - nie sprawdza się ta metoda , za duże ciśnienie , olej i temperatura .
Napisano 13 lutego 2019 - 09:35
Witam, długo mnie nie było ale już jestem:) Usterka zlokalizowana i usunięta, rura od kolektora ssącego była pęknięta praktycznie po długości. Check się już nie zapala i auto dostało w końcu mocy. Mechanik skasował mnie jak za zboże albo i lepiej ale mogę cieszyć się w końcu jazdą PT;p
Jednak żeby nie było kolorowo, mam wrażenie że autko za dużo pali... ile mniej więcej powinienem przejechać na pełnym zbiorniku 2.2CRD do zapalenia się rezerwy? I jeszcze taka sprawa - wskaźnik temperatury ląduje ledwo za drugą kreską i dalej nie chce się podnieść (podczas jazdy) jak go zostawię odpalonego na postoju to wskaźnik jest w połowie skali czyli wydawało by się optymalnie ale czemu tej temperatury nie trzyma podczas jazdy? Chyba że ten model tak ma...
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [allegro][OLX] ciekawe aukcje |
Offtopic | Bezimienny Gość.Anykey_* |
|
![]()
|
|
EGR do 2.2 CRD 2006 |
Części do PT Cruisera | Dragonitan |
|
![]()
|
|
Integracja |
Offtopic | pitkowechucherko |
|
![]()
|
|
Czyszczenie kolektora dolotowego 2.2 crd |
Techniczny podstawowy | Piotr63 |
|
![]()
|
|
błotniki z allegro |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.rejmi_* |
|
![]()
|
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych