Witam. Niestety pala sie kontrolki od ABS i TRAC OFF . Dzis auto bylo na diagnostyce i wyskoczyly bledy na interfejsie diagnostycznym - z tego co zauwazylem Mega Macs firmy Hella_- nr 11785 i 11792. W opisie ten pierwszy to w wolnym tlumaczeniu obwod elektryczny pompy ABS bledny, a ten drugi to - napiecie dostarczone do pompy za wysokie . Mechanik zalecil wymiane pomy ABS . Co robic?

Problem z ABS
#1
Bezimienny Gość.JarekRv_*
Napisano 08 February 2019 - 22:15
#2
Napisano 09 February 2019 - 09:43
Podjedz na inny tester ktory poda normalne błędy - te są z kosmosu , a mechanik niech sie zastanowi nad sprawdzeniem problemow w układzie ABS a nie podaje z palca diagnozę , może jak sie zapozna z zasadą budowy i pracy pompy ABS ..... tester to tylko podpowiedż reszta to zdolnosć mechanika w zrozumieniu podpowiedzi .
proszę schemat ABS , kontrolka w rękę i do sprawdzania instalacji , a w pierwszej kolejności wymiana akumulatora na drugi i sprawdzenie napięcia ładowania , nie może być wyższe jak 14,8 V w zimie i nie niższe jak 10,5 V przy rozruchu w obu tych przypadkach pojawią sie błędy na ABS i może zostać wyłączony przez system .System jest zaprogramowany na błąd po przekroczeniu 16,5 V na zasilaniu i na spadek poniżej 9,5V .Dostałeś dużo informacji które powinien mieć mechanik zajmujący sie naprawą czy też diagnozą Twojego auta .
ps.czujników ABS halla nie wolno sprawdzać multimetrem , tylko możesz sprawdzić na kostce od instalacji czy dochodzi 12V do czujnika i czy drugi przewód ma przejście do sterownika ABS.
Załączone pliki
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 09 February 2019 - 10:18
#3
Bezimienny Gość.JarekRv_*
Napisano 09 February 2019 - 11:51
Dzieki za szybka odpowiedz. Cos faktycznie moze byc z tym akumulatorem. Obecnie jest nowy, ale auto stalo okolo 5 lat bez ruchu. Akumulator ktory w nim byl nienadawal sie nawet do ladowania . Wskazywal okolo 9,5V. Po prostu umarl. Teraz wskazania sa ok.
Pytanie - jesli spadlo napiecie ponizej 10,5V i system to zauwazyl to rozumiem ze samo zamontowanie nowego akumulatora w tej sytuacji nic nie da. Trzeba wykasowac te bledy jesli powstaly na wskutek spadku napiecia?
Czy mozna sprawdzic sam czujnik ABS i jak?Z tego co zrozumialem sprawdzam dojscie pradu na kosce oraz przejscie pradu pomiedzy kostka a sterownikiem ABS.
Co do sprawdzenia auta na innej diagnostyce to pozostaje mi tylko servis , a to jest kosmos cenowy. Tu niestety nie ma takiej ilosci warsztatow jak w Polsce , sa servisy firmowe i warsztaty sieciowe do zmiany kol i klockow hamulcowych . Na cala gmine w ktorej zyje jest tylko jeden warsztat w ktorym wlasnie bylem , a w miescie powiatowym
jest tylko servis Chryslera.Tu sie nie reperuje aut , tu sie czesi wymienia
.
#4
Napisano 09 February 2019 - 11:59
nie mam możliwości innej sprawdzenia czujnika halla z abs w pt cruiserze jak - oscyloskop , reszta metod powoduje trwałe uszkodzenie czujnika (nieświadome ) , 80% procent mechaników lub elektryków którzy się nie chcąc się rozwijać nie zna tej zasad elektryki zostają na szkole z lat 80 a technika idzie do przodu .
#5
Bezimienny Gość.JarekRv_*
Napisano 09 February 2019 - 13:19
Podejrzewam ze nawet servis nie posiada takowego urzadzenia i zaproponuje wymiane wszystkich .
A jesli bledy sa wynikiem spadku napiecia to nalezy je wykasowac?
Mam jeszcze jedna sztuke pt cruisera, w ktorym ABS sie nie swieci ,wiec w ostatecznosi po sprawdzeniu wszystkiego pozostaje mi przekladka tych czujnikow - tak na chlopski rozum
#6
Napisano 09 February 2019 - 14:01
każdy markowy tester i sprawdzenie parametrow w czasie rzeczywistym - gutmann też daje radę i wykasować błędy .
#7
Bezimienny Gość.JarekRv_*
Napisano 09 February 2019 - 15:46
czyli potrzebuje markowy tester . I nawet wiem gdzie go nabede
Użytkownik JarekRv edytował ten post 09 February 2019 - 15:48
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Światła stop - problem. |
Techniczny podstawowy | nero49 |
|
![]()
|
|
Problem z radiem |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.handokan_* |
|
![]()
|
|
Spadanie obrotów na D i przerywanie zapłonu na postoju, przy wrzuceniu na N Lub P problem ustaje |
Techniczny podstawowy | lowermann |
|
![]()
|
|
Problem z CD |
Techniczny podstawowy | Patka |
|
![]()
|
|
Problem ze sprzęgłem - PT 1.6 2006r |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.JanW_* |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych