Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Klimatyzacja działa kiedy chce


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 maj 2019 - 12:49

Świeży zakup, PT 2,0 LPG 2000 rok. W momencie oględzin i podczas zakupu klima działała. Na drugi dzień już nie. Umówiłem się z "klimiarzem" na przegląd, kiedy żona jechała na miejsce to klima zaczęła znowu chłodzić jak wściekła, aż ją wyłączała tak było zimno. Kiedy już razem dojechaliśmy do fachowca, u niego już klimy nie było.. Sprawdził tylko ciśnienie czynnika statyczne i stwierdził że jest w normie, tzn jest czynnik a usterka jest gdzieś w elektryce.

I tu pytane - wiem że muszę przekopać wszystko krok po kroku, ale może ktoś miał już podobny objaw i podpowie gdzie uderzyć? Dodam że w momencie włączenia klimy załącza się wentylator chłodnicy czyli jakaś informacja wychodzi ze sterownika. Klimiarz sprawdził tylko obie wtyczki przed kompresorem ale twierdził że tam jest wszystko ok.



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 maj 2019 - 16:15

zamien przekaznik sprzegla klimatyzacji z sygnalem dzwiekowym pod maską jesli nadal nie ruszy to zblokuj czujnik na osuszaczu i zobacz czy ruszy 



#3 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 maj 2019 - 20:19

Właśnie dziś przejrzałem schematy i tą drogą będę szedł, niestety raczej dopiero po weekendzie bo jestem zagoniony strasznie. Z tego co szybko spojrzałem, to żeby dojść do skrzynki bezpieczników muszę wyjąć airbox?



#4 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 maj 2019 - 20:43

koneserzy tematu nie wyjmują obudowy filtra, tylko rwą na żywca.... :lol



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 maj 2019 - 21:00

Tak jest popieram :haha

#6 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 maj 2019 - 20:06

Więc tak - nie dało mi to spokoju i w piątek wieczorem zacząłem szukać. Pierwsze to odpaliłem samochód, klima działa. Po paru minutach zajrzałem do skrzynki bezpieczników, przekaźnik kompresora był wyraźnie ciepły. Po wyjęciu go i zdjęciu pokrywki, zobaczyłem okopcone na czarno styki. Jako że nie mam takich przekaźników  w zapasie (a nowy kosztuje ponad 90 zł), to na szybko zamontowałem zwykły przekażnik 541 z podstawką, a do przewodów przylutowałem wąskie konektory które wsunąłem w miejsce oryginalnego przekaźnika. Po pierwszych testach jest wszystko w porządku, poczekam na upały kiedy trzeba będzie jeździć z klimą non stop. W  międzyczasie poszukam na szrotach przekaźników na zapas



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 maj 2019 - 20:18

mialeś informację w wyższym poście aby zamienić z przekażnikiem od sygnału - ale po co pisać jak nikt nie czyta 



#8 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 maj 2019 - 20:52

Czytałem, jednak niestety już "nasi tam byli" i przekaźnik od sygnału jest bez pokrywki - nie chciałem go wyciągać żeby go nie uszkodzić. Podejrzewam że ktoś już chciał właśnie podmienić te przekażniki wcześniej i podczas wyciągania tego od sygnału obudowa mu się złamała (siedzą one przecież bardzo "ciasno"). Jak kupię gdzieś dobre używki to zrobię z tym porządek



#9 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 maj 2019 - 21:28

Update, dziś żona jechała 15 km w jedną stronę - klima pięknie chłodziła, niestety kiedy wracała już nie mroziło.. Jak wieczorem wróciłem z pracy to znowu klima działa. Czeka mnie jednak drugie podejście



#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 maj 2019 - 21:54

sprawdz dokladnie wentylator bo to jego wina - podwiesza sie 1 bieg 



#11 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 maj 2019 - 08:50

Mówisz o wentylatorze chłodnicy czy nawiewu? Bo tak jak wcześnej pisałem, wentylator chłodnicy włącza się jak uruchamiam klimę (nawet jeśli nie chłodzi)



#12 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 maj 2019 - 23:45

sprzęgło sprężarki klimatyzacji z za dużą szczeliną - do regulacji przez wyjęcie i założenie cieńszej podkładki lub wymiana na nowe. Typowy objaw - na gorąco nie załącza. Szczelina powinna wynosić około 0,3-0,7 mm

Załączone pliki


Użytkownik maxym72 edytował ten post 29 maj 2019 - 23:46


#13 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 maj 2019 - 06:44

Sprawdze tp jak bede mial wiecej czasu, gdyby tak faktycznie bylo to bedzie dochodzilo zasilanie do sprzegla, dzieki za  sugestie



#14 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 czerwiec 2019 - 22:00

Maxym72, strzał w 10. Dziś w końcu się pod nim położyłem, najpierw sprawdziłem czy dochodzi napięcie do sprzęgła i elektrycznie wszystko ok. Samo sprzęgło miało bardzo duży luz (nawet nie mierzyłem tylko zdjąłem tarczę). Wyraźne ślady zużycia, sprzęgło tarło całą powierzchnią - warstwy ciernej już nie ma. Na partyzanta założyłem tarczę od Rovera 75 (identyczna) - miałem w dużo lepszym stanie i wyregulowałem szczelinę, na dzień dzisiejszy klima działa ale bez wątpienia czeka mnie wymiana sprzęgła. Co radzicie - jakiś nowy zamiennik za prawie 3 stówki czy może używkę?



#15 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 czerwiec 2019 - 14:43

A może w ogóle nie warto babrać się w wymianę sprzęgła tylko od razu kupić sprawną sprężarkę używaną?



#16 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 czerwiec 2019 - 06:11

Używaną już masz - oddaj do regeneracji. Jakiej sprężarki używanej spodziewasz się w samochodach, które od 15 lat nie sa produkowane?



#17 Bezimienny Gość.Opragr_*

Bezimienny Gość.Opragr_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 13 lipiec 2020 - 20:36

sprzęgło sprężarki klimatyzacji z za dużą szczeliną - do regulacji przez wyjęcie i założenie cieńszej podkładki lub wymiana na nowe. Typowy objaw - na gorąco nie załącza. Szczelina powinna wynosić około 0,3-0,7 mm

Jak sprawdzić tą szczelinę i czy dam radę ją sam naprawić? Pytanie zupełnego laika, dzięki za brak szyderstw i rzetelną odpowiedź. Ps. Dużo rzeczy robię sam w aucie.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych