Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zakup PT -prośba o porady i opinie.

zakup pt cruiser pytania o zakup problemy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.esdarek_*

Bezimienny Gość.esdarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 czerwca 2019 - 10:23

Witam ponownie.

Jestem zdecydowany na zakup PT. W związku z tym ma masę pytań. Zacznę może jednak od tego co to auto m/w powinno mieć. Na 100% benzyna z automatem. Diesle i manuale całkowicie mnie nie interesują. więc je pomijam, Rocznik i przebieg raczej nieistotny bo auta kupuję na podstawie stanu technicznego. Tyle wiem :huh:

Do Was mam pytania:

-jaki silnik benzynowy wybrać i dlaczego zakładając że będzie kowertowany na nadtlenek rozsądku?

-Jak z awaryjnością silnika, rozrządem, osprzętem?

-czym wersja poliftowa różni się od wcześniejszej oprócz tego co widać czyli reflektorów i deski rozdzielczej (btw-stara chyba była ładniejsza)?

-na co zwrócić uwagę przy zakupie tego konkretnego modelu auta pomijając rzecz jasna uniwersalne rzeczy, które trzeba sprawdzić niezależnie od modelu i marki?

-jakie były poziomy wyposażenia/wersje i czym się różniły (nie ukrywam, że np. elektrycznie regulowane fotele itp mile widziane)?

-jak sprawuje się blacharka, gdzie pojawiają się ogniska korozji i na co uważać tej kwestii?

-jakie choroby dręczą ten samochód i na co uważać aby nie dać wpuścić się na minę?

-czym różni się wersja z rynku amerykańskiego od europejskiej oprócz oświetlenia zewnętrznego, miejsca na rejestrację i jednostek na licznikach?

Myślę, że to na razie na tyle. Temat jednak jest rozwojowy ;)

 



#2 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 czerwca 2019 - 11:28

Witam Cię Darku,

nie musisz czekać na odpowiedź, wystarczy, że poczytasz w tym dziale, w którym napisałeś ten wątek - jest tego mnóstwo i z pewnością znajdziesz odpowiedzi na wszystkie tego typu pytania. Ja rozumiem, że się nie chce, ale jak Tobie już się nie chce, to proponuję jednak się uzbroić w cierpliwość, której wymaga każde auto w wieku lat kilkunastu, a PiTole takie są. Pozdrawiam i miłej lektury.



#3 Bezimienny Gość.esdarek_*

Bezimienny Gość.esdarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 czerwca 2019 - 11:49

Dzięki za merytoryczną odpowiedź.

Udaję się zatem poczytać 22 strony o czymkolwiek i zaraz wrócę. będę mógł wtedy zarejestrować PT na żółtych blachach.

A tak serio to myślałem, że macie tu na forum jakiegoś pasjonata lubiącego dzielić się wiedzą lub gotowy poradnik kupującego. Od 2004 współprowadzę forum o samochodach z USA (trochę innych niż PT) i u nas zawsze ktoś się znajdzie  kto odpowie na parę pytań. Ale nie mam żalu-ciepło i się nie chce. 

Pozdrawiam


Użytkownik esdarek edytował ten post 25 czerwca 2019 - 12:03


#4 rafal-gorzow

rafal-gorzow

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 270
  • Dołączył:  24 sie 2016
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:300C 3.0 CRD A
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 czerwca 2019 - 11:56

Wszystko masz opisane w podpiętym wątku w tym dziale:

https://ptclub.pl/in...-przed-zakupem/



#5 Bezimienny Gość.esdarek_*

Bezimienny Gość.esdarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 czerwca 2019 - 12:42

Wszystko masz opisane w podpiętym wątku w tym dziale:

https://ptclub.pl/in...-przed-zakupem/

Dzięki za info. To był wątek (jeden z wielu) jaki przeczytałem jako pierwszy na tym form nim jeszcze administrator udzielił mi odkrywczej rady. Ja jednak nie pytam o to jak kupować auto bo w swoim 50+letnim życiu robiłem to wielokrotnie zarówno jako kupujący a także jako wynajęty, nazwijmy to, doradca. Pytam na co zwrócić uwagę przy kupowaniu PT Cruisera. Konkretnie tego modelu z silnikiem benzynowym i automatem. Jak sprawdzić silnik i automat tez wiem bo od 30 lat jeżdżę tylko automatami. Chodzi mi o bolączki tego konkretnego modelu auta. Szukam tez wiedzy o wersjach wyposażeniowych i zmianach rocznikowych. Niestety nie znalazłem takich tematów bo inaczej bym gitary nie zawracał-znam działanie for i wiem, co to wyszukiwarka. Wiem też jednak, że poradniki lub tematy ścile ze soba powiązane podzielona na działy mogą bardzo pomóc-zakładając ,ze o pomoc chodzi. Znam tez fora zrzeszające właścicieli pewnych modeli czy też grup samochodów będące w zasadzie forami towarzysko imprezowymi, a nie techniczno-poradnikowymi. Nie mam jeszcze wiedzy jak jest tu więc może zadawanie pytań technicznych jest widziane niemile?



#6 rafal-gorzow

rafal-gorzow

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 270
  • Dołączył:  24 sie 2016
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:300C 3.0 CRD A
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 czerwca 2019 - 12:49

W wersji USA zwróć uwagę przede wszystkim na światła- czy są zmienione na europejskie (czy są światła postojowe), czy jest światło przeciwmgielne z tyłu.

 

Z takich najczęściej pojawiających się usterek typowych dla modelu przed liftem to przełącznik zespolony. Jego awaria objawia się najczęściej tym, że świateł przeciwmgielnych nie da się wyłączyć (i wówczas bezpiecznik jest wyciągnięty lub przewody rozłączone), lub nie włączają się. Nie jest to może wielki wydatek, bo za 300 zł mozna kupić zregenerowany przez Andrzeja przełącznik, który się nie psuje. A i wymiana bardzo prosta. Ale zawsze można już te kilka stówek z ceny zbić na jego wymianę.

 

Co jeszcze... wentylator chłodnicy - trzeba sprawdzić czy działają dwa biegi - to też dość często zdarzajaca się usterka. Wymienić też można samodzielnie, nie jest to badzo skomplikowane, nowe wentylatory bez problemu do dostania na Allegro. Nie musi być oryginał, ja mam najtańszy zamiennik już 2 lata i póki co nadal działa.

 

Myślę, ze jak automat ma być, to powinieneś rozważać przede wszystkim silnik 2,4.


Użytkownik rafal-gorzow edytował ten post 25 czerwca 2019 - 12:52


#7 Bezimienny Gość.esdarek_*

Bezimienny Gość.esdarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 czerwca 2019 - 13:04

W wersji USA zwróć uwagę przede wszystkim na światła- czy są zmienione na europejskie (czy są światła postojowe), czy jest światło przeciwmgielne z tyłu.

 

Z takich najczęściej pojawiających się usterek typowych dla modelu przed liftem to przełącznik zespolony. Jego awaria objawia się najczęściej tym, że świateł przeciwmgielnych nie da się wyłączyć (i wówczas bezpiecznik jest wyciągnięty lub przewody rozłączone), lub nie włączają się. Nie jest to może wielki wydatek, bo za 300 zł mozna kupić zregenerowany przez Andrzeja przełącznik, który się nie psuje. A i wymiana bardzo prosta. Ale zawsze można już te kilka stówek z ceny zbić na jego wymianę.

 

Co jeszcze... wentylator chłodnicy - trzeba sprawdzić czy działają dwa biegi - to też dość często zdarzajaca się usterka. Wymienić też można samodzielnie, nie jest to badzo skomplikowane, nowe wentylatory bez problemu do dostania na Allegro. Nie musi być oryginał, ja mam najtańszy zamiennik już 2 lata i póki co nadal działa.

 

Myślę, ze jak automat ma być, to powinieneś rozważać przede wszystkim silnik 2,4.

Bardzo, bardzo Ci dziękuję za to ,że znalazłeś czas i miałeś ochotę mi odpisać-o takę wiedze i informacje właśnie mi chodzi! Silnik 2.4 to i tak maleństwo, ale nie montowali niczego lepszego, jakiegoś chociażby V6. Wersję turbo tez sobie daruję. Zostaje więc 2.4. Reflektory muszą być asymetryczne i mieć białe postojowe. Sądzę, że jak w większości aut z USA będących sprzedawanym na europejskim rynku da się w razie czego kupić reflektory EU i przełożyć przerabiając wiązkę. Jak wygląda sprawa lamp tylnych w PT USA? Rozumiem, że mają pomarańczowe markery w które da się włożyć kierunki lub już maja kierunki pomarańczowe? W zderzaku z tyłu zawsze są lampy? Tam są w wersji USA cofania czy odblaski lub razem? W EU to chyba są tam przeciwmgielne i cofania?


Użytkownik esdarek edytował ten post 25 czerwca 2019 - 13:16


#8 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 5 035
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 czerwca 2019 - 13:41

esdarek, diesla nie chcesz, więc 2,2 crd w wersji ltd nie będzie Ci odpowiadał. A, takiego właśnie mam, i jestem zadowolony. :2.2 :on :blue :)przedl :limited



#9 rafal-gorzow

rafal-gorzow

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 270
  • Dołączył:  24 sie 2016
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:300C 3.0 CRD A
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 czerwca 2019 - 14:00

Tylne lampy są takie same w wersji amerykańskiej i europejskiej. W zderzaku są inne - ale są dwie sztuki i tu i tu, to po prostu jedną cofania trzeba zmienić na przeciwmgielną i przewody poprowadzić (ale najczęściej jest już to zrobione).

 

Przednie reflektory - tak jak piszesz - da się przełożyć.



#10 Bezimienny Gość.esdarek_*

Bezimienny Gość.esdarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 czerwca 2019 - 14:03

esdarek, diesla nie chcesz, więc 2,2 crd w wersji ltd nie będzie Ci odpowiadał. A, takiego właśnie mam, i jestem zadowolony. :2.2 :on :blue :)przedl :limited

Nie neguję, że jesteś zadowolony-tylko się cieszyć :jupi Ja nie używam diesli z założenia po prostu co nie znaczy, że inni nie mogą być z nich zadowoleni. :d



#11 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 25 czerwca 2019 - 14:11

Wolny przewód do tyłu znalazłem pod kloszem lewej lampy, do zderzaka nie było i też brak włącznika tej przeciwmgielnej



#12 Bezimienny Gość.esdarek_*

Bezimienny Gość.esdarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 czerwca 2019 - 14:25

Tylne lampy są takie same w wersji amerykańskiej i europejskiej. W zderzaku są inne - ale są dwie sztuki i tu i tu, to po prostu jedną cofania trzeba zmienić na przeciwmgielną i przewody poprowadzić (ale najczęściej jest już to zrobione).

 

Przednie reflektory - tak jak piszesz - da się przełożyć.

Widziałem różne wzory lamp z tyłu. Np z białym kloszem kierunku. to zalezy od wersji, rocznika czy to sa akcesoryjne lampy?



#13 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 25 czerwca 2019 - 15:58

Np z białym kloszem kierunku.

To wersja polifcie



#14 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8 109
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 czerwca 2019 - 16:23

Jeżeli chodzi o rdzę to zwróć uwagę na tylnią klapę i w starszych rocznikach progi iraz przednie błotniki.
Jak automat to 2.4 będzie najrozsądniejszym wyborem.
Sprawdź też dobrze zawieszenie,szczególnie śmigło(łącznik Watta)i drążki reakcyjne.
Podświetlenie deski i przełączników.
Było kilka wersji pt.Classic.Tauring i Limited.
Najbogatsze wyposażenie miały Limited(wersja ta w ogóle nie była limitowana.Po prostu tak się nazywa).
To tak na szybko i pobieżnie bo gorąco jest...

#15 Edysia

Edysia

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 6 617
  • Dołączył:  02 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 25 czerwca 2019 - 16:44

To tak na szybko i pobieżnie bo gorąco jest...

 

W tym przypadku usze się z Tobą zgodzić... gorąc jak cholera...



#16 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 czerwca 2019 - 17:10

Bardzo, bardzo Ci dziękuję za to ,że znalazłeś czas i miałeś ochotę mi odpisać-o takę wiedze i informacje właśnie mi chodzi! Silnik 2.4 to i tak maleństwo, ale nie montowali niczego lepszego, jakiegoś chociażby V6. Wersję turbo tez sobie daruję. Zostaje więc 2.4. Reflektory muszą być asymetryczne i mieć białe postojowe. Sądzę, że jak w większości aut z USA będących sprzedawanym na europejskim rynku da się w razie czego kupić reflektory EU i przełożyć przerabiając wiązkę. Jak wygląda sprawa lamp tylnych w PT USA? Rozumiem, że mają pomarańczowe markery w które da się włożyć kierunki lub już maja kierunki pomarańczowe? W zderzaku z tyłu zawsze są lampy? Tam są w wersji USA cofania czy odblaski lub razem? W EU to chyba są tam przeciwmgielne i cofania?

na europejski rynek z USA to same rozbitki trafiają.

#17 Bezimienny Gość.esdarek_*

Bezimienny Gość.esdarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 czerwca 2019 - 17:15

na europejski rynek z USA to same rozbitki trafiają.

Zdaje sobie sprawę. Wiem jakie auta się ściąga ze stanów-title total loss...



#18 Edysia

Edysia

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 6 617
  • Dołączył:  02 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 25 czerwca 2019 - 17:20

Nie przesadzajcie!! Ja mam Amerykana już od paru lat i nic mu nie dolega!! i po vinie wychodziło tylko uszkodzenie błotnika bez wybuchu poduszek..



#19 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 czerwca 2019 - 17:23

Nie przesadzajcie!! Ja mam Amerykana już od paru lat i nic mu nie dolega!! i po vinie wychodziło tylko uszkodzenie błotnika bez wybuchu poduszek..

większość. Lucky

#20 Edysia

Edysia

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 6 617
  • Dołączył:  02 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 25 czerwca 2019 - 17:32

większość. Lucky

 

Co masz na myśli???







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: zakup, pt cruiser, pytania o zakup, problemy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych