Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Kopot z silnikiem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 grech78

grech78

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 52
  • Dołączył:  18 Apr 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Grzegorz
  • Skąd::Białystok
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 August 2019 - 15:25

Witam

Mam zagwozdkę z silnikiem 2.0 pb z przebiegiem 250k. A mianowicie brak mu mocy i telepie go na wolnych obrotach. Pali również sporo, ponad 14l. Po kolei napiszę co udało mi się domierzyć.

Na pierwszy ogień wymieniłem oleje siwce, przewody wn( dokladnie takie jak polecacie na forum. Wcześniejsza prędkość max 120,spalanie w granicach17, po zabiegu bez zmian).

Następnie wymieniłem kolektor wydechowy, bo był nieszczelny, odczułem niewielką poprawę

Wymieniłem regulator ciśnienia paliwa, prędkość wzrosła do 160 i spalanie zmalało do 14. Na obydwu regulatorach ciśnienie było ok 4 barów.

Dziś przemierzyłem ciśnienia w cylindrach, wyszło na ciepłym silniku 12,4 12,6 12,4 12,4. Niskie ale równe. Sprawdziłem świece (przejechane mają ze 2 tyś), wszystkie cztery bialutkie, prawie jak nowe. Sprawdziłem łopatologicznie wtryski, rozpylają równomiernie.

W kolektorze dolotowym, na ściankach był wyczuwalny olej. wyczyściłem przepustnice i krokowca

Co jeszcze mogę sprawdzić, błędów nie miałem.

Nadchodzi czas wymiany rozrządu i nie wiem czy nie robić za jednym zamachem głowicy. A może kupić silnik z mniejszym przebiegiem, było by taniej niż robota głowicy?

Co o tym sadzicie?



#2 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 May 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 16 August 2019 - 18:20

Myślę że kondycja silnika jest w porządku jeżeli jeszcze jedzie 160 i ciśnienie pow.12 a że 14 spala, no cóż przy takich prędkościach to chyba normalne.

Do tego rocznika to raczej lepszego silnika nie kupisz a te młode rocznikowo bez częściowej wymiany wiązki, komputerka i kto wie czego jeszcze to nie podejdą, tak że wymienić rozrząd jak już czas i wolniej jeździć



#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17114
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 August 2019 - 20:53

spalanie olbrzymie - ten silnik przy tej predkosci pali 10 l max - katalizator do sprawdzenia czy nie blokuje

#4 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 Jan 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 August 2019 - 21:01

To ile byś chciał latać tym wynalazkiem - 220? Może delikatnie przestawiony rozrząd. Zobacz po wymianie rozrządu i ćwicz technikę jazdy, a zejdziesz do 8-9 w trasie. W mieście na odcinkach do 5 km będzie wpierdzielał i 16 przy mniej wprawnej obsłudze i niższych temperaturach. Przyglądnąłbym się wydatkowi pompy paliwa - to, że ma 4 bary to nie znaczy, że te 4 bary jest pod obciążeniem przy maksymalnym zapotrzebowaniu na paliwo.  Układ dolotowy, zawór pcv i odma silnika do kontroli. Sprawdź wlot do obudowy filtra powietrza - czy nie spadł oraz czy nie jest przytkany czymś. Katalizator to jeszcze ma, czy wydmuszka?



#5 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 May 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 16 August 2019 - 22:14

Spalanie w PT 2,0 na poziomie 10l przy jeździe z prędkością 160  to byłoby w moim przypadku pobożne życzenie, co prawda mam silnik 2,4 ale czy to by była aż taka różnica. 160 to jeszcze nigdy nie jechałem, ostatnio A-4 Kraków - Rzeszów i jeszcze trochę, z kpl. i bagaż i w jedną stronę tak w do 140, koła się nie grzeją, ciśnienie w normie bez bagażnika a i tak spalił 13 a gdybym podciągnął do 160 to pewnie z 15 by wyszło, powrót spokojny tak do 120 i wtedy to mogę mówić o tych 10 plus



#6 grech78

grech78

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 52
  • Dołączył:  18 Apr 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Grzegorz
  • Skąd::Białystok
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 August 2019 - 05:04

No nie żebym na co dzień jeździł z takimi prędkościami. Sprawdzałem silnik, droga była pusta, więc ogień. Normalnie jeżdżę  dużo wolniej i nogę też staram się mieć lekką ;)

 

 

spalanie olbrzymie - ten silnik przy tej predkosci pali 10 l max - katalizator do sprawdzenia czy nie blokuje

Swego czasu wykręciłem sondę i zawiesiłem obok gwintu, jechał jeszcze gorzej (pomijając doznania akustyczne).  Jak jeszcze mogę go sprawdzić?

Podam więcej parametrów jak zmienię interfejs, po mój renomowany, chiński łączy się ze wszystkimi samochodami, prócz mojego pitka.  

Dopytam jeszcze o ten odstojnik na pompie paliwa, można go jakoś czyścić, czy tylko wymienić ( np na zwykły filtr paliwa)?


Użytkownik grech78 edytował ten post 17 August 2019 - 05:08


#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17114
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 August 2019 - 06:33

Teodor 2,4 z manualną skrzynia też pali dużo mniej - nie miałeś dobtego odnośnika do wyznaczenia zużycia paliwa

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 17 August 2019 - 07:00


#8 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 Jan 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 August 2019 - 07:48

Andrzej słusznie zauważył - nie porównujmy zużycia automatu do manuala - to zupełnie nie to samo. 



#9 grech78

grech78

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 52
  • Dołączył:  18 Apr 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Grzegorz
  • Skąd::Białystok
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 August 2019 - 21:28

Dopiszę tylko, że pomogło czyszczenie przepustnicy i krokowego. Krokowy był mocno zaklejony. Teraz spalanie w trasie przy 100-120km/h  spadło poniżej 9l a v max 170. Niestety pitek nadal nie jest demonem przyspieszenia, zaczyna kręcić dopiero powyżej 3 tyś.



#10 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 Jan 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 August 2019 - 22:41

Niestety pitek nadal nie jest demonem przyspieszenia, zaczyna kręcić dopiero powyżej 3 tyś.
 

 

Normalne przy 16 zaworowym wolnossącym silniku. To czyszczenie silnika krokowego nie mogło pomóc na spalanie i moc. Najwyżej na zachowanie na biegu jałowym. To samo z przepustnicą. Może przez przypadek poprawiłeś kontakt na czujniku położenia przepustnicy lub czujniku podciśnienia kolektora ssącego - to miałoby znaczenie. Pozdrawiam.


Użytkownik maxym72 edytował ten post 29 August 2019 - 22:43


#11 grech78

grech78

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 52
  • Dołączył:  18 Apr 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Grzegorz
  • Skąd::Białystok
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 September 2019 - 17:09

Jednak coś dzieje się z przepustnicą. Dziś sprawdziłem błędy i jeden nam, P0123. Coś sknociłem czyszcząc przepustnicę?



#12 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 584
  • Dołączył:  27 Feb 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 September 2019 - 19:14

Tez To miałem po czyszczeniu okazało się że do wymiany był Potencjometr położenia przepustnicy. Mogłem go odkręcić do czyszczenia ale niestety tego nie zrobiłem musiała się gdzieś dostać wilgoć i go uszkodziła. Wymieniłem czujnik tzw. TPS i objawy ustąpiły.

#13 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 Jan 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 September 2019 - 20:48

Sprawdź wtyczkę i przewody, czy nie są przełamane przy samej wtyczce czujnika położenia przepustnicy - pociągnij za przewody, czy nie popłyną na izolacji. Dziwne, że nie pali się czeck engine - może to stare błędy. 



#14 grech78

grech78

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 52
  • Dołączył:  18 Apr 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Grzegorz
  • Skąd::Białystok
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 September 2019 - 18:33

Czek nie pali się. Błędu nie mogę wykasować, więc chyba chyba coś się dzieje z TPS-em. Najlepsze w tym jest, że Pitek nadal bardzo dobrze jeździ.



#15 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 Jan 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 September 2019 - 20:54

Zdejmij klemę - wykasuje się. Jeśli nadal będzie się pojawiał to do podpięcia pod drb. Jeśli zniknie, to twój tester nie kasuje błędów tego typu lub błąd jest sporadyczny. Pozdrawiam.


Użytkownik maxym72 edytował ten post 06 September 2019 - 20:55






Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych