Czy to termostat?
#1 Bezimienny Gość.Radobaryl_*
Napisano 22 lutego 2020 - 11:55
Potem już trzyma właściwą.
Czy to objaw zawieszającego się termostatu?
2006 2.4 143KM.
#2
Napisano 22 lutego 2020 - 15:43
Przy odpaleniu na zimnym silniku i przejechaniu kilku km temperatura na wskaźniku podchodzi pod trzecią kreskę - i po chwili spada do normalnej...
Potem już trzyma właściwą.
Czy to objaw zawieszającego się termostatu?
2006 2.4 143KM.
To objaw zapowietrzenia układu, masz gdzieś nieszczelność.
#3 Bezimienny Gość.Radobaryl_*
Napisano 22 lutego 2020 - 16:22
Nic nie było ruszane.
#4
Napisano 22 lutego 2020 - 16:54
Wycieków brak - poziom płynu normalny.
Nic nie było ruszane.
Zrób tak:Rano zanim uruchomisz zimny silnik, sprawdź poziom płynu na zbiorniku wyrównawczym - powinien być w okolicy dolnej kreski. Następnie zrób kilkadziesiąt kilometrów, zgaś silnik i jak najszybciej sprawdź zbiornik wyrównawczy - poziom płynu powinien być przy górnej
kresce.Po ostygnięciu poziom płynu powinien się obniżyć do dolnej kreski. Jeśli tak jest to układ jest szczelny. Dziwne zachowanie wskazówki może być spowodowane rzeczywiście uszkodzonym termostatem , wtedy trzeba go wymienić.
#5
Napisano 22 lutego 2020 - 19:11
Podstawa to poziom płynu pod korkiem w chłodnicy na zimnym silniku , zbiorniczek nic nie wnosi do tematu zwłaszcza jak będzie uszkodzony korek .
#6 Bezimienny Gość.Radobaryl_*
Napisano 22 lutego 2020 - 19:47
Pytam, bo po wizycie u "fachowca" korek jest podejrzanie czysty.
Koleś miał tylko wyczyścić masowanie czujnika uderzeniowego, a rozpieprzył go w drobny mak, zrobił gdzieś spinol, tak że PCM odciął zasilanie na oczko światła mijania... i do tego ten kłopot z temperaturą.
Wczoraj pytałem Andrzeja o dojście do wymienionego czujnika, bo koleś chciał mi chłodnicę i zderzak demontować - może zaczął???
Zamiast jednego, pierdołowatego problemu mam teraz 3 poważne - a "fachman", na wieść o tychże kazał mi dzisiaj "wypierdalać".
Co do tego, jak namieszał z lamdbą, to inna bajka.
Pytanie: kto w Bydgoszczy jest w stanie na pewno i rozsądnie "wyprostować" te zawiłości?
Jeszcze w kwestii tych skoków temperatury - to wygląda tak, jakby termostat za późno otwierał i to skokowo - a jak w końcu otworzy, to temperatura spada gwałtownie do normalnej i już tak się utrzymuje.
Żadnych wycieków nie ma i poziom płynu jest właściwy.
Użytkownik Radobaryl edytował ten post 22 lutego 2020 - 19:38
#7
Napisano 22 lutego 2020 - 19:55
Korek jest podstawą większości problemów z układem chłodzenia - to układ ciśnieniowy do korka i podciśnieniowy od korka do zbiorniczka wyrównawczego .Korek musi być sprawny aby trzymał ciśnienie i mieć w 100% drożność przewodem przelewowym do zbiorniczka i nie może na tym odcinku mieć uszkodzeń i nieszcelmności aby zaciągać powietrze bo układ nie będzie działał prawidłowo .
Otwarcie korka i zakręcenie ponowne nie ma znaczenia na zapowietrzanie - pytanie zasadnicze co tak naprawdę robił fachman , bo może jednak spuścił płyn z chłodnicy i układnie niezostał poprawnie uzupełniony i odpowietrzony .
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 22 lutego 2020 - 19:56
#8 Bezimienny Gość.Radobaryl_*
Napisano 22 lutego 2020 - 21:14
Ponawiam jednak pytanie: czy jest w Bydgoszczy ktoś, kto potrafi wyprowadzić to auto na "prostą"?
Użytkownik Radobaryl edytował ten post 22 lutego 2020 - 21:14
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Pogoda nie tylko dla bogaczy ;) |
Offtopic | kade |
|
|
|
test kluczykowy "nie działa"kluczykowanie, kody błędów |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PT_user_* |
|
|
|
Wyciek czynnika z układy klimatyzacji CRDklimatyzacja, crd |
Techniczny podstawowy | kozbi7 |
|
|
|
Termostat,czujnik czy inna cholera |
Techniczny podstawowy | Byzoeu |
|
|
|
Metoda kluczykowa nie działa |
Techniczny podstawowy | Ydtski |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych