Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Kopci na niebiesko P0703, P2107, P0106


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.coolmen777_*

Bezimienny Gość.coolmen777_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 lutego 2020 - 00:07

Witam, to mój pierwszy post na forum - mam taki problem z Pitkiem (silnik 1.6 benzyna 2003r.) Po odpaleniu na zimnym silniku chodzi nie równo, ale nie faluje na obrotach tylko jak by się krztusił, przy tym dymi na niebiesko, bardzo czuć benzynę, jak by za dużo paliwa dostawał. Trwa to około 1-2 min. Potem wszystko się normuje, obroty, moc, nie dymi, nie szarpie podczas jazdy. Ostatnio wymieniłem przewody i świece. Świeci się Check (P0703, P2107 i od wczoraj P0106), nie świeci się "piorun w nawiasach". Dodam że auto mam 2 tygodnie i w sumie objawy w mniejszym stopniu były od początku. Raczej nie bierze oleju - kontroluję. O dwóch pierwszych błędach już trochę na forum poczytałem i wydaje się że zwłaszcza 2107 był wyczuwalny podczas jazdy. Natomiast ja mam objawy tuż po odpaleniu na zimnym. Co to może być? Ktoś miał taki problem?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
f110da562860c9bdc2fe5b2fc775a0dc.jpg

Użytkownik coolmen777 edytował ten post 25 lutego 2020 - 00:09


#2 Edysia

Edysia

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 6 618
  • Dołączył:  02 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 25 lutego 2020 - 08:55

Witaj.... Miło by było gdybyś najpierw zajrzał tutaj:

 

https://ptclub.pl/in...ałogą-ptclubpl/

 

 

 

POST NIE NA TEMAT  : proszę trzymać się tematu technicznego , następne tego typu wpisy będę usuwał  : andreeas7 


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 26 lutego 2020 - 14:47


#3 Bezimienny Gość.coolmen777_*

Bezimienny Gość.coolmen777_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 lutego 2020 - 09:59

Gotowe

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

#4 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 583
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 lutego 2020 - 17:31

Witaj.... Miło by było gdybyś najpierw zajrzał tutaj:

 

https://ptclub.pl/in...ałogą-ptclubpl/

Problem z samochodem taki pilny że nawet dzień dobry nie ma jak powiedzieć :pa

 

POST NIE NA TEMAT  : proszę trzymać się tematu technicznego , następne tego typu wpisy będę usuwał  : andreeas7 


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 26 lutego 2020 - 14:47


#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 lutego 2020 - 19:59

auto zaciąga olej przy rozruchu - gdzie to już kwestia oględzin auta i testów oraz sprawdzenia ciśnienia sprężania i stanu odmy .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 26 lutego 2020 - 19:59


#6 Bezimienny Gość.coolmen777_*

Bezimienny Gość.coolmen777_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 26 lutego 2020 - 21:55

auto zaciąga olej przy rozruchu - gdzie to już kwestia oględzin auta i testów oraz sprawdzenia ciśnienia sprężania i stanu odmy .

Ale dziwne jest to że jak jest nawet trochę rozgrzany to pali bez problemu i tych objawów nie ma. Problem występuje kiedy auto stoi kilka godzin.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

#7 Guto

Guto

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 28
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Piotr

Napisano 26 lutego 2020 - 22:44

Rozszerzalnosc termiczna materialow sie klania.

#8 Bezimienny Gość.coolmen777_*

Bezimienny Gość.coolmen777_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 lutego 2020 - 08:15

Czyli konieczny remont silnika?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

#9 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lutego 2020 - 11:23

Miałem tak w maździe. Tam były wadliwe pierścienie olejowe. objawy były takie same

#10 Bezimienny Gość.coolmen777_*

Bezimienny Gość.coolmen777_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 lutego 2020 - 14:21

Miałem tak w maździe. Tam były wadliwe pierścienie olejowe. objawy były takie same

Naprawiłeś?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

#11 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 583
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lutego 2020 - 17:02

Miałem tak w maździe. Tam były wadliwe pierścienie olejowe. objawy były takie same

Też miałem mazdę 1.8 na zimnym kopciła okropnie. Jak silnik był ciepły to chodziła pięknie. Sprzedawałem na ciepłym silniku. :mniam :mniam :mniam



#12 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 marca 2020 - 20:13

Pewności nie mam, ale miałem takie coś w innym pojeździe - uszczelniacze na trzonkach zaworów straciły szczelność.



#13 dominik

dominik

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 1 993
  • Dołączył:  08 sie 2019
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,4turbo A
  • Imię:dominik
  • Skąd::łomianki
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 marca 2020 - 20:44

Moj tez puszcza dymka na zimnym

#14 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 marca 2020 - 16:12

Też miałem mazdę 1.8 na zimnym kopciła okropnie. Jak silnik był ciepły to chodziła pięknie. Sprzedawałem na ciepłym silniku. :mniam :mniam :mniam

to była wada fabryczna, później poprawiona. Występowała w pierwszych modelach poliftowych i z pierwszym 1.8. To może ja kupiłem od Ciebie. Jesteś z okolic Łodzi 😁

Pewności nie mam, ale miałem takie coś w innym pojeździe - uszczelniacze na trzonkach zaworów straciły szczelność.

jak uszczelniacze nie trzymają to bierze olej, ale dymu nie ma przy rozruchu. W 124 jak padły to litr na 500 km ubywało i nic nie kopcił. Zresztą jak byś miał mazdę to byś zobaczył co się dzieje na zimnym po odpaleniu. Przez 30 min jesteś wytwornicą dymu, która jest skłonna wytworzyć mgłę w dzielnicy.😁

Moj tez puszcza dymka na zimnym

to w tym GT. Turbina, czy silnik? Sprawdzałeś.... Dla chyba Edyty, dobre info. Szykuje się środek z pomarańczą do kupienia 😉

Użytkownik steryd edytował ten post 04 marca 2020 - 16:08


#15 dominik

dominik

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 1 993
  • Dołączył:  08 sie 2019
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,4turbo A
  • Imię:dominik
  • Skąd::łomianki
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 marca 2020 - 18:39

Umnie na 99% uszczelniacze a nie licz ze go sprzedam no chyba ze położysz na stole okrągła sumę hi ps dla wszystkich czytających pt z pomarańczowym środkiem NIE JEST NA SPRZEDAŻ !!!!!!!!!!

#16 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 583
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 marca 2020 - 21:44

Steryd ja miałem 626 , nawet kupiłem drugą na części. Handlarz sprzedawał mi ja na ciepłym silniku. I nie jestem z okolic Łodzi .

#17 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 marca 2020 - 13:43

Steryd ja miałem 626 , nawet kupiłem drugą na części. Handlarz sprzedawał mi ja na ciepłym silniku. I nie jestem z okolic Łodzi .

spoko, to tylko żart

#18 grech78

grech78

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 52
  • Dołączył:  18 kwi 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Grzegorz
  • Skąd::Białystok
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marca 2020 - 16:40

Duża cześć naszych naszych Pitków jest już pełnoletnia. lub w podobnym wieku, wiec oleju raczej nie przybędzie w silniku. Uszczelniacze z racji wieku już są sparciałe, trzonki zaworowe powyrabiane. Lata i kilometry robią swoje.



#19 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 marca 2020 - 19:49

Duża cześć naszych naszych Pitków jest już pełnoletnia. lub w podobnym wieku, wiec oleju raczej nie przybędzie w silniku. Uszczelniacze z racji wieku już są sparciałe, trzonki zaworowe powyrabiane. Lata i kilometry robią swoje.

dlatego szukałem 1.6. to bardzo stara konstrukcja silnika( zresztą te wszystkie z 2 w nazwie też) ale 1,6 to Anglicy, a oni do tej pory piją dżin z tonikiem, jedzą kary , czipsy z rybą i o 17 piją herbatę 😉.

#20 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8 109
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 marca 2020 - 18:55

dlatego szukałem 1.6. to bardzo stara konstrukcja silnika( zresztą te wszystkie z 2 w nazwie też) ale 1,6 to Anglicy, a oni do tej pory piją dżin z tonikiem, jedzą kary , czipsy z rybą i o 17 piją herbatę 😉.

W moim 1.6 głowice robiłem.Uszczelniacze i wypalony zawór.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych