Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Szarpanie silnikiem przy 80-100 km/h na chłodnym silniku

szarpanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Harcbat_*

Bezimienny Gość.Harcbat_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 czerwca 2020 - 19:59

Witam Załogantów!

 

Przeglądam forum w poszukiwaniu informacji nt. szarpania Pitongiem i jedyne potencjalne powody jakie znalazłem to niedobór/brak czynnika klimatyzacji lub problem z czujnikiem położenia wału.

 

Objawy w moim przypadku to szarpanie (czasem mocniejsze, czasem słabsze ale generalnie to są krótkie szarpnięcia jakby się autko dusiło i nie mogło równo pracować) przy ok 80-100 km/h w pierwszych 10-15 minutach jazdy. 

 

Czy w/w problemy z klimą lub czujnikiem  to jedyne możliwe przyczyny? 

 

Dopytuję by zajeżdżając do mechanika dać mu jak najbardziej kompletną listę rzeczy do sprawdzenia. 

 

 

Dzięki!



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwca 2020 - 11:22

Szczepan - płacisz mechanikowi za usługę on sobie to sprawdzi i ogarnie : a takie naprowadzanie nie zawsze jest mile widziane na warsztacie ? .

 

Jak chcesz wykluczyć żę to nie klimatyzacja to ją najprościej wyłącz na czas próby i ustaw nawiewy na nogi i centralnie ( w tej pozycji nie załącza się  klimatyzacja z automatu ) .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 29 lipca 2020 - 08:47


#3 Bezimienny Gość.Harcbat_*

Bezimienny Gość.Harcbat_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 czerwca 2020 - 20:42

Dzięki za podpowiedź. Sprawdziłem klimę jak radziłeś. I sam nie wiem co myśleć - jadąc bez klimy raz szarpie mniej a raz bardziej.  Pewnie jeszcze trzeba sprawdzić świece i kable...



#4 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 lipca 2020 - 08:38

Ja bym zaczął od przewodów i świec.

#5 Bezimienny Gość.Harcbat_*

Bezimienny Gość.Harcbat_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 lipca 2020 - 13:40

Ja bym zaczął od przewodów i świec.

kable i świece wymienione. Nie pomogło. Przy świecach wyszło, że uszczelki gniazd puściły i trzeba wymienić. Jak znajdę gdzieś do mojego silnika to wymienię. Tymczasowo, z braku laku mechanior zabezpieczył je jakimś uszczelniaczem a ja na gwałt szukam gdzie je kupić...

 

Może ktoś, coś?



#6 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lipca 2020 - 14:27

A błędy kasowałeś po wymianie świec i kabli. Jakie świeczki dałeś? ...i jakie kable?

kable i świece wymienione. Nie pomogło. Przy świecach wyszło, że uszczelki gniazd puściły i trzeba wymienić. Jak znajdę gdzieś do mojego silnika to wymienię. Tymczasowo, z braku laku mechanior zabezpieczył je jakimś uszczelniaczem a ja na gwałt szukam gdzie je kupić...

Może ktoś, coś?

...a tu np.

https://allegro.pl/o...source=facebook

albo tu komplet

https://allegro.pl/o...source=facebook

albo Elringa trochę drożej

https://allegro.pl/o...source=facebook


...kurde, chyba nie pomogłem, bo to do 1.6, a tu trzeba do 2.0.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 27 lipca 2020 - 14:39


#7 dominik

dominik

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 1 993
  • Dołączył:  08 sie 2019
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,4turbo A
  • Imię:dominik
  • Skąd::łomianki
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lipca 2020 - 20:13

Umnie winowojaca był czujnik p wału

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lipca 2020 - 20:22

Dostaniesz usaolkusz,

#9 Bezimienny Gość.Harcbat_*

Bezimienny Gość.Harcbat_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 lipca 2020 - 14:18

Umnie winowojaca był czujnik p wału

 

widzę, że nie masz instalacji LPG - u mnie tylko na gazie są problemy. Tak sobie myślę, że gdyby to był ten czujnik to w moim przypadku powinno szarpać i na gazie i na benzynie. 

 

Jutro wizyta u gaziarza i analiza błędów. Zobaczymy co wyjdzie...


A błędy kasowałeś po wymianie świec i kabli. Jakie świeczki dałeś? ...i jakie kable?
 

błędów nie widziałem - jutro kontrola u gaziarza i ich analiza. Świece wiem, że boscha a jakie kable to nie wiem - mechanik z rodziny, więc mam zaufanie, że dziadostwa nie włożył... 



#10 dominik

dominik

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 1 993
  • Dołączył:  08 sie 2019
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,4turbo A
  • Imię:dominik
  • Skąd::łomianki
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 lipca 2020 - 14:46

Pb i lpg tak samo szarpalo

#11 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 lipca 2020 - 05:34

Ja tu nie pomogę, cały czas łapię się, że to nie 1.6, na temat którego trochę już wiem.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 29 lipca 2020 - 05:38


#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 lipca 2020 - 08:54

ak znajdę gdzieś do mojego silnika to wymienię
 

 

nie szukasz uszczelek świec tylko komplet z pokrywą zaworów i tak ich inaczej nie wymienisz jak nie zdejmiesz pokrywy - uszczelki są jednorazowego użytku i do wyrzucenia 


Ja tu nie pomogę, cały czas łapię się, że to nie 1.6, na temat którego trochę już wiem.

 

zasada pracy silnika jest ta sama , bez znaczenia czy 1,6 czy 2,0  -  kwestia tylko w instalacji gazu i jej podłączeniu , diagnostykę silnika zaczyna się zawsze od benzyny jak jest ok - dopiero dotykamy gazu (jest bardziej wrażliwy )  Przedział 80-100 Km/h to moment przy którym układ chłodzenia wentylatora zostaje wyłączony przez sterownik i układ przechodzi na system wymuszony pędu powietrza dokładnie przy predkości 82 Km/h  tak mamy oprogramowane sterowniki . 



#13 Bezimienny Gość.Harcbat_*

Bezimienny Gość.Harcbat_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 lipca 2020 - 14:37

nie szukasz uszczelek świec tylko komplet z pokrywą zaworów i tak ich inaczej nie wymienisz jak nie zdejmiesz pokrywy - uszczelki są jednorazowego użytku i do wyrzucenia 

 

na proste rozwiązania czasem najtrudniej wpaść... a już miałem brać pojedynczo uszczelki w serwisie... DZIĘKI! 

 

Odnośnie przyczyny szarpania na LPG

 

dziś rano była diagnostyka u gaziarza - kod błędu P304 - Problemy z zapłonem na 4 cylindrze. Małe macanko i okazało się, że jeden z kabelków od wtyczki wisiał już na kilku włoskach... koszt wymiany na nową wtyczkę - 50 PLN :)

 

W sumie to będę trochę darł łacha z mojego mechanika bo wymienił mi kable i świece a tam nie zaglądnął.... 

 

A dla mnie parę wniosków na przyszłość:

 

1. nie kupować w ciemno części bo można nie trafić. Lepiej najpierw diagnozować. 

2. dokładnie opisać mechanikowi objawy. Pytał czy szarpie między 1800 a 2500 i mu to potwierdziłem a tymczasem szarpało i przy 3000 rpm i więcej. Być może ta błędna informacja za bardzo ukierunkowała go na potencjalną przyczynę usterki i nie zwracał uwagi na banały.

3. czytać forum a jak nie ma odpowiedzi to pytać - rady dawane tutaj pozwalają oszczędzić całkiem spore sumy. 

4. wspierać funkcjonowanie forum - merytorycznie nie pomogę za bardzo, ale część z zaoszczędzonej kwoty mogę przeznaczyć na finansowe wsparcie tego pożytecznego miejsca

 

Dzięki wszystkim za poświęcony czas i rady.


Użytkownik Harcbat edytował ten post 29 lipca 2020 - 14:38


#14 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 lipca 2020 - 04:47

Od czego był ten kabelek i wtyczka? - bo nie kumam. Po drugie przy błędzie P0304 świeci check, a pisałeś, że błędów nie widziałeś. Takie błędy jak P0300 do P0304 można zdiagnozować i skasować ELMem "blutut" za 25 zł i programem Tarque za 26 zł z Googleplay. Ale fajnie, że już normalnie
możesz jeździć.


...nadal oczywiscie pozostaje sprawa zalewania fajek i świec olejem z nieszczelnych uszczelek pod pokrywą - wydaje się, że olej w tym miejscu może się zapalić na mój gust.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 30 lipca 2020 - 04:52


#15 Bezimienny Gość.Harcbat_*

Bezimienny Gość.Harcbat_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 lipca 2020 - 15:56

wtyczka była od wtrysku gazowego.  Przy pierwszym podejściu mojego mechanika błędów nie widziałem bo mi ich nie pokazał - miał niesprawny sprzęt do diagnozowania więc numerów nie widziałem. 

 

Co do uszczelnienia świec jak Pan Bóg przykazał to się zgodzę. Jak tylko dojdą te uszczelnienia to wskakuje z bryką w pierwszy możliwy termin u mechanika. 

 

Co do programów diagnostycznych: znasz coś działającego na telefony Appla?


Użytkownik Harcbat edytował ten post 30 lipca 2020 - 15:57


#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 lipca 2020 - 20:44

Nie ma nic na apple - dlatego pozbyłem się  maca i iphona   ,  komputer diagnostyczny nie będzie widział błędów z centralki i instalacji gazowej - to nie sprawa mechanika , do nowych systemów gazowych wymagany klucz sprzętowy ( autoryzowany punkt montażu) interfejsy z allegro często nie współpracują oczywiście nie każda centralka .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 30 lipca 2020 - 20:48


#17 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 lipca 2020 - 07:46

wtyczka była od wtrysku gazowego. Przy pierwszym podejściu mojego mechanika błędów nie widziałem bo mi ich nie pokazał - miał niesprawny sprzęt do diagnozowania więc numerów nie widziałem.

Co do uszczelnienia świec jak Pan Bóg przykazał to się zgodzę. Jak tylko dojdą te uszczelnienia to wskakuje z bryką w pierwszy możliwy termin u mechanika.

Co do programów diagnostycznych: znasz coś działającego na telefony Appla?


OK. Gdybyśmy wiedzieli wcześniej, to pewnie szybciej byśmy pomogli, ale losowe czynniki zaważyły.
Jeśli chodzi o Apple, to omijam, bo kłopot sprawia już wgranie muzyki mp3 do tych telefonów. Andrzej ma w 100% rację - wymieniaj sprzęt na androidowy system (jest bardziej otwarty). Ja używam SGN4 i Tarque PRO, który może nie robi wszystkiego, ale badzo dużo mi w Pitku pomógł. Ale zaznaczam, źe największą pomoc dał mi Andrzej - bez Jego wsparcia po pożarze instalacji i wielu innych sprawach bym Pitkiem nie jeździł.
Szerokiej drogi wszystkim.

#18 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 lipca 2020 - 19:40

OK. Gdybyśmy wiedzieli wcześniej, to pewnie szybciej byśmy pomogli, ale losowe czynniki zaważyły.
Jeśli chodzi o Apple, to omijam, bo kłopot sprawia już wgranie muzyki mp3 do tych telefonów. Andrzej ma w 100% rację - wymieniaj sprzęt na androidowy system (jest bardziej otwarty). Ja używam SGN4 i Tarque PRO, który może nie robi wszystkiego, ale badzo dużo mi w Pitku pomógł. Ale zaznaczam, źe największą pomoc dał mi Andrzej - bez Jego wsparcia po pożarze instalacji i wielu innych sprawach bym Pitkiem nie jeździł.
Szerokiej drogi wszystkim.

potwierdzam. Ja już się poddałem z komunikatem door. Andrzej przejrzał instalację, podkładał zamki, sprawdził wiązki. Jutro kolejne sprawdzenie. Mega doktor.najgorsze że przez 2 lata posiadania pitka, i co start to gong, zacząłem go nie słyszeć. I rezerwa gong, to tylko gong😉. No i jeszcze ostatni etap, jak na razie..... Poduszki silnika, to już nie będzie hot rod, nie będzie trzęsło budą, dla niektórych opcja masażu.👍





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych