Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


PT 1.6 - czy warto KUPIĆ?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
122 odpowiedzi w tym temacie

#101 Bell

Bell

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 10256
  • Dołączył:  30 lip 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:IzaBell'a

Napisano 18 kwiecień 2010 - 21:55

KACZKA, co jeszcze można?? :) ja np. po poprzednim właścicielu na tylnej klapie mam naklejkę jego serwisu. Nie jest to taka zwyczajna nalepka, więc się nie da jej zerwać..

(wróć: zerwać się da, ale szkoda lakieru...)

Ponadto oczywiście mam naklejkę klubową. To już czwarta rzecz na klapie, więc jak dla mnie - wystarczająco. Na boczku natomiast mam w planach umieścić swój chromowany nick. Jeździ u mnie w portfelu od ponad miesiąca i cały czas czekam na ładną pogodę, aby go umieścić na PiTku :)

Można wiele... i jeszcze więcej... ale z umiarem ;)

#102 KACZKA

KACZKA

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 66
  • Dołączył:  14 lis 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6
  • Imię:andrzej

Napisano 18 kwiecień 2010 - 22:28

BELL-moze ja kiedys bede miał naklejke klubowa(a druga naklejke zamontuje w łaziennce na lustrze heheheehe)własnie z umiarem. Apogoda sie zapowiada super to czas na umieszczenie ch. nicku. A ogolnie to bede poserwował na warszawie wszystkie PITKI moze kiedys spotkam Twoj PITEK tak szczegolny pozdrawiam

#103 Bezimienny Gość.RAFI_*

Bezimienny Gość.RAFI_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 12 grudzień 2010 - 05:45

Jako tytuł PT 1.6 to podepnę się pod temat i trochę odgrzeję kotleta - czy z tym silnikiem jest aż tak źle i nie da się nim jeździć? Do czego można go porównać?

Generalnie nie jestem rajdowcem i raczej przemieszczam się w stylu cruising a nie ukrywam, że wcześniej właśnie tym silnikiem byłem zainteresowany i to nie z tego względu że myślałem o mniejszym spalaniu, bo i tak pewnie zawita na pokładzie sekwencja ale np. o tym że jest na łańcuchu i koszty wymiany rozrządu można dołożyć do LPG... :cwaniak

No i OC trochę tańsze... :d

#104 kozaxx

kozaxx

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 50
  • Dołączył:  26 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0 gaz
  • Imię:Grzegorz

Napisano 12 grudzień 2010 - 19:17

Na pewno jest tak tragicznie,
myślę, ze porównać można do malucha, no może poloneza.
Jeżeli nie wyjeżdżasz z miasta może wystarczy, nie chodzi o jazdę rajdową, ja mam 2,0 i jak jadę autostradą 120, a pod górkę pt (nie mówię że ma jeszcze przyspieszać) ale na gazie wdepniętym w podłogę zwalnia bo jest za słaby żeby utrzymać taką kosmiczną prędkość to mnie krew zalewa. Nie chcę sobie nawet wyobrażać co robi 1,6 skoro 2,0 się tak zachowuje.

Swoją drogą Agii gratulacje, a wątpliwości pewnie przejdą, ja miałem sporo (jeżdżę pt od 2 miesięcy i około 7tys km, w sumie to dalej mam sporo, ale zaczynam powoli coś czuć do mojego pt, a sporo osób na tym forum pewnie zdążyło mnie już znienawidzić po tym co tu pisałem po zakupie.

Tak na marginesie mój pt 2,0 pali między 12-13 cały czas.

[ Dodano: 2010-12-12, 19:20 ]
tak jeszcze odnośnie tankowania - nie sprawdzałem tego jeszcze w PT, ale do mojego ostatniego samochodu lałem tylko pb98 - jest różnica. Samochód jest minimalnie, może nawet niewyczówalnie mocniejszy, ale na pewno silnik pracuje znacznie płynniej, a według moich obliczeń wychodziło, że przejeżdża też więcej kilometrów na baku, a co za tym idzie koszt końcowy wychodził taki sam jak pb95, a jazda była przyjemniejsza.

#105 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 grudzień 2010 - 19:40

RAFI, Jeśli przymierzasz się do zakupu -proponuję wybrać się na spot.Myślę że uczestnicy pozwolą się przejechać i krótko popróbować.Polecam ten sposób wyboru abyś później, po miesiącu nie żałował.
Tu jest właśnie temat kolegi kozaxx, w który są dokładne i szczegółowe wypowiedzi
http://ptclub.pl/vie... ... sc&start=0

#106 maras

maras

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 334
  • Dołączył:  24 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 gaz M
  • Imię:Marek

Napisano 12 grudzień 2010 - 20:22

Tak jak pisze resiurc z tym,że 1,6 nie polecają nawet ludzie z serwisu jest za słaby.Ma tylko jeden plus łańcuch a nie pasek rozrządu,ale tak jak wyżej najlepiej przekonać śię na własnej skórze. :kawka
Tak na marginesie mój 2,0 pali nadal 9-11l gazu/100km :dance

#107 Bell

Bell

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 10256
  • Dołączył:  30 lip 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:IzaBell'a

Napisano 12 grudzień 2010 - 20:25

RAFI, Jeśli przymierzasz się do zakupu -proponuję wybrać się na spot.Myślę że uczestnicy pozwolą się przejechać i krótko popróbować.Polecam ten sposób wyboru


RAFI, tak jak pisze resiurc zapraszamy w lutym do Warszawy. To najlepszy sposób, żeby się przekonać.

#108 medyk

medyk

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5224
  • Dołączył:  03 lis 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4L + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 grudzień 2010 - 22:06

RAFI, napisz do Agi. Ona ma 1.6 i z tego co z nią rozmawiałem to nie narzekała ;)

#109 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 grudzień 2010 - 22:57

Ona ma 1.6 i z tego co z nią rozmawiałem to nie narzekała

Niee Łukaszku nie --a ,,skund''
Jest ciszej wwewnątrz-to fakt!Ale ,,szpadel niesamowity'' :dance :dance ;P

#110 Marcel

Marcel

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 450
  • Dołączył:  28 paź 2010
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:TSI DSG
  • Imię:Wodnik Szuwarek

Napisano 12 grudzień 2010 - 22:58

a ja powiem WYSZUKIWARKA - na temat 1.6 sam tylko JA napisalem tyle postow, ze mi sie slabo robi...

wiem, jest wredna rura baba. © Luigi, Disney Pixar

#111 medyk

medyk

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5224
  • Dołączył:  03 lis 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4L + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 grudzień 2010 - 23:03

Jest ciszej wwewnątrz-to fakt!Ale ,,szpadel niesamowity''

Tomaszu drogi, podejrzewam ze szpadel bo moj tato ma Avensiske (wiesz którą) i to jest 1.6 105 KM chyba i wagowo jest porównywalna z Pt i tez jest szpadel...czasami sie zastanawiam jak jade (a szczegolnie pod górkę) czy nie wyjść i popchnąć...tyle ze ja lubię szybciej się rozpędzać ogolnie :p

#112 Marcel

Marcel

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 450
  • Dołączył:  28 paź 2010
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:TSI DSG
  • Imię:Wodnik Szuwarek

Napisano 12 grudzień 2010 - 23:11

Ona ma 1.6 i z tego co z nią rozmawiałem to nie narzekała

Niee Łukaszku nie --a ,,skund''
Jest ciszej wwewnątrz-to fakt!Ale ,,szpadel niesamowity'' :dance :dance ;P


ciszej do czego jest w tym srodku? ja w swoim radosnie przepalilem wydech, i jak jechalem do serwisu to sie pytali czy zlamalem warunki gwaranacji i zalozylem wydech sportowy ;-)

1.6 w porownaniu do 2.2 jest cichy. cichszy


Panowie Resiurc & Medyk
Jak jezdzilem 1.6 i przesiadalem sie do Skody zony (tez 1.6, podobna waga aut) to czulem, ze Skoda da sie normalnie jechac a 1.6 raczej nie. Dla przypomnienia z tryliarda postow o 1.6, owszem odzywa z moca na koniec skali, ale nie da sie na koncu skali obrotomierza pokonac ostrego zakretu na osiedlowym skrzyzowaniu, tylko trzeba zrzucic do pierwszego biegu, bo na dwojce sie krztusi. dziekuje, postoje.

Jak zaczalem mykac 2.2 i przesiadlem sie do zony Skody 1.6, to sie przestraszylem, ze Skoda sie popsula bo nie chce jechac. Oczywiscie Skoda jechala tak jak jezdzila od nowosci, po prostu przepasc pomiedzy volkswagenowskim 1.6 a mercedesoski 2.2 byla dramatyczna.

zatem przepasc pomiedzy 1.6 a 2.2 jest bardzo... hmm. jest, czyz nie dobija sie koni?

#113 medyk

medyk

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5224
  • Dołączył:  03 lis 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4L + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2010 - 00:05

Marcel, to fakt, 2.2 idzie...Przejechałem się na spocie w cierszewie 2.2 i byłem ostro zaskoczony :)

#114 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2010 - 22:51

Marcel, Więc mamy to samo zdanie!!

#115 vojpiotr

vojpiotr

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1134
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:EX- Street Cruiser 2

Napisano 14 grudzień 2010 - 23:34

nie wspominajac o 2,2 - 150 KM, albo STARTECH by Resiurc - tu jest naprawde duuuzo lepiej :kciuki

#116 medyk

medyk

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5224
  • Dołączył:  03 lis 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4L + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 grudzień 2010 - 23:42

No 150-ką i STARTECH'em jeszcze nie jezdziłem, ale mam nadzieje ze to sie zmieni niedługo, ale powiem szczerze ze zwykłe 2.2 122KM by mi w zupełności wystarczyło :)

#117 Marcel

Marcel

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 450
  • Dołączył:  28 paź 2010
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:TSI DSG
  • Imię:Wodnik Szuwarek

Napisano 15 grudzień 2010 - 01:37

2.2 to:
- rozsadna ekonomia 7.5 litra / 100km
- odpowiednia moc silnika, zeby bezpiecznie wyprzedzic albo uniknac zagrozenia

Podejrzewam, ze poliftowe 2.2 rozwiazalo by moje aktualne niedobory (aczkolwiek rzadkie) przy wlaczonej klimatyzacji.

Startech nie jest mi potrzebny do szczescia ;-) Scigac sie juz nie musze, choc z tylu glowy jest swiadomosc, ze i z tym silnikie mozna, ale nie trzeba. I tyle w temacie.

ps.: Resiurc, wez choc sie raz ze soba nie zgodzimy. Jakby co, to bede mial kij i wsadze go w Twoje rozchelstane buty...

#118 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 grudzień 2010 - 10:27

Startech nie jest mi potrzebny do szczescia ;-) Scigac sie juz nie musze, choc z tylu glowy jest swiadomosc, ze i z tym silnikie mozna, ale nie trzeba. I tyle w temacie.

Nie do ścigania -tylko do wyprzedzania!

ps.: Resiurc, wez choc sie raz ze soba nie zgodzimy.

Noo dobraaa!!! :lol :lol

Jakby co, to bede mial kij i wsadze go w Twoje rozchelstane buty...

Taki off- nie jestem z tych szewców co ,,rozchelstane'' buciory noszą ;P :lol :lol

#119 Bezimienny Gość.RAFI_*

Bezimienny Gość.RAFI_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 grudzień 2010 - 21:51

A by się wydawało że nie powinno być tak źle... Mam 115KM w aucie niewiele lżejszym i jak dla mnie jest bardzo OK...

#120 Marcel

Marcel

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 450
  • Dołączył:  28 paź 2010
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:TSI DSG
  • Imię:Wodnik Szuwarek

Napisano 15 grudzień 2010 - 22:51

po 1: nie rob porownania dla dwoch roznych marek aut. porownanie powinno byc jablka do jablka. inne wagi, inne technologie, inne itp.

po 2: przejedz sie i sam ocen elastycznosc silnika

ty decydujesz na koncu, chodzi o twoje zadowolenie

ps.: resiurc, troche mieszasz moim zdaniem - bez startecha dynamika 2.2 pozwala na naprawde bezpieczne i szybkie wyprzedzenie poprzedzajacego samochodu lub calej kolumny ;-) masz to juz w standardzie, co nie znaczy ze nie moze byc plynniej, szybciej i jeszcze bezpieczniej. za chwile padnie wniosek, ze 2.2 kicha bo standardowo nie wyprzedzi i trza producenta poprawiac i w koszty sie wpedzac





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych