Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Ukręcona nakrętka koła


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#1 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2020 - 08:12

Witam wszystkich. Znów pituś pokazał że to nie ja tu decyduje co chcę zrobić. Przy ostatniej wymianie opon(wulkanizator) okazało się albo raczej przyszedł już czas na zmianę nakrętek ze względu na ich stan. No to w dniu wczorajszym postanowiłem się za to zabrać. I co się okazało? 4 szt z dużym oporem ale odkręciłem(po pieprzonym pneumatyku wulkanizatora) a 5? A 5 niech ją szlak. Czy ktoś z szacownego grona musiał już usuwać taką wredziznę? Rozwiercać,wycinać? Jest może na to jakiś patent? Nic co przyspawałem do resztek nakręctk się nie utrzymało,wszystko się od ukręcało przy próbach odkręcania. No szlak może człowieka trafić,akurat przed oddaniem auta na wymianę poduszek silnika.

Załączone pliki



#2 WD40MAX

WD40MAX

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 613
  • Dołączył:  11 lip 2020
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Zbyszek
  • Skąd::Piaseczno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2020 - 08:50

Miesiąc temu zmieniałem opony i wulkanizator od razu zgłosił mi niektóre wyrobione nakrętki. Podmienił je na używki jaki miał pod ręką. Mają nieco inny wygląd ale trzymają. Do wiosny kupię komplet nowych i przy zmianie kół (przód tył) się wymieni. Przy okazji skontroluje stan szpilek. Różni są wulkanizatorzy. Jeden wszystko leci pneumatem a inny użyje także klucza dynamometrycznego. Czasem sprawdzą szpilki, tarcze, klocki itd a są tacy co leja na to.

 

@Byzeou wymień szpilki i nakrętki i nie kombinuj ze spawaniem.



#3 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2020 - 08:56

Z przyjemnością wymienił bym tą szpilkę ale tkwi w feldze wraz z ukręconą nakrętką. A spawanie miało na celu przyspawanie czego kolwiek co pozwoliło by mi ją odkręcić. Jak sobie wyobrażasz wymianę szpilki z felgą na piaście? Więc sugestia kombinacji jest nietrafiona.

#4 WD40MAX

WD40MAX

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 613
  • Dołączył:  11 lip 2020
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Zbyszek
  • Skąd::Piaseczno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2020 - 09:16

Widziałem już szpilki nadspawywane w miejscu wyrobienia. Dlatego zareagowałem. Chodziło mi o Twoje bezpieczeństwo. Niektórzy tak skrajnie głupio kombinują, że szkoda słów. :-(



#5 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 580
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2020 - 09:41

Mnie ta nakrętka się nie podoba na zdjeciu jakby to nie była specjalna do felg. Może dla tego jest problem, a nie siedzi za głęboko? Jakaś za krótka, czy tak ją już zeszlifowałeś?

#6 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2020 - 09:45

Teraz jedyne co przychodzi mi do głowy to kupić wiertła do twardej stali i rozwiercić. Najpierw pilota 4-6 a potem 12 by zjechać cały gwint w szpilce. Jak osłabię szpilkę a nakrętka nie puści sama to wszystkie nakrętki zdejmę i samym kołem jak dźwignią ją zerwę. Tyle wykombinowałem. Niestety temat zacznę jutro bo dziś mam 14h dyżur.
"Susel_125"
Tyle jej zostało reszta była w nasadce.

#7 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 580
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2020 - 09:47

Może nie wierć centralnie w szpilce tylko spróbuj przeciąć nakrętkę. a jakby przejechać parę metrów powoli na odkręconym kole może coś to da poluzuje się ta nakrętka.
Wiercić w boku nakrętki
Po szpilka może być twardsza od tej nakrętki

#8 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2020 - 09:53

Bez szans. Tylko centralny odwiert zostaje. Jak wiertło zejdzie z nakrętki to pocharata felgę w stożku a wiertło do twardego w aluminium zrobi masakrę. Dociskać trzeba dość mocno wiercąc w twardych a jak się omsknie i ta siła trafi na felgę to lipa.

#9 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 4957
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2020 - 10:10

Małym, wąskim przecinakiem to zrobisz. Nakrętka musi pęknąć i już, przerabiałem taki problem.



#10 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2020 - 10:13

Andmis- zaostrzonym na maksa? Ciąć w poprzeg czy tak by przecinak chwytał 2 krawędzie nakrętki?

#11 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 4957
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2020 - 10:29

Andmis- zaostrzonym na maksa? Ciąć w poprzeg czy tak by przecinak chwytał 2 krawędzie nakrętki?

 

Niech przecinak będzie ostry oczywiście, i bij na razie tylko w jednym miejscu, najlepiej od góry, tuż przy gwincie.


Pamiętaj aby ostrze przecinaka było ustawione między gwintem a zewnętrzną nakrętką.



#12 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2020 - 10:29

No to najpierw rozwiązanie siłowe wypróbuje. Zawsze zostanie mi opcja wiercenia.

#13 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 580
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2020 - 10:34

Też dobry pomysł.

Przecinak może uciekać na bok w kierunku felgi. Ale możesz to robić po małych nacięciach.

Ale jakbyś dobrze napunktował i na początku cieńkim wiertłem to nie powinno ci uciec w aluminium. A później można przeciąć nakrętkę w miejscu wiercenia przecinakiem.



#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2020 - 11:07

Spawaj do szpilki i nakrętki razem grubo , odczekaj tylko chwilę i ukręć szpilkę - wymiana szpilki to 5 mniut roboty na piaście , jest otwór do tego celu w zwrotnicy 



#15 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2020 - 13:05

Andrzeju mówisz że łatwiej ukręcić te cholerę? Nie zacznie się obracać na tym wieloklinie?

#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2020 - 13:10

Zawsze tak robię , ukręcić to pryszcz

#17 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2020 - 13:14

Co przyspawujesz do tego aby trzymało i wytrzymało?

#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2020 - 13:28

Jak to co nakrętkę

#19 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2020 - 13:29

Taką z innej szpilki tak? I wtedy na zewnątrz i w środku nakrętki spawać? Czy byle jaką pasującą?

Użytkownik Byzoeu edytował ten post 13 grudzień 2020 - 13:30


#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2020 - 13:42

Inna dowolną twarda nakrętkę i spawasz w środku





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych