Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Wymiana pasków klinowych. Czy warto się za to zabierać samemu?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 transplantator

transplantator

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 8
  • Dołączył:  23 maj 2021
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Maciej
  • Skąd::Gnieznoi
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maja 2021 - 00:30

Witam wszystkich czytających.
Mam dwa paski i chce je samemu wymienić.
Z tego co widziałem dojście do nich jest trochę ciężkie od góry. Co muszę ściągnąć żeby mieć dobre dojście. Lampę,lewy bok i koło? To starczy? Czy lepiej oszczędzić nerwy i zawieść do mechanika. Ile taka usługa może kosztować jak mam już paski? Żebym nie przepłacił.

#2 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 354
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maja 2021 - 08:50

Bez kanału da się ale męczarnia straszna



#3 transplantator

transplantator

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 8
  • Dołączył:  23 maj 2021
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Maciej
  • Skąd::Gnieznoi
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maja 2021 - 12:11

Chcą 100 zł. za wymianę. Za sama robociznę. To dużo?

#4 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 354
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maja 2021 - 12:56

Uważam że cena adekwatna do ilości kur...ew jaka poleci przy tej robocie



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maja 2021 - 13:12

Chcą 100 zł. za wymianę. Za sama robociznę. To dużo?

 

Do wymiany pasków musisz podlewarować samochód , zdemontować koło , położyć się pod auto odkręcić 3 wkręty na klucz 10 przedłużka 30 cm , zdemontować osłonę pasków której nie wyjmiesz jak nie zdemontujesz wzmocnienia mocowania poduszki silnika klucz 15 i klucz 18 .Wyjmujesz osłonę klucz  , odciągasz napinacz paska wielorowkowego i zdejmujesz pierwszy pasek .Teraz zaczynają się przygoda - długa nasadowa 15 i luzujesz śrubę dolną alternatora .Otwierasz maskę i szukasz dojścia do drugiej śruby alternatora .... ***** ciasno i głęboko a klucz robi 3 cm ruchu ( jak się ma odpowiedni klucz to jazda do przodu ) a tak klniesz i kręcisz .Poluzowałeś już obie to proszę klucz 13 i lecisz 13 na regulacji naprężenia paska i zwalniasz do punktu aby zdjęć i założyć nowy i abarotno wsio do skręcenia .

Jeśli uważasz że mechanik zrobi to darmo to powodzenia przy dalszych naprawach .



#6 transplantator

transplantator

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 8
  • Dołączył:  23 maj 2021
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Maciej
  • Skąd::Gnieznoi
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maja 2021 - 18:45

Do wymiany pasków musisz podlewarować samochód , zdemontować koło , położyć się pod auto odkręcić 3 wkręty na klucz 10 przedłużka 30 cm , zdemontować osłonę pasków której nie wyjmiesz jak nie zdemontujesz wzmocnienia mocowania poduszki silnika klucz 15 i klucz 18 .Wyjmujesz osłonę klucz , odciągasz napinacz paska wielorowkowego i zdejmujesz pierwszy pasek .Teraz zaczynają się przygoda - długa nasadowa 15 i luzujesz śrubę dolną alternatora .Otwierasz maskę i szukasz dojścia do drugiej śruby alternatora .... ***** ciasno i głęboko a klucz robi 3 cm ruchu ( jak się ma odpowiedni klucz to jazda do przodu ) a tak klniesz i kręcisz .Poluzowałeś już obie to proszę klucz 13 i lecisz 13 na regulacji naprężenia paska i zwalniasz do punktu aby zdjęć i założyć nowy i abarotno wsio do skręcenia .
Jeśli uważasz że mechanik zrobi to darmo to powodzenia przy dalszych naprawach .


Dziękuję za konkretną odpowiedź. Jednak samemu się za to nie zabieram.

#7 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 583
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maja 2021 - 20:17

U mnie pasek od klimatyzacji to trzy sekundy ale od alternatora to tragedia, a dostęp okropny.

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maja 2021 - 20:24

Jak się ma niekompletne auto to 3 s..... miłego dnia , nim napiszesz przeczytaj osłona jest w każdym modelu .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 24 maja 2021 - 21:44






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych