Sprawdziłem korekty mieszanki na rozgrzanym silniku podczas jazdy. Otóż korekty krótkoterminowe wahają się w przedziale od min. -16% do maks. +14%. Zwykle są to wartości od -10% do +10%.
Korekta długoterminowa to +1,6% ale na moment potrafi skoczyć do +4.5%.
Czy, oceniając wstępnie, są to wartości prawidłowe? V Lambda skacze od 0,1V do 0,8V (chwilami 0,3-0,6V) ale krzywa potrafi też być chwilami płaska na dwie/trzy sekundy. Lambda nr 2, za katalizatorem, oscyluje płasko bliżej 0,45V ale potrafi też lekko podskoczyć na wykresie albo zjechać do prawie zera. Przy wrzuceniu na luz, z mniejszym obciążeniem, korekta krótkoterminowa jedzie na minus np do -16% i po czym wraca do neutrum oscylując +-6%
P.S. Błędów żadnych nie mam oprócz P1657.
Przy okazji. Był gdzieś podany na forum ("minimalny" pod kątem sensownego przechwytywania danych) interface OBD do PT 1.6, za ok 200 zł, z oprogramowaniem pod jeden model auta. Czy możecie mi przypomnieć nazwę? Szukałem na forum i za diabła nie mogę tego odszukać. Chciałbym coś lepszego niż zabawkowy ELM327 (obecnie z używany z najnowszym Torque Pro oraz Car Scanner).
Użytkownik Al Capone edytował ten post 08 lipiec 2021 - 12:54