Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Kontrolka oleju + dym ze zbiornika oleju


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Dragonis_*

Bezimienny Gość.Dragonis_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 września 2021 - 11:08

Witam, na rozgrzanym silniku zapala się kontrolka oleju, spadają obroty i dymi z wydechu. Do tego gaśnie i po kilku odpaleniach kompletny kaput. Czy to oznacza remont silnika?

#2 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 września 2021 - 10:49

Zależy jak dymi, jeżeli dymi na niebiesko to spala olej, może olej przedostaje się do cylindrów i zaczyna go spalać, zalewa świece i gaśnie. Jeżeli spada ciśnienie oleju, może uszkodzona pompa albo luzy, pewnie bez pomiarów się nie obejdzie, wykręć świece i zobacz w jakim są stanie.



#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 września 2021 - 07:28

Wygląda na koniec silnika , ale trzeba to zweryfikować , wykręcenie świec i test ciśnienia sprężania i oleju  wszystko wyjaśni 


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 19 września 2021 - 07:29

  • lowermann lubi to

#4 Bezimienny Gość.Dragonis_*

Bezimienny Gość.Dragonis_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 września 2021 - 20:44

Dymi na szaro/niebiesko... na pomiary muszę poczekać. Mechanik do pitka dopiero za trzy tygodnie, inni nie chcą się podjąć 🙈

#5 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 5 035
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 września 2021 - 12:57

Dymi na szaro/niebiesko...

 

 

To spala olej.



#6 Zenonzlasu

Zenonzlasu

    Początkujący

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 40
  • Dołączył:  21 sie 2020
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 września 2021 - 16:55

Mój ojciec podobnie kiedyś zajechał Cinquecento 700. Nie zmieniał oleju z milion lat, w rezultacie wał korbowy się wytarł koło uszczelniacza i wylatywał tamtędy olej; osobiście odwoziłem go na złom (CC znaczy), na dystansie 5 km silnik się rozgrzał i wał zablokował się na panewkach, po czym silnik zgasł i nie dawał się odpalić. Nie wiem, czemu nie obróciła się panewka, ale niewykluczone, że do tamatej pory stanowiły już z wałem jedną zintegrowaną całość :)
Po kilkunastu minutach schłodził się na tyle, że odpalił i pojechałem dalej. Do autokasacji było 15 km, więc operację schładzania jeszcze powtarzałem :)


Użytkownik Zenonzlasu edytował ten post 22 września 2021 - 16:56


#7 Bezimienny Gość.Dragonis_*

Bezimienny Gość.Dragonis_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 września 2021 - 11:03

Czekam na diagnozę i nie poddam się tak łatwo. Jak trzeba będzie zrobić przeszczep silnika to też zrobię 🧐😄. Na krótki dystans też wydaje się zdrowy ale po rozgrzaniu (10-15min jazdy) zaczyna krzyczeć. Też będę jechała na raty do mecha 🙈

#8 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 września 2021 - 17:31

To bardziej mi wygląda na pęknięcia w głowicy. Jak pamiętam z fizyki to pod wpływem temperatury metale puchną, a aluminium szczególnie. Więc na zimno szczelinka nano, a po rozgrzaniu hiper.
To trochę jak z kobietami😉. To tak na chłopski rozum i skończoną podstawówkę.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych