Witam wszystkich!!!
Proszę o poradę jak wykonuje się test na CO2.Czy na korku od chłodnicy,czy na zbiorniczku wyrównawczym.
Jakie są podstawowe objawy uszkodzonej uszczelki.
POZDRAWIAM!!!
Napisano 01 października 2021 - 08:33
Witam wszystkich!!!
Proszę o poradę jak wykonuje się test na CO2.Czy na korku od chłodnicy,czy na zbiorniczku wyrównawczym.
Jakie są podstawowe objawy uszkodzonej uszczelki.
POZDRAWIAM!!!
Napisano 02 października 2021 - 20:18
Główne objawy: przy sprawnym korku układu chłodzenia przepompowywanie płynu chłodzącego do zbiornika wyrównawczego i niepowracanie po wystygnięciu do chłodnicy, nierównomierne spadki i wzrosty temperatury płynu chłodzącego, ubytki płynu chłodzącego bez widocznych wycieków na zewnątrz, przegrzewanie się silnika, zaniki ogrzewania wewnątrz kabiny, smród spalin z układu chłodzenia, olejowe zanieczyszczenie płynu chłodzącego, jeśli pęknięcie nastąpiło pomiędzy kanałem olejowym ciśnieniowym a kanałem wodnym, czasami biały dym z rury wydechowej po rannym uruchomieniu i smród palonego płynu chłodzącego - dużo gęstszy niż para wodna i pojawiający się przy mocnym przyspieszaniu. Przy rannym uruchomieniu silnika zjawisko blokowania rozrusznika - tłok nie jest w stanie sprężyć płynu w komorze spalania i dochodzi do blokowania silnika - grozi pokrzywieniem korbowodów, a później wystawieniem kopyta bokiem bloku.
Próbę przeprowadza się na wygrzanym silniku, na wlewie od chłodnicy po uprzednim upuszczeniu płynu chłodzącego - tak, aby płyn chłodzący nie zmieszał się z płynem reaktywnym przyrządu - dojdzie do przekłamania. Przy podniesionych obrotach silnika, po kilkukrotnym przegazowaniu wstawiamy przyrząd w otwór chłodnicy zaślepiając równocześnie wężyk przelewowy do zbiorniczka wyrównawczego. Po chwili przyciskamy gruszkę przyrządu i przepuszczamy kilkanaście razy gazy z układu chłodzenia przez ciecz reaktywną. Ciecz powinna zmienić kolor z niebieskiego na żółty w przypadku samochodów benzynowych luba na zielony w przypadku diesli.
Uwaga - test może kłamać w przypadku wcześniejszego płukania układu środkami do płukania chłodnic - kwaśny odkamieniacz w reakcji z kamieniem kotłowym generuje duże ilości tlenku i dwutlenku węgla, co prowadzi do zafałszowania wyników - zawsze należy się zastanowić, czy wynik jest prawdopodobny. Jeśli żadne objawy z powyższych nie wystąpiły, a tylko test wychodzi pozytywnie, można przypuszczać, że z jakiś powodów jest zafałszowany.
Pozdrawiam.
Użytkownik maxym72 edytował ten post 02 października 2021 - 20:19
Napisano 03 października 2021 - 10:22
Główne objawy: przy sprawnym korku układu chłodzenia przepompowywanie płynu chłodzącego do zbiornika wyrównawczego i niepowracanie po wystygnięciu do chłodnicy, nierównomierne spadki i wzrosty temperatury płynu chłodzącego, ubytki płynu chłodzącego bez widocznych wycieków na zewnątrz, przegrzewanie się silnika, zaniki ogrzewania wewnątrz kabiny, smród spalin z układu chłodzenia, olejowe zanieczyszczenie płynu chłodzącego, jeśli pęknięcie nastąpiło pomiędzy kanałem olejowym ciśnieniowym a kanałem wodnym, czasami biały dym z rury wydechowej po rannym uruchomieniu i smród palonego płynu chłodzącego - dużo gęstszy niż para wodna i pojawiający się przy mocnym przyspieszaniu. Przy rannym uruchomieniu silnika zjawisko blokowania rozrusznika - tłok nie jest w stanie sprężyć płynu w komorze spalania i dochodzi do blokowania silnika - grozi pokrzywieniem korbowodów, a później wystawieniem kopyta bokiem bloku.
Próbę przeprowadza się na wygrzanym silniku, na wlewie od chłodnicy po uprzednim upuszczeniu płynu chłodzącego - tak, aby płyn chłodzący nie zmieszał się z płynem reaktywnym przyrządu - dojdzie do przekłamania. Przy podniesionych obrotach silnika, po kilkukrotnym przegazowaniu wstawiamy przyrząd w otwór chłodnicy zaślepiając równocześnie wężyk przelewowy do zbiorniczka wyrównawczego. Po chwili przyciskamy gruszkę przyrządu i przepuszczamy kilkanaście razy gazy z układu chłodzenia przez ciecz reaktywną. Ciecz powinna zmienić kolor z niebieskiego na żółty w przypadku samochodów benzynowych luba na zielony w przypadku diesli.
Uwaga - test może kłamać w przypadku wcześniejszego płukania układu środkami do płukania chłodnic - kwaśny odkamieniacz w reakcji z kamieniem kotłowym generuje duże ilości tlenku i dwutlenku węgla, co prowadzi do zafałszowania wyników - zawsze należy się zastanowić, czy wynik jest prawdopodobny. Jeśli żadne objawy z powyższych nie wystąpiły, a tylko test wychodzi pozytywnie, można przypuszczać, że z jakiś powodów jest zafałszowany.
Pozdrawiam.
Dziękuję za podpowiedż !
U mnie wystepuje brak powrotu ze zbiorniczka.Nie wypluwa go,ale jak wleję nadmiar za pomocą strzykawki z węzykiem pod korek to po nocy nie wraca ,a pod korkiem pusto. Nadmienie że jeżdzi w porzadku . Problemem jest bulgotanie (nieraz) po zgaszeniu silnika, a ostatnio po wymianie termostatu bo był uszkodzony po przejechaniu około 15-30 km i pozostawieniu auta na biegu
jałowym przypuścmy pod sklepem bulgocze nie tak jak wcześniej po zgaszeniu.
Około miesiąca temu wymiana przewodu chłodnicy bo przeciekało i czujnika położenia wałka rozrządu i było wszystko OK do teraz.
Czyżby zbieg okoliczności .Proszę o podpowiedż na TEST jadę w sobotę.
Jeżeli uszczelka to jaki to jest koszt?
Napisano 03 października 2021 - 11:40
To raczej nie uszczelka - wygląda na uszkodzony korek układu chłodzenia. Nie trzyma ciśnienia - dlatego bulgocze (wrzenie płynu następuje przy temperaturze niższej niż pod ciśnieniem) i wypycha płyn do zbiorniczka. węże na gorąco powinny być twarde. Sprawdź przewód łączący chłodnicę ze zbiorniczkiem - nie może być dziurawy ani załamany.
No chyba że korek jest ok ,a bulgocze w zbiorniczku wyrównawczym - to może sugerować wypływ gazów spalinowych.
Napisano 03 października 2021 - 19:23
Użytkownik Ponczi edytował ten post 03 października 2021 - 19:25
Napisano 03 października 2021 - 21:15
Przepis masz to badaj - bez macanka nie ma ...... diagnozowanka. Takich rzeczy nie da się ocenić bez obserwacji i badania. Życzę powodzenia, pozdrawiam.
Napisano 12 października 2021 - 17:31
To raczej nie uszczelka - wygląda na uszkodzony korek układu chłodzenia. Nie trzyma ciśnienia - dlatego bulgocze (wrzenie płynu następuje przy temperaturze niższej niż pod ciśnieniem) i wypycha płyn do zbiorniczka. węże na gorąco powinny być twarde. Sprawdź przewód łączący chłodnicę ze zbiorniczkiem - nie może być dziurawy ani załamany.
No chyba że korek jest ok ,a bulgocze w zbiorniczku wyrównawczym - to może sugerować wypływ gazów spalinowych.
WITAM!!!
Jednak korek,taki ich urok.
Proszę o zamknięcie tematu.
POZDRAWIAM!!!
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
test kluczykowy "nie działa"kluczykowanie, kody błędów |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PT_user_* |
|
|
|
Testowanie funkcji nowego forum |
Instrukcja "obsługi" forum | liseczek |
|
|
|
(S) Uszczelkę pod głowicę. |
Części do PT Cruisera | Dorka |
|
|
|
interpretacja testu przelewowego |
Techniczny podstawowy | robert200 |
|
|
|
test zegarów |
Ogólnie | Piotr63 |
|
|
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych