Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Test CO2 Na uszczelkę.


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 października 2021 - 08:33

Witam wszystkich!!!

Proszę o poradę jak wykonuje się test na CO2.Czy na korku od chłodnicy,czy na zbiorniczku wyrównawczym.

Jakie są podstawowe objawy uszkodzonej uszczelki.

POZDRAWIAM!!!



#2 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 października 2021 - 20:18

Główne objawy: przy sprawnym korku układu chłodzenia przepompowywanie płynu chłodzącego do zbiornika wyrównawczego i niepowracanie po wystygnięciu do chłodnicy, nierównomierne spadki i wzrosty temperatury płynu chłodzącego, ubytki płynu chłodzącego bez widocznych wycieków na zewnątrz, przegrzewanie się silnika, zaniki ogrzewania wewnątrz kabiny, smród spalin z układu chłodzenia, olejowe zanieczyszczenie płynu chłodzącego, jeśli pęknięcie nastąpiło pomiędzy kanałem olejowym ciśnieniowym a kanałem wodnym, czasami biały dym z rury wydechowej po rannym uruchomieniu i smród palonego płynu chłodzącego - dużo gęstszy niż para wodna i pojawiający się przy mocnym przyspieszaniu. Przy rannym uruchomieniu silnika zjawisko blokowania rozrusznika - tłok nie jest w stanie sprężyć płynu w komorze spalania i dochodzi do blokowania silnika - grozi pokrzywieniem korbowodów, a później wystawieniem kopyta bokiem bloku. 

 

Próbę przeprowadza się na wygrzanym silniku, na wlewie od chłodnicy po uprzednim upuszczeniu płynu chłodzącego - tak, aby płyn chłodzący nie zmieszał się z płynem reaktywnym przyrządu - dojdzie do przekłamania. Przy podniesionych obrotach silnika, po kilkukrotnym przegazowaniu wstawiamy przyrząd w otwór chłodnicy zaślepiając równocześnie wężyk przelewowy do zbiorniczka wyrównawczego. Po chwili przyciskamy gruszkę przyrządu i przepuszczamy kilkanaście razy gazy z układu chłodzenia przez ciecz reaktywną. Ciecz powinna zmienić kolor z niebieskiego na żółty w przypadku samochodów benzynowych luba na zielony w przypadku diesli. 

 

Uwaga - test może kłamać w przypadku wcześniejszego płukania układu środkami do płukania chłodnic - kwaśny odkamieniacz w reakcji z kamieniem kotłowym generuje duże ilości tlenku i dwutlenku węgla, co prowadzi do zafałszowania wyników - zawsze należy się zastanowić, czy wynik jest prawdopodobny. Jeśli żadne objawy z powyższych nie wystąpiły, a tylko test wychodzi pozytywnie, można przypuszczać, że z jakiś powodów jest zafałszowany. 

 

Pozdrawiam.  


Użytkownik maxym72 edytował ten post 02 października 2021 - 20:19


#3 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 października 2021 - 10:22

Główne objawy: przy sprawnym korku układu chłodzenia przepompowywanie płynu chłodzącego do zbiornika wyrównawczego i niepowracanie po wystygnięciu do chłodnicy, nierównomierne spadki i wzrosty temperatury płynu chłodzącego, ubytki płynu chłodzącego bez widocznych wycieków na zewnątrz, przegrzewanie się silnika, zaniki ogrzewania wewnątrz kabiny, smród spalin z układu chłodzenia, olejowe zanieczyszczenie płynu chłodzącego, jeśli pęknięcie nastąpiło pomiędzy kanałem olejowym ciśnieniowym a kanałem wodnym, czasami biały dym z rury wydechowej po rannym uruchomieniu i smród palonego płynu chłodzącego - dużo gęstszy niż para wodna i pojawiający się przy mocnym przyspieszaniu. Przy rannym uruchomieniu silnika zjawisko blokowania rozrusznika - tłok nie jest w stanie sprężyć płynu w komorze spalania i dochodzi do blokowania silnika - grozi pokrzywieniem korbowodów, a później wystawieniem kopyta bokiem bloku. 

 

Próbę przeprowadza się na wygrzanym silniku, na wlewie od chłodnicy po uprzednim upuszczeniu płynu chłodzącego - tak, aby płyn chłodzący nie zmieszał się z płynem reaktywnym przyrządu - dojdzie do przekłamania. Przy podniesionych obrotach silnika, po kilkukrotnym przegazowaniu wstawiamy przyrząd w otwór chłodnicy zaślepiając równocześnie wężyk przelewowy do zbiorniczka wyrównawczego. Po chwili przyciskamy gruszkę przyrządu i przepuszczamy kilkanaście razy gazy z układu chłodzenia przez ciecz reaktywną. Ciecz powinna zmienić kolor z niebieskiego na żółty w przypadku samochodów benzynowych luba na zielony w przypadku diesli. 

 

Uwaga - test może kłamać w przypadku wcześniejszego płukania układu środkami do płukania chłodnic - kwaśny odkamieniacz w reakcji z kamieniem kotłowym generuje duże ilości tlenku i dwutlenku węgla, co prowadzi do zafałszowania wyników - zawsze należy się zastanowić, czy wynik jest prawdopodobny. Jeśli żadne objawy z powyższych nie wystąpiły, a tylko test wychodzi pozytywnie, można przypuszczać, że z jakiś powodów jest zafałszowany. 

 

Pozdrawiam.  


Dziękuję za podpowiedż !

U mnie wystepuje brak powrotu  ze zbiorniczka.Nie wypluwa go,ale jak wleję nadmiar za pomocą strzykawki z węzykiem pod korek to po nocy nie wraca ,a pod korkiem pusto. Nadmienie że jeżdzi w porzadku . Problemem jest bulgotanie (nieraz) po zgaszeniu silnika, a ostatnio po wymianie termostatu bo był uszkodzony po przejechaniu około 15-30 km i pozostawieniu auta na biegu

jałowym przypuścmy pod sklepem bulgocze nie tak jak wcześniej po zgaszeniu.

Około miesiąca temu wymiana  przewodu chłodnicy bo przeciekało i czujnika położenia wałka rozrządu i było wszystko OK do teraz.

Czyżby zbieg okoliczności .Proszę o podpowiedż na TEST jadę w sobotę.

Jeżeli uszczelka to jaki to jest koszt?



#4 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 października 2021 - 11:40

To raczej nie uszczelka - wygląda na uszkodzony korek układu chłodzenia. Nie trzyma ciśnienia - dlatego bulgocze (wrzenie płynu następuje przy temperaturze niższej niż pod ciśnieniem) i wypycha płyn do zbiorniczka. węże na gorąco powinny być twarde. Sprawdź przewód łączący chłodnicę ze zbiorniczkiem - nie może być dziurawy ani załamany. 


No chyba że korek jest ok ,a bulgocze w zbiorniczku wyrównawczym - to może sugerować wypływ gazów spalinowych. 



#5 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 października 2021 - 19:23

Korek niedawno wymieniany.No to ten wypływ spalin to uszczelka?

Użytkownik Ponczi edytował ten post 03 października 2021 - 19:25


#6 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 października 2021 - 21:15

Przepis masz to badaj - bez macanka nie ma ...... diagnozowanka. Takich rzeczy nie da się ocenić bez obserwacji i badania. Życzę powodzenia, pozdrawiam.



#7 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 października 2021 - 17:31

To raczej nie uszczelka - wygląda na uszkodzony korek układu chłodzenia. Nie trzyma ciśnienia - dlatego bulgocze (wrzenie płynu następuje przy temperaturze niższej niż pod ciśnieniem) i wypycha płyn do zbiorniczka. węże na gorąco powinny być twarde. Sprawdź przewód łączący chłodnicę ze zbiorniczkiem - nie może być dziurawy ani załamany. 


No chyba że korek jest ok ,a bulgocze w zbiorniczku wyrównawczym - to może sugerować wypływ gazów spalinowych. 


WITAM!!!

Jednak korek,taki ich urok.

Proszę o zamknięcie tematu.

POZDRAWIAM!!!







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych