Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Wycieraczki 2007r


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Przemekweoclaw_*

Bezimienny Gość.Przemekweoclaw_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 stycznia 2022 - 08:31

Witajcie . Mam problem z wycieraczkami w pt lift . Mianowicie wycieraczki żyją własnym życiem . Po włączeniu na czasowe chodzą jak chcą i nie da rady ich wyłączyć . Po tym jak wyłącza się same stają w dowolnym miejscu . Błąd jaki pokazuje to przełącznik wycieraczek . Wymieniłem już na nowy i nadal to samo . Przez chwilę było ok .jednak problem powraca jak bumerang . Masa sprawdzona wszystko jest jak powinno . Czy mam szukać nowego komputera ?

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 095
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 stycznia 2022 - 12:36

Nie potrzeby zakup w 99% usterka jest w silniku wycieraczek i mechanizmie styków na kole oski silnika - oczywiście po 100% sprawdzeniu masy przy kielichu z prawej strony - opaskę trzeba zwolnić i dopiero ciągnąć za przewody inaczej nigdy nie sprawdzisz .Zdjęcie poniżej .Po odłączeniu tych przewodów , muszą byc wykasowane błędy z TIPM bo cześć funkcji nie będzie pracować .

Załączone pliki

  • Załączony plik  4247.jpeg   40,36 KB   1 Ilość pobrań


#3 Bezimienny Gość.Przemekweoclaw_*

Bezimienny Gość.Przemekweoclaw_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 stycznia 2022 - 18:25

Tak to wiem . Masa przewodów nie miała masy . Hahahaha ale ten temat obgadalismy na FB . Jednak w dalszym ciągu problem wycieraczek istnieje .

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 095
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 stycznia 2022 - 18:26

To tylko silnik wycieraczek

#5 Bezimienny Gość.Przemekweoclaw_*

Bezimienny Gość.Przemekweoclaw_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 stycznia 2022 - 18:26

Błędy usunąłem po całej operacji tj po zrobieniu masy i po wymianie wyłącznika od wycieraczek . Jednak cały czas żyją własnym życiem

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 095
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 stycznia 2022 - 18:27

Poziomu komputera można zrobić test z wysterowaniem komponentu

#7 Bezimienny Gość.Przemekweoclaw_*

Bezimienny Gość.Przemekweoclaw_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 stycznia 2022 - 18:28

Ok czyli rozumiem że muszę dostać się do silnika wycieraczek i poczyscic styki ?

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 095
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 stycznia 2022 - 18:29

Tak wewnątrz silnika i zobaczyć czy nie upalily się wewnątrz styki - to częsta usterka

#9 Bezimienny Gość.Przemekweoclaw_*

Bezimienny Gość.Przemekweoclaw_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 stycznia 2022 - 18:30

Ok dziękuję za podpowiedź . Postaram się jutro do niego dobrać . Ew czy od przedlifta silnik też pasuje ? Mam 2 szt przedliftowe na części

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 095
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 stycznia 2022 - 18:37

Nie to całkowicie inna konstrukcja

#11 Bezimienny Gość.Przemekweoclaw_*

Bezimienny Gość.Przemekweoclaw_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 stycznia 2022 - 18:37

Ok więc pozostaje wyciągać i czyścić 😉

#12 Bocianek60

Bocianek60

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 5
  • Dołączył:  10 sty 2025
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2
  • Imię:Grzegorz
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 stycznia 2025 - 22:38   Post wygaśnie za 4 dni

Mam problem z wycieraczkami przód.

1. PT Cruiser 2006 Lift

2. Silnik 2.2

Opis awarii>

a. Wycieraczki pracują tylko w ustawieniu na "Hi" ale bardzo wolno, tak jakby silnik wycieraczek nie miał mocy

b. Spryskiwacz działa

c. Nie działa uruchomienie chwilowe wycieraczek po przesunięciu manetki w dół

Co zrobiłem>

>wymieniłem przełącznik wycieraczek

>wymieniłem przełącznik kierunkowskazów

>nowy akumulator

Nic nie pomogło, wycieraczki działają wadliwie dalej



#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 095
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 stycznia 2025 - 06:25

W pierwszej kolejności sprawdzenie masy wiązki przy kielichu - trzeba rozpiąć ucho zaciskające oplot przewodów i za każdy ciągnąć mocno - gniją w oplocie . Druga możliwość w silniku upalicie styki na wybieraku położenia ośki silnika wycieraczek - tylko wymiana silnika na drugi

#14 Bocianek60

Bocianek60

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 5
  • Dołączył:  10 sty 2025
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2
  • Imię:Grzegorz
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano wczoraj, 19:27   Post wygaśnie za 6 dni

Co zrobiłem:

>Wymieniłem silnik wycieraczek na nowy

>Przejrzałem przewody masowe przy kielichu, wyczyściłem styk masy, wszystko OK

>Sprawdziłem ponownie wszystkie bezpieczniki

Wycieraczki nadal nie działają prawidłowo (objawy jak we wcześniejszym wpisie)

 

Moje przemyślenia:

1. Podejrzewam, że powinien istnieć w instalacji elektrycznej wycieraczek jakiś przekaźnik, gdzie dochodzi do zamiany niskonapięciowego regulacyjnego przełączenia na prąd o wyższym napięciu na silnik wycieraczek. W skrzynce bezpieczników znalazłem przekaźnik, czy może jest gdzieś w innym miejscu.

2. W Internecie znalazłem info o tym, że istnieje moduł komfortu, który odpowiada między innymi za wycieraczki. Jednak to chyba dotyczy modeli PT Cruiser przed liftem, czyli nie mojego.

3. Znalazłem także film, na którym włączano różną pracę wycieraczek komputerem diagnostycznym przez złącze OBD. Czy to oznacza, że moja awaria może być spowodowana uszkodzeniem modułu komputera?

 

Proszę o podpowiedź! 

 

 

Użytkownik andreeas7 edytował ten post wczoraj, 20:15


#15 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 5 055
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano wczoraj, 20:06

Co zrobiłem:

>Wymieniłem silnik wycieraczek na nowy

>Przejrzałem przewody masowe przy kielichu, wyczyściłem styk masy, wszystko OK

>Sprawdziłem ponownie wszystkie bezpieczniki

Wycieraczki nadal nie działają prawidłowo (objawy jak we wcześniejszym wpisie)

 

Moje przemyślenia:

1. Podejrzewam, że powinien istnieć w instalacji elektrycznej wycieraczek jakiś przekaźnik, gdzie dochodzi do zamiany niskonapięciowego regulacyjnego przełączenia na prąd o wyższym napięciu na silnik wycieraczek. W skrzynce bezpieczników znalazłem przekaźnik, czy może jest gdzieś w innym miejscu.

2. W Internecie znalazłem info o tym, że istnieje moduł komfortu, który odpowiada między innymi za wycieraczki. Jednak to chyba dotyczy modeli PT Cruiser przed liftem, czyli nie mojego.

3. Znalazłem także film, na którym włączano różną pracę wycieraczek komputerem diagnostycznym przez złącze OBD. Czy to oznacza, że moja awaria może być spowodowana uszkodzeniem modułu komputera?

 

Proszę o podpowiedź! 

 

A, przesmarowałeś mechanizm wycieraczek? Może tam się pozapiekało i ciężko pracuje.



#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 095
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano wczoraj, 20:18

Za zasilanie odpowiada moduł TIPM pod maską - jest on sterowany po Can z przełącznika oraz można aktywować sprawdzenie komponentu z poziomu komputera diagnostycznego . Gdzie Ci ci udało kupić nowy silnik wycieraczek  do PT ? 


Użytkownik andreeas7 edytował ten post wczoraj, 20:21


#17 Bocianek60

Bocianek60

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 5
  • Dołączył:  10 sty 2025
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2
  • Imię:Grzegorz
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano wczoraj, 21:27   Post wygaśnie za 6 dni

Mechanizm wycieraczek także sprawdziłem, działa prawidłowo bez oporów i nie wymaga smarowania.

 

 

Moduł TIPM, czyli skrzynka bezpieczników? Mam tam jeden przekaźnik  czy to ten? (chyba nie wkleiło mi się jego zdjęcie).

 

Silnik wycieraczek kupiłem na Allegro, posiadają jeszcze 100 sztuk. Na zdjęciach poglądowych pokazują używkę ale sprzedają nowe silniki pewnie z Chin ("Silniczek wycieraczek 2452SWP1" od INTER-_-MOTORS) .


Dane z Allegro niewidoczne na czarnym pasku powyżej to>"Silniczek wycieraczek 2452SWP1" sprzedawca INTER-_-MOTORS



#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 095
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano wczoraj, 21:28

Moduł TIPM to moduł elektroniczny - większość zasilań przez klucze elektroniczne na mosfetach lub bramkach , przekaźnik nie jest do takich bzdetów . Czy rozginałeś przewody tak jak na moim zdjęciu na początku tego postu ? i ciągnąłeś za każdy przewód oddzielnie ? 


Użytkownik andreeas7 edytował ten post wczoraj, 21:31


#19 Bocianek60

Bocianek60

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 5
  • Dołączył:  10 sty 2025
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2
  • Imię:Grzegorz
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano wczoraj, 21:36   Post wygaśnie za 6 dni

Najdziwniejszą dla mnie rzeczą jest to, że ani poprzez złącze OBD ani poprzez "kluczykowanie" moja awaria wycieraczek nie jest wykazywana.


Tak jak na Twoim zdjęciu każdy przewód był ciągnięty osobno po rozchyleniu zacisków końcowych końcówki oczkowej. Wszystkie przewody solidnie zaciśnięte.



#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 095
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano wczoraj, 21:43

Trzeba mieć komputer z dedykowanym oprogramowaniem pod chrysler - kluczykowanie to tylko silnik i ogólnie awaria skrzyni automatycznej i info o usterce w komunikacji systemów can , reszta dobry zawodowy komputer diagnostyczny lub specjalistyczna aplikacja pod polifta  APPCAR z ich dedykowanym złączem  i wykupioną licencją pod vin twojego auta 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych