
Obroty 3.5 tys.
Started By
jajec_tbg
, 28 Mar 2010 20:59
13 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 28 March 2010 - 20:59
Witam.
W moim PT, od początku jego posiadania jest jakaś blokada czy ogranicznik mocy czy nie wiem jak to nazwać.
Mianowicie:
Na biegu N (luz) kręci się do 3500 obrotów i koniec, następnie jak się jedzie na ostatnim biegu auto jedzie do 3500 obortów (160km/h) i koniec dalej nie pojdzie.
Samochód nie ma błędów silnika. Wszystko jest okej.
To jest jakaś blokada ? Czy coś jest nie tak ?
Proszę o podpowiedzi.
W moim PT, od początku jego posiadania jest jakaś blokada czy ogranicznik mocy czy nie wiem jak to nazwać.
Mianowicie:
Na biegu N (luz) kręci się do 3500 obrotów i koniec, następnie jak się jedzie na ostatnim biegu auto jedzie do 3500 obortów (160km/h) i koniec dalej nie pojdzie.
Samochód nie ma błędów silnika. Wszystko jest okej.
To jest jakaś blokada ? Czy coś jest nie tak ?
Proszę o podpowiedzi.
#3
Napisano 28 March 2010 - 22:46
A moze to co innego niz blokada?
Mialem dokladnie tak samo w Sprinterze. Katalizator ceramiczny byl juz totalnie zapchany weglem i komputer dostawal mylne dane, w zwiazku z czym nakladal ograniczenie obrotow.
Po wymianie i zresetowaniu kompa wszystko wrocilo do normy.
Mialem dokladnie tak samo w Sprinterze. Katalizator ceramiczny byl juz totalnie zapchany weglem i komputer dostawal mylne dane, w zwiazku z czym nakladal ograniczenie obrotow.
Po wymianie i zresetowaniu kompa wszystko wrocilo do normy.
#4
Napisano 28 March 2010 - 22:51
Gość od ktorego kupowałem auto mowił mi że kręci sie tylko do 3.5 tys obrotów także musial też o tym wiedzieć.
A jesli chodzi o auto to chyba wszystko sprawne..
A jesli chodzi o auto to chyba wszystko sprawne..
#5
Napisano 28 March 2010 - 23:00
jajec_tbg, podjedz sobie do zakladu diagnostycznego, niech podlacza sie pod komputer i sprawdza podstawowe parametry,.
Nie wierze, ze to blokada predkosci, bo jej dzialanie nie polega na limitowaniu maksymalnych obrotow... Nie trzeba jechac 200 kmh zeby miec np 5000 rpm
Tym bardziej na biegu jalowym powinien byc dostepny pelen zakres.
Z drugiej strony opieram swoje wnioski na doswiaczeniach z Forda Taurusa 3,0 V6 z automatem, ktorym sporo sie najezdzilem. Nie wiem jak jest z PiTkiem, ale dla pewnosci na Twoim miejscu sprawdzilbym to.
Nie wierze, ze to blokada predkosci, bo jej dzialanie nie polega na limitowaniu maksymalnych obrotow... Nie trzeba jechac 200 kmh zeby miec np 5000 rpm

Tym bardziej na biegu jalowym powinien byc dostepny pelen zakres.
Z drugiej strony opieram swoje wnioski na doswiaczeniach z Forda Taurusa 3,0 V6 z automatem, ktorym sporo sie najezdzilem. Nie wiem jak jest z PiTkiem, ale dla pewnosci na Twoim miejscu sprawdzilbym to.
#6
Napisano 28 March 2010 - 23:06
No własnie podjechać podjadę.
Jeśli chodzi o tą prędkość maksymalną to jest na takiej zasadzie, że jak jest ostatni bieg 3500 obrotów akurat jest prędkość 160 km/h i wiecej nic ponieważ nie pojdzie wiecej obrotów.
A jeżeli przycisne i np. wyprzedzam jade na 2 biegu to kręci do 6-7 tys obrotów, pozniej przerzuca bieg na wyższy ale przy 3500 obrotów go zamuli i pozniej dalej jest 5 tys..
Jeśli chodzi o tą prędkość maksymalną to jest na takiej zasadzie, że jak jest ostatni bieg 3500 obrotów akurat jest prędkość 160 km/h i wiecej nic ponieważ nie pojdzie wiecej obrotów.
A jeżeli przycisne i np. wyprzedzam jade na 2 biegu to kręci do 6-7 tys obrotów, pozniej przerzuca bieg na wyższy ale przy 3500 obrotów go zamuli i pozniej dalej jest 5 tys..
#7
Napisano 29 March 2010 - 09:02
jajec ty masz automat ?
Ktoś pisał ze w automacie chyba tak ma być
Ktoś pisał ze w automacie chyba tak ma być

#8
Napisano 29 March 2010 - 09:10
U mnie na bank jest blokada tylko jak mam wciśnięte sprzęgło.Właśnie z takim objawem pojechałem do pseudo mechanika który stwierdził:
-wytniemy katalizator-wstawimy strumiennice/czy ,,cóś'' takiego/ i będziesz miał 3 konie więcej
Bez komentarza!!
Mój stary mechanik - przez telefon zdiagnozował:
Panie Tomku - niech pan puści sprzęgło i wciśnie gaz!
Jest OK?
No i upss - jest wszystko Ok-wskazówka obrotomierza bez problemu wchodzi na czerwone pole !
-wytniemy katalizator-wstawimy strumiennice/czy ,,cóś'' takiego/ i będziesz miał 3 konie więcej


Bez komentarza!!
Mój stary mechanik - przez telefon zdiagnozował:
Panie Tomku - niech pan puści sprzęgło i wciśnie gaz!
Jest OK?
No i upss - jest wszystko Ok-wskazówka obrotomierza bez problemu wchodzi na czerwone pole !
#9
Napisano 29 March 2010 - 10:42
A automacie w pozycji N czy P występuje blokada powyżej 3500 obrotów i jest to zjawisko normalne

#10
Napisano 29 March 2010 - 19:22
nawet na pewno jest to normalne , bo dokładnie w piątek byłem w serwisie z samochodem żony bo też myślałem że jest coś nie tak- a to normalne do 3500 tyś. ten brak wiedzy kosztował mnie 250 zł

#11
Napisano 29 March 2010 - 21:13
Czyli tak ma być?
#12
Napisano 30 March 2010 - 06:49
Tak ma być w pozycji N lub P
#13
Napisano 30 March 2010 - 07:27


#14
Napisano 30 March 2010 - 08:15
Też jak kupiłem pitka to się zacząłem zastanawiać, że chyba jest coś nie tak....jak jadę to nić się nie dzieje, a jak gazuje w pozycji P lub N to mi dochodzi do 3,5 tys obrotów i tyle. Szybki kontakt z maksym72 mnie uspokoił
) tak jest i ma być
Więc luz



Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Obroty jałowe i ich brak.![]() |
Techniczny podstawowy | Renciak |
|
![]()
|
|
sprzedam PT Cabrio 2.4+lpg 2.4 GT 2005r automat 160tys.km |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Bezimienny Gość.nowy1234_* |
|
![]()
|
|
Obroty biegu jałowego |
Techniczny podstawowy | gery73 |
|
![]()
|
|
Check engine, falujące obroty, brak hamulców.![]() |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.norrrmalny_* |
|
![]()
|
|
Falujące obroty 1.6![]() |
Techniczny podstawowy | suchy |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych