Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Uszczelnienie skrzyni 2.0M


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 _marcinw

_marcinw

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 30
  • Dołączył:  21 mar 2024
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 marca 2024 - 15:44

Cześć, czy ktoś z Warszawy i okolicy podejmie się lub poleci warsztat, gdzie mógłbym uszczelnić górę skrzyni ponieważ z zaznaczonych miejsc sączy się olej. Nie jest to jeszcze duży problem bo ok. kilku kropli przez noc, ale chcę uniknąć remontu całej skrzyni za wczasu.

Załączone pliki



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 marca 2024 - 16:58

z tego miejsca nie ucieknie ci olej z skrzyni w ilości w jakikolwiek mającej wpływ na eksploatację , może być widoczne sporadyczne zapocenie . szukaj właściwej awarii jeśli było mokro pod autem : uszczelniacze półosi , maglownica , czujnik wspomagania  - charakterystyczny czerwony lub brunatny kolor oleju ATF+4 



#3 _marcinw

_marcinw

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 30
  • Dołączył:  21 mar 2024
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 marca 2024 - 15:19

Cześć Andreeas, dziękuję za podpowiedź- trafną, ponieważ po odtłuszczeniu zaznaczonego miejsca i zrobieniu 200km jest tam czysto, a krople w garażu nadal się pojawiają; jest to przeźroczysta, tłusta ciecz, która ścieka po skrzyni. Tym samym muszę sprawdzić miejsce z czujnikiem wspomagania lub tamte okolice. O tyle sytuacja jest dziwna, że wszystkie płyny w zbiorniczkach trzymają nieustannie jeden poziom, ale może ilość, która ucieka nie jest aż tak duża, aby zauważyć to w zbiorniczku. Tak, czy inaczej- jak namierzę wyciek, to dam znać, może komuś również się przyda ta informacja.



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 marca 2024 - 15:29

Zobacz przewody płynu chłodzącego - może z z nich lecieć zwłaszcza jak jest instalacja gazowa wpinana i ścieka zmywając osad tłusty z skrzyni

#5 _marcinw

_marcinw

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 30
  • Dołączył:  21 mar 2024
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 marca 2024 - 15:57

Sprawdzę, akurat u mnie nie ma instalacji gazowej, ale przy okazji przeglądu na podnośniku obejrzę dokładnie również te przewody. Skrzynia i cała strona silnika od skrzyni została w całości wyczyszczona i odtłuszczona, a konsystencja i barwa wycieku pozostała bez zmian- czysty, przeźroczysty i tłusty płyn. W sobotę będę miał możliwość zobaczyć PT od spodu, bo od góry pomimo rozebrania wszystkiego w komorze nad skrzynią nie widzę źródła wycieku. Obstawiałem pierwotnie skrzynie (miejsce ruchome wybieraka) z uwagi, że przed czyszczeniem w zaznaczonym na zdjęciu miejscu było dużo starego oleju oblepionego brudem, który ciągnął się przez całą obudowę skrzyni. Ale jeżeli olej od skrzyni ma inną barwę, to najprawdopodobniej będzie to coś związanego z układem wspomagania; a skrzynia przez lata pociła się i systematycznie oblepiała brudem i stąd zastany przeze mnie stan.



#6 _marcinw

_marcinw

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 30
  • Dołączył:  21 mar 2024
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 marca 2024 - 15:37

Cześć, mała aktualizacja, bo mój post może wprowadzać w błąd osoby mające podobny problem- wyciek jest jednak koloru czerwonego, co zmienia postać rzeczy- będzie to wyciek ze skrzyli lub wspomagania z uwagi na użyty ten sam olej do obu układów. Na posadce garażu nie było widać czerwonego zabarwienia, dopiero 'wisząca' na skrzyni kropla pomogła w tym spostrzeżeniu. Tym samym przy najbliższej okazji czyszczę ponownie górę skrzyni, uszczelniacze półosi , maglownice i próbuję namierzyć źródło problemu. Niestety widzę, że w miejscu z pierwszego posta (ruchomy element wybieraka) jest ponownie dość duże zapocenie, a czy to może być ilość, która sprawia, że kapie- okaże się..

Pozdrawiam







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych