Uszczelnienie skrzyni 2.0M
#1
Napisano 24 marca 2024 - 15:44
#2
Napisano 24 marca 2024 - 16:58
z tego miejsca nie ucieknie ci olej z skrzyni w ilości w jakikolwiek mającej wpływ na eksploatację , może być widoczne sporadyczne zapocenie . szukaj właściwej awarii jeśli było mokro pod autem : uszczelniacze półosi , maglownica , czujnik wspomagania - charakterystyczny czerwony lub brunatny kolor oleju ATF+4
#3
Napisano 25 marca 2024 - 15:19
Cześć Andreeas, dziękuję za podpowiedź- trafną, ponieważ po odtłuszczeniu zaznaczonego miejsca i zrobieniu 200km jest tam czysto, a krople w garażu nadal się pojawiają; jest to przeźroczysta, tłusta ciecz, która ścieka po skrzyni. Tym samym muszę sprawdzić miejsce z czujnikiem wspomagania lub tamte okolice. O tyle sytuacja jest dziwna, że wszystkie płyny w zbiorniczkach trzymają nieustannie jeden poziom, ale może ilość, która ucieka nie jest aż tak duża, aby zauważyć to w zbiorniczku. Tak, czy inaczej- jak namierzę wyciek, to dam znać, może komuś również się przyda ta informacja.
#4
Napisano 25 marca 2024 - 15:29
#5
Napisano 25 marca 2024 - 15:57
Sprawdzę, akurat u mnie nie ma instalacji gazowej, ale przy okazji przeglądu na podnośniku obejrzę dokładnie również te przewody. Skrzynia i cała strona silnika od skrzyni została w całości wyczyszczona i odtłuszczona, a konsystencja i barwa wycieku pozostała bez zmian- czysty, przeźroczysty i tłusty płyn. W sobotę będę miał możliwość zobaczyć PT od spodu, bo od góry pomimo rozebrania wszystkiego w komorze nad skrzynią nie widzę źródła wycieku. Obstawiałem pierwotnie skrzynie (miejsce ruchome wybieraka) z uwagi, że przed czyszczeniem w zaznaczonym na zdjęciu miejscu było dużo starego oleju oblepionego brudem, który ciągnął się przez całą obudowę skrzyni. Ale jeżeli olej od skrzyni ma inną barwę, to najprawdopodobniej będzie to coś związanego z układem wspomagania; a skrzynia przez lata pociła się i systematycznie oblepiała brudem i stąd zastany przeze mnie stan.
#6
Napisano 27 marca 2024 - 15:37
Cześć, mała aktualizacja, bo mój post może wprowadzać w błąd osoby mające podobny problem- wyciek jest jednak koloru czerwonego, co zmienia postać rzeczy- będzie to wyciek ze skrzyli lub wspomagania z uwagi na użyty ten sam olej do obu układów. Na posadce garażu nie było widać czerwonego zabarwienia, dopiero 'wisząca' na skrzyni kropla pomogła w tym spostrzeżeniu. Tym samym przy najbliższej okazji czyszczę ponownie górę skrzyni, uszczelniacze półosi , maglownice i próbuję namierzyć źródło problemu. Niestety widzę, że w miejscu z pierwszego posta (ruchomy element wybieraka) jest ponownie dość duże zapocenie, a czy to może być ilość, która sprawia, że kapie- okaże się..
Pozdrawiam
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Jaki olej do skrzyni biegow |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.noname_* |
|
|
|
Automatyczna skrzynia biegów nie reaguje |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Isleofman_* |
|
|
|
Bagnet skrzynibiegów |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | MirekP |
|
|
|
Skrzynia biegów do PT |
Techniczny podstawowy | Wróbel |
|
|
|
[SPRZEDAM] Poduszka skrzyni 2.0, Mech. klamki bagażnika + 'skrzydła', sworznie przód. |
Części do PT Cruisera | Johny6665 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych