Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Błąd ładowania alternatora P 063A


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 airgaston

airgaston

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 52
  • Dołączył:  31 mar 2024
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2,4 A +LPG
  • Imię:Jaro
  • Skąd::Stolica i okolica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2024 - 20:57

Pali mi się kontrolka braku ładowania mimo że ono jest i akumulator ma się świetnie. Po kluczykowaniu wyświetla mi się bląd P063A. Po przeszukaniu internetu natrafiłem tylko na taką informację na filmiku z youtuba. oto linka https://www.youtube....h?v=1U-IEXVOck4. Czy ktoś miał taką przypadłość. Silnik 2.4 automat . Jak podejść do tego jeża? Gdzie włożyć paluszki?

 



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16982
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 maj 2024 - 07:58

Alternator do sprawdzenia , zawieszają się szczotki lub jest aktywna przerwa na zasilaniu układu wzbudzenia  ,usterka sterownika silnika gdzie jest wbudowany regulator napięcia lub problem z masami zasilającymi TIPM . Masz trochę do posprawdzania aby się więcej  dowiedzieć .



#3 airgaston

airgaston

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 52
  • Dołączył:  31 mar 2024
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2,4 A +LPG
  • Imię:Jaro
  • Skąd::Stolica i okolica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 maj 2024 - 08:15

Dzięki za wstępne naprowadzenie. Masz może Andrzeju schemat układu alternatora wraz z przyległościami?



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16982
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 maj 2024 - 08:23

proszę 

Załączone pliki



#5 airgaston

airgaston

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 52
  • Dołączył:  31 mar 2024
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2,4 A +LPG
  • Imię:Jaro
  • Skąd::Stolica i okolica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 maj 2024 - 19:40

Wielkie dzięki. Jutro powalczę



#6 airgaston

airgaston

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 52
  • Dołączył:  31 mar 2024
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2,4 A +LPG
  • Imię:Jaro
  • Skąd::Stolica i okolica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 maj 2024 - 04:51

Po tygodniu walki nici z naprawy ale ciekawe obserwacje. Kontrolka dalej się pali albo nie.. Ładowanie od 13,8V do 14,4V Ale ciekawe że potrafi po uruchomieniu zgasnąć i zapalić sie po pół dnia jazdy. Innym razem permanentnie się pali cały dzień. Jakiś styk nie kontaktuje...

Piti żyje własnym życiem.



#7 airgaston

airgaston

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 52
  • Dołączył:  31 mar 2024
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2,4 A +LPG
  • Imię:Jaro
  • Skąd::Stolica i okolica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 maj 2024 - 13:48

Andrzeju nie wiesz gdzie mogę jeszcze swe paluszki wsadzić? Raz pali się ładowanie a innym razem nie. Ładowanie jest tylko kontrolka się zapala. Wtyczki za fuseboxem przeczyszczone. Co jeszcze można zrobić?



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16982
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 maj 2024 - 14:01

Tu nie ma kontrolki fizycznej ładowania - informacja cyfrowo z sterownika do licznika - albo nie masz wzbudzenia z sterownika silnika albo podwieszają się szczotki w alternatorze : wiązkę pomijam że już jest dokładnie sprawdzona ? Alternator i tak do wyjęcia musi być rozebrany i sprawdzony - aby dalej ustalić problem

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 26 maj 2024 - 14:03


#9 airgaston

airgaston

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 52
  • Dołączył:  31 mar 2024
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2,4 A +LPG
  • Imię:Jaro
  • Skąd::Stolica i okolica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 maj 2024 - 14:28

Dzięki. Czyli dalej grubo. Wetknałem w gniazdo zasilające ladowarkę USB z wyświetlaczem napięcia. Nigdy nie spadla ponizej 13.9V w czasie pracy silnika. Zazwyczaj 14 - 14.4V.   Na postoju 12,2 -12,5V . Dał mi do myslenia przypadek że poł dnia się nie paliła kontrolka. Wsiadłem przekreciłem kluczyk uruchomiłem i jakby nigdy nic zgasła a potem w czasie jazdy kilka godzin poźniej bach i się zapaliła. Na wyswietlaczu bylo cały czas 14.3V .


Może i altek świruje. Ma 142000mil



#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16982
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 maj 2024 - 14:49

Tu nie co czekać 200 tys to czas na alternator - szczotki pewnie się skończyły

#11 airgaston

airgaston

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 52
  • Dołączył:  31 mar 2024
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2,4 A +LPG
  • Imię:Jaro
  • Skąd::Stolica i okolica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 maj 2024 - 22:04

...mimo tego że cały czas mam ładowanie ponad 14V?







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych