Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Slaby PT 2.0 na benzynce i na LPG


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 gery73

gery73

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 62
  • Dołączył:  23 lis 2021
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Gerard
  • Skąd::Kielce
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 sierpnia 2025 - 10:12

Witam
Tak więc jak w temacie - moj PT jest słabiutki, no nie zbiera się jak mój poprzedni i wyraźnie zamula na 4 i 5 biegu. Kupiłem go nie dawno gdzieś na jakiejś wiosce. Nie świeci się żaden check, nie ma żadnych błędów ani metoda kluczykowi ani po podłączeniu kompa. Na benzynie i na LPG jest dokładnie tak samo. Ktoś podsunie w co „młotkiem” przyłożyć w pierwszej kolejności.
Pozdrawiam

#2 pawell

pawell

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 2
  • Dołączył:  30 lip 2025
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Pawel
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 sierpnia 2025 - 11:34

Witam,
Sprawdź stan katalizatora, przepustnicy i układu paliwowego.
Nawet bez błędów może dochodzić do utraty mocy z powodu zapchanego wydechu lub złej jakości paliwa.
Najlepiej zacząć od diagnostyki przepływu powietrza i ciśnienia paliwa.

  • pitkowechucherko lubi to

#3 gery73

gery73

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 62
  • Dołączył:  23 lis 2021
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Gerard
  • Skąd::Kielce
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 sierpnia 2025 - 18:07

Dzięki za odpowiedź.
Tak więc, dzisiaj wymieniłem świece na takie jak opisane są na wklejce pod maską - świece które wykręciłem były nie do PT - stosowane tylko do Opla. PT mocy nie odzyskał choć pracować zaczął równo i nie szarpie. Ale za to co ciekawe po wymianie świec wyświetlił się błąd P0171 czyli sada lambda. Jak to ze sobą powiązać. Dodatkowo auto dość wolno schodzi z obrotów. Może ktoś coś jeszcze podpowie?

#4 gery73

gery73

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 62
  • Dołączył:  23 lis 2021
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Gerard
  • Skąd::Kielce
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 sierpnia 2025 - 16:18

Nikt nic nie pomorze?

W każdym razie obserwacji ciąg dalszy:
Zadymiarza pokazała dwie nieszczelności jedna z korka oleju (usunięta) a druga bardzo delikatna z pod sprężyny przepustnicy - nie wiem czy tak powinno być czy nie?
Dwa komputer nadal pokazuje błąd p0171.
Trzy po podłączeniu komputera kąt otwarcia przepustnicy na biegu jałowym wacha się od 6.5 do 9 stopni.
Może ktoś coś podsunie?

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 169
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2025
  • Silnik:MG ZS Hybrid
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 sierpnia 2025 - 02:25

Zostaw tę przepustnicę w spokoju i zajmij się układem składu paliwa , P0171 to błąd z sondy lambda , auto ma 24 lata tu nie ma wróżenia wszystko trzeba sprawdzać . komputer i jazda próbna z testem prac sond pod obciążeniem .



#6 gery73

gery73

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 62
  • Dołączył:  23 lis 2021
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Gerard
  • Skąd::Kielce
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 sierpnia 2025 - 09:29

Ok dziękuję sprawdzę sondy.

#7 gery73

gery73

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 62
  • Dołączył:  23 lis 2021
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Gerard
  • Skąd::Kielce
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 sierpnia 2025 - 19:35

Mała aktualizacja.
Oczywiście sady sprawdzę. Ale z nadmiaru wolnego czasu wykręciłem i wyczyściłem zawór PVC - a tu niespodzianka błąd sam zgasł i auto wyraźnie odżyło, może to nie jest demon prędkości ale spokojnie zaczął się wkręcać na wyższe obroty a do tego obroty nie schodzą powoli tylko tak jak powinno być.
Nie wiem czy ten zawór powinien być bardzo szczelny czy nie - bo jak w niego dmuchnę to małe ilości powietrza przepuszcza, ale jest o wiele lepiej.
Myślę że chyba można by go dla pewności wymienić na nowy ?

Użytkownik gery73 edytował ten post 10 sierpnia 2025 - 19:37


#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 169
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2025
  • Silnik:MG ZS Hybrid
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 sierpnia 2025 - 19:51

Zawór jest jednokierunkowy , sprężyna określa naprężenie i zakres pracy zaworu , wymiana zalecana co 60 tyś km , uszkodzony powoduje duże zużycie oleju i brak właściwego odpowietrzania układu korbowo/ tłokowego 


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 10 sierpnia 2025 - 19:54


#9 gery73

gery73

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 62
  • Dołączył:  23 lis 2021
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Gerard
  • Skąd::Kielce
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 sierpnia 2025 - 13:52

Czyli jak puszcza nawet małe ilości powietrza to jest uszkodzony ?

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 169
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2025
  • Silnik:MG ZS Hybrid
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 sierpnia 2025 - 14:02

Zużyty , nawet nowy potrafi przepuszczać ale bardziej ważne jest utrzymywanie zakresu podciśnienia kiedy otwarty a kiedy zamknięty





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych