
Slaby PT 2.0 na benzynce i na LPG
#1
Napisano 04 sierpnia 2025 - 10:12
Tak więc jak w temacie - moj PT jest słabiutki, no nie zbiera się jak mój poprzedni i wyraźnie zamula na 4 i 5 biegu. Kupiłem go nie dawno gdzieś na jakiejś wiosce. Nie świeci się żaden check, nie ma żadnych błędów ani metoda kluczykowi ani po podłączeniu kompa. Na benzynie i na LPG jest dokładnie tak samo. Ktoś podsunie w co „młotkiem” przyłożyć w pierwszej kolejności.
Pozdrawiam
#2
Napisano 04 sierpnia 2025 - 11:34
- pitkowechucherko lubi to
#3
Napisano 08 sierpnia 2025 - 18:07
Tak więc, dzisiaj wymieniłem świece na takie jak opisane są na wklejce pod maską - świece które wykręciłem były nie do PT - stosowane tylko do Opla. PT mocy nie odzyskał choć pracować zaczął równo i nie szarpie. Ale za to co ciekawe po wymianie świec wyświetlił się błąd P0171 czyli sada lambda. Jak to ze sobą powiązać. Dodatkowo auto dość wolno schodzi z obrotów. Może ktoś coś jeszcze podpowie?
#4
Napisano 09 sierpnia 2025 - 16:18
W każdym razie obserwacji ciąg dalszy:
Zadymiarza pokazała dwie nieszczelności jedna z korka oleju (usunięta) a druga bardzo delikatna z pod sprężyny przepustnicy - nie wiem czy tak powinno być czy nie?
Dwa komputer nadal pokazuje błąd p0171.
Trzy po podłączeniu komputera kąt otwarcia przepustnicy na biegu jałowym wacha się od 6.5 do 9 stopni.
Może ktoś coś podsunie?
#5
Napisano 10 sierpnia 2025 - 02:25
Zostaw tę przepustnicę w spokoju i zajmij się układem składu paliwa , P0171 to błąd z sondy lambda , auto ma 24 lata tu nie ma wróżenia wszystko trzeba sprawdzać . komputer i jazda próbna z testem prac sond pod obciążeniem .
#6
Napisano 10 sierpnia 2025 - 09:29
#7
Napisano 10 sierpnia 2025 - 19:35
Oczywiście sady sprawdzę. Ale z nadmiaru wolnego czasu wykręciłem i wyczyściłem zawór PVC - a tu niespodzianka błąd sam zgasł i auto wyraźnie odżyło, może to nie jest demon prędkości ale spokojnie zaczął się wkręcać na wyższe obroty a do tego obroty nie schodzą powoli tylko tak jak powinno być.
Nie wiem czy ten zawór powinien być bardzo szczelny czy nie - bo jak w niego dmuchnę to małe ilości powietrza przepuszcza, ale jest o wiele lepiej.
Myślę że chyba można by go dla pewności wymienić na nowy ?
Użytkownik gery73 edytował ten post 10 sierpnia 2025 - 19:37
#8
Napisano 10 sierpnia 2025 - 19:51
Zawór jest jednokierunkowy , sprężyna określa naprężenie i zakres pracy zaworu , wymiana zalecana co 60 tyś km , uszkodzony powoduje duże zużycie oleju i brak właściwego odpowietrzania układu korbowo/ tłokowego
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 10 sierpnia 2025 - 19:54
#9
Napisano 11 sierpnia 2025 - 13:52
#10
Napisano 11 sierpnia 2025 - 14:02
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Kupię pitka 2,0 ; 2,4 lub 2,4 GT z lpg najlepiej srebrny |
Zakup kontrolowany! | Lampistor |
|
![]()
|
|
2.0 b/lpg |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Gregor9kk_* |
|
![]()
|
|
Instalacja lpg |
Części do PT Cruisera | dominik |
|
![]()
|
|
Co lepsze? lpg, dizel, benzyna, elektryk, hybryda, żagiel, a może Flinston Machine? |
Offtopic | Dorka |
|
![]()
|
|
Sprzedam PT 2001 automat 2.4 benzyna z LPG skóra szyberdach ...![]() |
Chrysler PT Cruiser | Bezimienny Gość.Rych_* |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych