[Opis] Naprawa/regeneracja przełącznika
#1
Napisano 13 września 2008 - 21:39
Banalne bło opisywanie poprzedniego tematu czyli o klimie /kiedy chcemy to ja włączamy/ w porównaniu do przełącznika.
Troszke miałem stresa kiedy go całego wyciągnąłem a nsp.zacząłem otwierać.
Już sobie myślałem ze i tak będe musiał kupić nowy ale jakoś się udało.
Jeśli ktoś będzie próbował - to po otworzeniu proponuję dokładnie przyjrzeć się całości ,prawie każdemu ruchomemu elementowi gdyż ups! mi się wszystko wysypało przez psa który trącił krzesło na którym wybebeszałem część pitka.
W środku znajduje się sprężynka z blaszką która odpowiada za załączenie przepływu prądu do halogenów.Połączenie następuje kiedy mały plastikowy bolczyk ją unosi dociska.Mi na trzy miesiące wystarczyło wyczyszczenie styków i nasmarowanie prowadnic blaszki.Coś znowu zaczyna się dziać wieć najprawdopodobniej wyjmę sprężynkę z blaszką i dodam nowy przełącznik odpowiadający za halogeny przednie.
Chyba że dostanę w maiare tanio sprawny komplet przełączników--a w to nie wierzę!
Pozdrawiam
#2
Napisano 08 października 2008 - 08:59
pozdr
PS z gory dzieki
#3
Napisano 09 października 2008 - 14:12
#4
Napisano 09 października 2008 - 15:27
#5
Napisano 19 stycznia 2009 - 20:48
#6 Bezimienny Gość.bayeroso_*
Napisano 20 stycznia 2009 - 01:40
#7
Napisano 22 stycznia 2009 - 07:59
Pakietu nie ma, ale nowe przełączniki są już poprawione, a poza tym przekaźnik koszyuje 15 złotych a założenie go u magika elektryka 50 a w serwisie w Szczecinie razem ze sprawdzeniem ogólnym pojazdujakieś 100 zł. Spokój na całe życie.
#8 Bezimienny Gość.bogdan_*
Napisano 25 stycznia 2009 - 13:07
#9 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 25 stycznia 2009 - 21:35
#10
Napisano 26 stycznia 2009 - 02:21
Tanio jak barszcz.czy orientujecie sie ile kosztuje nowy
350 zł ASO Zasada Bydgoszcz.
#11 Bezimienny Gość.bogdan_*
Napisano 17 lutego 2009 - 21:12
#12 Bezimienny Gość.Kawa_*
Napisano 24 lutego 2009 - 09:40
Też chciałbym coś dodać od siebie w sprawie naprawy przełącznika.
A mianowicie jest to możliwe !! I to nie takie skomplikowane.
Występują dwa przypadki zepsucia się przełącznika halogenów.
1 Halogeny co jakiś czas same się załączają , najczęściej przy włączaniu kierunkowskazu.
2 Halogeny palą się na stałe.
Ad1/ Jest to objaw pierwszej fazy zepsucia.
Przełącznik, a dokładnie bolec popychający blaszkę załączającą światła ( opisany wcześniej przez resiurc) nie do końca ją popycha i powstaje nie pełny styk . Ten że styk poprzez niepełne zwarcie nagrzewa się i po jakimś czasie topi bolec popychający , ale to już drugi przypadek.
W tym przypadku należy oczywiście rozebrać przełącznik ( nie jest to takie straszne) i albo przedłużyć bolec o ok 2 mm naklejając na niego "coś" plastikowego albo podgrzać ramie na którym zamocowany jest bolec i podgiąć lekko do góry. Wtedy bolec szybciej odpycha blaszkę i nie doprowadza do styku przy wyłączonych halogenach.
Ad2/Jest to objaw stopionego bolca popychającego blaszkę styku.
Wówczas ( zabrzmi to nieprofesjonalnie ) ale należy wyciąć bolec i w miejsce niego wkleić nowy co bardzo ważne dłuższy niż był oryginalnie. Jest to około 2 mm nad bolcami styku.
Bolec ten najlepiej jest dorobić z plastikowego grotu lotki do darta. Wymiarami i średnicą idealnie pasuje.
Cały problem tego przełącznika jest taki że producent przekombinował i powymyślał alpejskie kombinacje w całej konsoli przełączników. A w przypadku przełącznika halogenów ramie które jest popychane przez gałkę zmiany świateł jest za miękki i " poddaje " się po dłuższym użytkowani co prowadzi do częściowego styku który to prowadzi do samo przepalenia się.
Warto jest spróbować ponieważ po udanej naprawie pozostaje satysfakcja nie oddania auta do serwisu.
Pozdrawiam kawa
#13 Bezimienny Gość.rafal_woz_80_*
Napisano 27 lutego 2009 - 20:04
#14
Napisano 27 lutego 2009 - 20:21
#15 Bezimienny Gość.rafal_woz_80_*
Napisano 27 lutego 2009 - 20:39
#16 Bezimienny Gość.tomek1766_*
Napisano 01 czerwca 2009 - 22:51
#17 Bezimienny Gość.godyh_*
Napisano 21 października 2009 - 00:41
#18
Napisano 21 października 2009 - 23:45
#19 Bezimienny Gość.godyh_*
Napisano 22 października 2009 - 02:41
#20 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 22 października 2009 - 22:52
Ok. To napisz jak rozkręca się tą główkę co są przełączniki obrotowe i ten wyciagany. spróbuje go rozebrać. Może nie zostanie mi czesci na stole.
pisze z pamieci bo swój robiłem jakiś czas temu:
obrotowej główki nie rozbierasz, wszystkie styki są w podstawie. Należy zdjąć pokrywkę podstawy, delikatnie żeby się nic nie wysypało. Jak nie wyleci to zasada działania i naprawa jest prosta. Trzeba wyjąć taki malutki biały patyczek i to jego przytopienie powoduje że styki się nie rozwierają odpowiednio. Nie próbuj kombinować z przeginaniem styków, to nic nie da.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Wymiana przełącznika zespolonego |
Techniczny podstawowy | Szymek_T |
|
|
|
Kostka przełącznika świateł przedlift |
Części do PT Cruisera | andreeas7 |
|
|
|
Kostka przełącznika 20 pinówkostka |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | witalis31 |
|
|
|
Kostka przełącznika świateł przedlift |
Części do PT Cruisera | andreeas7 |
|
|
|
Szukam przełącznika zespolonego światełPrzełącznik zespolony świateł |
Części do PT Cruisera | Bezimienny Gość.Olcia_* |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych