[Opis] Naprawa/regeneracja przełącznika
#21 Bezimienny Gość.godyh_*
Napisano 22 października 2009 - 23:41
#22
Napisano 12 marca 2010 - 10:37
Wymontowanie z auta jest proste i wymaga odkręcenia czterech śrub
(dwie od osłony, dwie od przełącznika) i odpięcia dwóch kostek
więc nie będę się nad tym rozwodził.
Przełącznik po wyjęciu prezentuje się tak:
Teraz trzeba wykręcić śruby (zaznaczone czerwonymi prostokątami).Należy wyjąć przekaźnik gdyż pod nim jest druga śruba.
Następnie delikatnie podważając zapadki małym wkrętakiem zdjąć pokrywę, nie obawiajcie się koledzy, niektóre styki ze złączki kostki uniosą się razem z nią, a niektóre pozostaną w miejscu, tak to jest skonstruowane.
Po zdemontowaniu górnego elementu zastajemy taki widok wnętrza przełącznika:
Należy usunąć wszystkie białe elementy, pamiętając oczywiście jak były usytuowane (ułatwi to montaż). W tym momencie można dostrzec źródło problemu powodującego włącznie się halogenów, czyli nadpalony grot (zaznaczono kółkiem) Następnie należy usunąć płytę włącznika świateł awaryjnych. W tym celu należy odkręcić śrubę (zaznaczono prostokątem) i element bez większego oporu powinien ustąpić. Trzeba to robić delikatnie gdyż ma dość skomplikowany kształt bo można coś niechcący uszkodzić. Element po wyjęciu (obydwie strony):
Dotarliśmy do sedna sprawy. Biały niepozorny element x jest przyczyną naszych zmartwień związanych z samowolnym włączaniem się halogenów. Następna czynność to wyjęcie tego elementu. jest tak skonstruowany, że wystarczy go unieść do pionu i lekko nacisnąć w dół i już jest nasz:
Element jest niepozorny, ale potrafi napsuć krwi. w całej okazałości prezentuje sie tak:
Na zakończenie przepraszam za jakość zdjęć i kilka refleksji na temat naprawy:
-smar na stykach wewnątrz przełącznika już był
-są trzy szkoły napraw tego elementu
1. podłożenie blaszki na ślizgaczu widoczne na foto pierwsze z prawej.
2. regeneracja grotu widocznego na foto z prawej
3. instalacja dodatkowego przełącznika
jednak zasadniczym elementem, który łączy te szkoły jest zalecenie montażu dodatkowego przekaźnika do załączania halogenów.
Tak na zakończenie to w przypadku naprawy mojego przełącznika zabezpieczyłem styki załączające halogeny taśmą izolacyjną, założyłem przełącznik bez elementu x i kombinuję co tu zrobić.
Życzę kolegom sukcesów w naprawie i radzę nic na szybko i na siłę
#23
Napisano 12 marca 2010 - 11:20
Fajna fotorelacja , nie mogę tylko znaleźć
iczyli nadpalony grot (zaznaczono kółkiem)
odkręcić śrubę (zaznaczono prostokątem)
#24
Napisano 12 marca 2010 - 13:11
HAL9000,
Fajna fotorelacja , nie mogę tylko znaleźćiczyli nadpalony grot (zaznaczono kółkiem)
odkręcić śrubę (zaznaczono prostokątem)
Kolego adames - uzupełniłem juz wszystki kółka i prostokąty są na miejscu - powodzenia i dzięki za wskazówkę
#25
Napisano 13 marca 2010 - 00:06
pzdr!
#26
Napisano 13 marca 2010 - 10:47
#28
Napisano 13 marca 2010 - 16:14
Ogólnie ok lecz fajnie było by gdyby posiadał funkcję ,,migawki''.
#29
Napisano 13 marca 2010 - 17:49
#30
Napisano 13 marca 2010 - 22:24
Ja je wypiąłem całkowicie i do nich podłączyłem przełącznik.A najprawdopodobniej 14 musi być rozgałęziona aby podłączyć do nowego przełącznika i aby nadal była wpięta bo tylny halogen nie będzie działał.
#31 Bezimienny Gość.monique_berisian_*
Napisano 16 marca 2010 - 00:09
#32
Napisano 16 marca 2010 - 11:54
http://ptclub.pl/vie...p?p=12681#12681
Połączcie w kostce 13 i 14 gniazdo-powinny świecić
Jeśli nie problem jest dalej,jeśli natomiast świecą - problem nadal tkwi w przełączniku.
Jak pisałem wcześniej - próbowałem właśnie zregenerować bolczyk-mi się nie udało.
Albo świeciły przez cały czas albo ich w ogóle nie było.
#33 Bezimienny Gość.monique_berisian_*
Napisano 16 marca 2010 - 22:33
połączyłam 13 i 14 gniazdo i światła się palą Jutro ponawiamy próby regeneracji bolczyka może jednak się nam powiedzie
#34
Napisano 16 marca 2010 - 23:10
#35 Bezimienny Gość.monique_berisian_*
Napisano 18 marca 2010 - 20:43
#36
Napisano 23 marca 2010 - 08:42
bayeroso,
Pakietu nie ma, ale nowe przełączniki są już poprawione, a poza tym przekaźnik koszyuje 15 złotych a założenie go u magika elektryka 50 a w serwisie w Szczecinie razem ze sprawdzeniem ogólnym pojazdujakieś 100 zł. Spokój na całe życie.
Czy możesz podać konrety dotyczące tego przekaźnika? Model, parametry instalacja (co do czego podłączyć?). Wielkie dzięki. St.
#37
Napisano 31 sierpnia 2010 - 14:28
http://ptclub.pl/vie...t=2485&start=15
#38 Bezimienny Gość.kaziksolo_*
Napisano 12 grudnia 2010 - 08:44
Polecam wszystkim :tak
[ Dodano: 2010-12-12, 09:00 ]
Tu daję namiary na ten przełącznik od użytkownika papug:
http://ptclub.pl/vie...p?p=64129#64129
#39
Napisano 28 grudnia 2013 - 18:44
Poniżej zamieszczam opis i foto z regeneracji przełącznika...
Właśnie skończyłem regenerację przełącznika zespolonego. Trzpień przedłużony, wszystko działa.
#40
Napisano 28 grudnia 2013 - 18:57
Nie tak się naprawia przełącznik - przedłużenie trzpienia to tylko półśrodek
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Wymiana przełącznika zespolonego |
Techniczny podstawowy | Szymek_T |
|
|
|
Kostka przełącznika świateł przedlift |
Części do PT Cruisera | andreeas7 |
|
|
|
Kostka przełącznika 20 pinówkostka |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | witalis31 |
|
|
|
Kostka przełącznika świateł przedlift |
Części do PT Cruisera | andreeas7 |
|
|
|
Szukam przełącznika zespolonego światełPrzełącznik zespolony świateł |
Części do PT Cruisera | Bezimienny Gość.Olcia_* |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych