Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

[Opis] Naprawa/regeneracja przełącznika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
42 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bezimienny Gość.godyh_*

Bezimienny Gość.godyh_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 października 2009 - 23:41

ok. może spróbuje w ten weekend

#22 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 marca 2010 - 10:37

Poniżej zamieszczam opis i foto z regeneracji przełącznika.
Wymontowanie z auta jest proste i wymaga odkręcenia czterech śrub
(dwie od osłony, dwie od przełącznika) i odpięcia dwóch kostek
więc nie będę się nad tym rozwodził.
Przełącznik po wyjęciu prezentuje się tak:
Dołączona grafika
Teraz trzeba wykręcić śruby (zaznaczone czerwonymi prostokątami).Należy wyjąć przekaźnik gdyż pod nim jest druga śruba.
Dołączona grafika
Następnie delikatnie podważając zapadki małym wkrętakiem zdjąć pokrywę, nie obawiajcie się koledzy, niektóre styki ze złączki kostki uniosą się razem z nią, a niektóre pozostaną w miejscu, tak to jest skonstruowane.
Po zdemontowaniu górnego elementu zastajemy taki widok wnętrza przełącznika:
Dołączona grafika
Należy usunąć wszystkie białe elementy, pamiętając oczywiście jak były usytuowane (ułatwi to montaż). W tym momencie można dostrzec źródło problemu powodującego włącznie się halogenów, czyli nadpalony grot (zaznaczono kółkiem) Następnie należy usunąć płytę włącznika świateł awaryjnych. W tym celu należy odkręcić śrubę (zaznaczono prostokątem) i element bez większego oporu powinien ustąpić. Trzeba to robić delikatnie gdyż ma dość skomplikowany kształt bo można coś niechcący uszkodzić. Element po wyjęciu (obydwie strony):
Dołączona grafikaDołączona grafika
Dotarliśmy do sedna sprawy. Biały niepozorny element x jest przyczyną naszych zmartwień związanych z samowolnym włączaniem się halogenów. Następna czynność to wyjęcie tego elementu. jest tak skonstruowany, że wystarczy go unieść do pionu i lekko nacisnąć w dół i już jest nasz:
Dołączona grafika
Element jest niepozorny, ale potrafi napsuć krwi. w całej okazałości prezentuje sie tak:
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Na zakończenie przepraszam za jakość zdjęć i kilka refleksji na temat naprawy:
-smar na stykach wewnątrz przełącznika już był
-są trzy szkoły napraw tego elementu
1. podłożenie blaszki na ślizgaczu widoczne na foto pierwsze z prawej.
2. regeneracja grotu widocznego na foto z prawej
3. instalacja dodatkowego przełącznika
jednak zasadniczym elementem, który łączy te szkoły jest zalecenie montażu dodatkowego przekaźnika do załączania halogenów.
Tak na zakończenie to w przypadku naprawy mojego przełącznika zabezpieczyłem styki załączające halogeny taśmą izolacyjną, założyłem przełącznik bez elementu x i kombinuję co tu zrobić.
Życzę kolegom sukcesów w naprawie i radzę nic na szybko i na siłę

#23 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 marca 2010 - 11:20

HAL9000,
Fajna fotorelacja , nie mogę tylko znaleźć

czyli nadpalony grot (zaznaczono kółkiem)

i

odkręcić śrubę (zaznaczono prostokątem)



#24 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 marca 2010 - 13:11

HAL9000,
Fajna fotorelacja , nie mogę tylko znaleźć

czyli nadpalony grot (zaznaczono kółkiem)

i

odkręcić śrubę (zaznaczono prostokątem)



Kolego adames - uzupełniłem juz wszystki kółka i prostokąty są na miejscu - powodzenia i dzięki za wskazówkę

#25 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 851
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 marca 2010 - 00:06

hal9000 no pieknie teraz juz wiemy...
pzdr!

#26 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 marca 2010 - 10:47

HAL9000, :kciuki :kciuki :kciuki

#27 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 marca 2010 - 16:01

W kwestii dodatkowego przełącznika świateł halogenowych, trochę podłubałem w Allegro i oto wynik poszukiwań przełącznika, który ewentualnie by się do tego nadawał:

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

i jeszcze mój faworyt, najlepiej chyba pasujący do designu PT (oczywiście podświetlany na zielono !!!!)

Dołączona grafika

#28 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 marca 2010 - 16:14

Mam zainstalowany ten okrągły od lewej strony.
Ogólnie ok lecz fajnie było by gdyby posiadał funkcję ,,migawki''.

#29 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 marca 2010 - 17:49

Kto podrzuci info, pod który kolor przewodu podpiąć ten włącznik. Byłoby łatwiej , nie trzeba by "dzwonić " po kablach szukając właściwego. hmm

#30 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 marca 2010 - 22:24

adames, http://ptclub.pl/vie...p?p=12681#12681 tu jest opisane!
Ja je wypiąłem całkowicie i do nich podłączyłem przełącznik.A najprawdopodobniej 14 musi być rozgałęziona aby podłączyć do nowego przełącznika i aby nadal była wpięta bo tylny halogen nie będzie działał.

#31 Bezimienny Gość.monique_berisian_*

Bezimienny Gość.monique_berisian_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 marca 2010 - 00:09

Jakiej długości powinien być grot, żeby światła poprawnie działały? Rozmontowaliśmy dziś z mężem przełącznik wg opisu HAL9000, na nadtopiony grot nawlekliśmy przycięty patyczek higieniczny żeby go wydłużyć, złożyliśmy wszystko do kupy i niestety nie działa :( Pali się tylko tylne przeciwmgielne. Przednie nie reagują, żarówki są na pewno ok sprawdziliśmy obie.

#32 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 marca 2010 - 11:54

monique_berisian,
http://ptclub.pl/vie...p?p=12681#12681
Połączcie w kostce 13 i 14 gniazdo-powinny świecić
Jeśli nie problem jest dalej,jeśli natomiast świecą - problem nadal tkwi w przełączniku.
Jak pisałem wcześniej - próbowałem właśnie zregenerować bolczyk-mi się nie udało.
Albo świeciły przez cały czas albo ich w ogóle nie było.

#33 Bezimienny Gość.monique_berisian_*

Bezimienny Gość.monique_berisian_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 marca 2010 - 22:33

resiurc,
połączyłam 13 i 14 gniazdo i światła się palą :) Jutro ponawiamy próby regeneracji bolczyka może jednak się nam powiedzie :)

#34 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 marca 2010 - 23:10

monique_berisian, Trzymam :kciuki !Ta wystarczy minimalna różnica i pojawia się problem.

#35 Bezimienny Gość.monique_berisian_*

Bezimienny Gość.monique_berisian_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 marca 2010 - 20:43

Metodą prób i błędów w końcu mi się udało. :) :dance W tej chwili rozłożenie i złożenie przełącznika do kupy zajmuje mi 5 minut. Jeżeli ktoś z okolic miałby podobny problem to służę pomocą ;)

#36 Stachura

Stachura

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 54
  • Dołączył:  25 lut 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,0 benzyna

Napisano 23 marca 2010 - 08:42

bayeroso,
Pakietu nie ma, ale nowe przełączniki są już poprawione, a poza tym przekaźnik koszyuje 15 złotych a założenie go u magika elektryka 50 a w serwisie w Szczecinie razem ze sprawdzeniem ogólnym pojazdujakieś 100 zł. Spokój na całe życie.


Czy możesz podać konrety dotyczące tego przekaźnika? Model, parametry instalacja (co do czego podłączyć?). Wielkie dzięki. St.

#37 jarekt

jarekt

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 9
  • Dołączył:  23 sie 2010
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 crd
  • Imię:Jarek

Napisano 31 sierpnia 2010 - 14:28

Witam. Poniewaz sa juz 2 tematy dotyczace tego samego (moze warto by je spiac razem) podaje linka do tego drugiego tematu. Jest tam sporo fotek z modyfikacji - w tym moje.

http://ptclub.pl/vie...t=2485&start=15

#38 Bezimienny Gość.kaziksolo_*

Bezimienny Gość.kaziksolo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 12 grudnia 2010 - 08:44

A ja polecam gotowy zestaw przełącznik zespolony wraz z przekaźnikiem od użytkownika : papug , który można u niego zamówić, ja akurat umówiłem się na odbiór osobisty ( bo mieszkam niedaleko) wraz z montażem. Wszystko trwało niecałą godzinkę i śmiga jak należy - a poza tym dodatkowy przekaźnik daje gwarancję, że już się więcej to nie powtórzy.
Polecam wszystkim :tak

[ Dodano: 2010-12-12, 09:00 ]
Tu daję namiary na ten przełącznik od użytkownika papug:

http://ptclub.pl/vie...p?p=64129#64129

#39 Gramen

Gramen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 083
  • Dołączył:  28 lut 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Sergiusz

Napisano 28 grudnia 2013 - 18:44

Poniżej zamieszczam opis i foto z regeneracji przełącznika...


Właśnie skończyłem regenerację przełącznika zespolonego. Trzpień przedłużony, wszystko działa.

#40 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudnia 2013 - 18:57

Gramen,
Nie tak się naprawia przełącznik - przedłużenie trzpienia to tylko półśrodek :cwaniak





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych