Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Pojemnosc ukladu hamulcowego?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 maj 2010 - 18:05

witam, nie widze w manualu, lub jestem slepy, jaka jest pojemnosc ukladu hamulcowego w 2.0?

jesli bylo juz w jakims poscie, prosze wybaczyc, ale znalazlem tylko ze to DOT 3

#2 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2010 - 09:05

Nikt tego nie podaje, bo nie za bardzo jest sens - pojemność jest zmienna w zależności od stopnia zużycia klocków hamulcowych. Przy wymianie płynu potrzeba około 0,5-0,8 litra płynu do pełnego przelania układu i powtórnego odpowietrzenia po jeździe próbnej po zadziałaniu ABS. DOT 3 lub wyższy tzn. DOT4 lub DOT5. Nie ma potrzeby stosowania płynu o wyższej klasie niż DOT3 ale można, DOT 4 jest trochę popularniejszy w Europie.

#3 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 maj 2010 - 12:33

Dzięki za przystępne wyjaśnienie.
Myślę właśnie o DOT3 :)

A co z jakościa? czy cena plynu ja odzwierciedla?

#4 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2010 - 16:39

surem, To tak jak z olejem - liczy się zaufanie do producenta. Radzę wlać coś dużych producentów np. mobil lub shell lub castrol. Generalnie właściwości płynu określa właśniejego klasa czyli DOT 3.

#5 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 12 maj 2010 - 07:18

rozumiem ze plynow nie mieszamy tak jak oleju? czyli dolewka do niewiadomego plynu = wymiana.

z innej beczki - ostatnio zauwazylem ze jestem w stanie nawet na wylaczonym silniku docisnac pedal hamulca do konca (czego wczesniej nie moglem zrobic). obejrzalem sobie klocki - wygladaja jak nieruszone... jaka moze byc tego przyczyna? zapowietrzone? cos wymienic? dodam tylko ze tarcze i klocki wymieniane niecale 10k temu.

#6 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 maj 2010 - 07:43

Przyczyn może być kilka.
Zaczynamy od zapowietrzonego układu.
Jeśli układ jest zapowietrzony, to poznasz to po tym, że naciskając szybko kilka razy na pedał hamulca, będzie on "rósł" tzn będzie się podnosił do góry. Wystarczy wtedy odpowietrzyć cały układ hamulcowy, zaczynając od najdalszego od pompy koła , a kończąc na odpowietrzeniu samej pompy hamulcowej. Jak się odpowietrza? to napiszę wtedy jak będzie wiadomo , że są zapowietrzone :cwaniak
Jeśli pedał hamulca się nie podnosi, a nie masz nigdzie wycieku płynu, zwłaszcza przy zaciskach (dokładnie pooglądaj od wewnątrz koła) to ja stawiam na nieszczelność pompy hamulcowej. Nie chodzi tu o wyciek płynu z pompy, tylko o wytarte , nieszczelne uszczelniacze na tłoczkach pompy. Naciskając pedał przesuwają się uszczelnione tłoczki w pompie, jak uszczelnienie jest zużyte, to płyn przeciska się między tymi uszczelnieniami i pompa nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia.
Napisz jak zachowuje sie pedał hamulca , po kilkukrotnym , szybkim pompowaniu? :kawka

#7 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 maj 2010 - 20:13

scoroop, Co masz z tyłu bębny czy tarcze? Czy na nieuruchomionym silniku po kilkukrotnym wciśnięciu pedału (serwo puste) pedał daje sie wcisnąć do dechy? Jak skuteczność hamowania?

#8 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 13 maj 2010 - 08:02

no wiec wydaje mi sie ze na wylaczonym/wlaczonym silniku nawet po pompowaniu jestem w stanei wcisnac pedal do konca. moze troszke sie usztywnia ale raczej minimalnie. z tego wnioskuje ze to nie zapowietrzenie tylko raczej tloczki? to brzmi jak koszty :chory. co do skutecznosci hamowania nie mam zadnych zastrzezen. tak jak dzialalo tak dziala - po prostu zauwazylem ze moge glebiej wciskac pedal ostatnio... z racji ze to uklad hamulcowy wolalbym o to zadbac za wczasu a nie wtedy kiedy przy hamowaniu ze stowy okaze sie ze nie tenteges...

EDIT
@maxym - mam 4 tarcze.

#9 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 maj 2010 - 11:46

scoroop,
Sprawdź jeszcze na stacji diagnostycznej lub kontroli pojazdów, stan płynu hamulcowego. Dokładniej to jego właściwości hydroskopijne.
Jeśli chodzi o uszczelnienia na pompie, to dokładniej jak to jest rozwiązane w pitku, napisze pewnie nasz Doktorek, ale jeśli jest dostępny zestaw naprawczy, to sama naprawa nie będzie zbyt kosztowna. Zależy tylko kto i gdzie będzie Ci to robił. :cwaniak

#10 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 13 maj 2010 - 12:06

akurat jutro mam przeglad do dowodu rejestracyjnego umowiony to zapodam im temat.
dzieki :szacun

#11 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 maj 2010 - 08:50

scoroop, adames, Nistety zestaw niedostępny, czasami takie werażenie występuje po wymianie klocków na nowe innego producenta niż dotychczas - niektóre z lekka sprężynują co może powodować odeczucie głębszego pedału. Warro jeszcze sprawdzić, czy nie jest zapieczonma jktóraś prowadnica zacisku co może powodować pracę tylko jednego klocka na tarczy i sprężynowanie tarczą - kloo0cki mocno odsuwaja sie od tarczi. Możliwe też, że nic złego się jednak nie dzieje, tylko nagle zwróciłeś na to uwagę. Pozdrawiam.

#12 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 16 maj 2010 - 19:48

no i po przegladzie okazalo sie ze wszystko w porzadku. byc moze moje odczucie. przeglad robilem konkretny bez wbijania pieczatki za pieniadze. panowie stwierdzili ze plyn jest ok, sila hamowania calkowicie w porzadku. w najblizszym pol roku do wymiany sworznie i laczniki stabilizatora. autko smiga :). tak czy siak bede obserwowal, bo taki do konca przekonany nie jestem, a wiadomo ze uklad hamulcowy sprawny byc musi w pierwszej kolejnosci. dzieku panowie - jakby co bede drazyl dalej :)
pozdrawiam

#13 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 maj 2010 - 20:11

przeglad robilem konkretny bez wbijania pieczatki za pieniadze

Teraz to przegiąłeś :lol
Ja mam najlepszego kumpla ( od 25 lat), który pracuje na stacji kontroli pojazdów, i nawet mi na myśl nie przyszło, żeby " olał " dokładne sprawdzenie stanu technicznego mojego auta. Mało tego, On sprawdza przy nim wszystko co tylko można sprawdzić. To jest w końcu moje i mojej rodziny bezpieczeństwo. :kawka

#14 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 17 maj 2010 - 09:13

adames dla mnie to tez jest jasne ale nie jest to jasne dla wielu ludzi... spotkalem sie raz z propozycja ze w stacjo obslugi pan dawal mi dwie ceny - za przeglad + pieczatke i druga - nizsza cena za sama pieczatke... wiem tez ze jedna z osob w mojej rodzinie tak robi bo jego pojazd ze wzgledu na modyfikacje nie przeszedlby testow zwiazanych ze skladem spalin... jest to dosyc powszechna praktyka niestety. jakies pol roku temu widzialem artykul o raporcie NIKu w tej tematyce... niestety kilkadziesiat procent aut jezdzi z pieczatka, ale bez przegladu... stad zaznaczylem ze moj przeglad byl sumienny i rzetelny :) i nie mam zamiaru robic nigdy inaczej.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych