
Pojemnosc ukladu hamulcowego?
#1
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 09 May 2010 - 18:05
jesli bylo juz w jakims poscie, prosze wybaczyc, ale znalazlem tylko ze to DOT 3
#2
Napisano 11 May 2010 - 09:05
#3
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 11 May 2010 - 12:33
Myślę właśnie o DOT3

A co z jakościa? czy cena plynu ja odzwierciedla?
#4
Napisano 11 May 2010 - 16:39
#5
Napisano 12 May 2010 - 07:18
z innej beczki - ostatnio zauwazylem ze jestem w stanie nawet na wylaczonym silniku docisnac pedal hamulca do konca (czego wczesniej nie moglem zrobic). obejrzalem sobie klocki - wygladaja jak nieruszone... jaka moze byc tego przyczyna? zapowietrzone? cos wymienic? dodam tylko ze tarcze i klocki wymieniane niecale 10k temu.
#6
Napisano 12 May 2010 - 07:43
Zaczynamy od zapowietrzonego układu.
Jeśli układ jest zapowietrzony, to poznasz to po tym, że naciskając szybko kilka razy na pedał hamulca, będzie on "rósł" tzn będzie się podnosił do góry. Wystarczy wtedy odpowietrzyć cały układ hamulcowy, zaczynając od najdalszego od pompy koła , a kończąc na odpowietrzeniu samej pompy hamulcowej. Jak się odpowietrza? to napiszę wtedy jak będzie wiadomo , że są zapowietrzone

Jeśli pedał hamulca się nie podnosi, a nie masz nigdzie wycieku płynu, zwłaszcza przy zaciskach (dokładnie pooglądaj od wewnątrz koła) to ja stawiam na nieszczelność pompy hamulcowej. Nie chodzi tu o wyciek płynu z pompy, tylko o wytarte , nieszczelne uszczelniacze na tłoczkach pompy. Naciskając pedał przesuwają się uszczelnione tłoczki w pompie, jak uszczelnienie jest zużyte, to płyn przeciska się między tymi uszczelnieniami i pompa nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia.
Napisz jak zachowuje sie pedał hamulca , po kilkukrotnym , szybkim pompowaniu?

#7
Napisano 12 May 2010 - 20:13
#8
Napisano 13 May 2010 - 08:02

EDIT
@maxym - mam 4 tarcze.
#9
Napisano 13 May 2010 - 11:46
Sprawdź jeszcze na stacji diagnostycznej lub kontroli pojazdów, stan płynu hamulcowego. Dokładniej to jego właściwości hydroskopijne.
Jeśli chodzi o uszczelnienia na pompie, to dokładniej jak to jest rozwiązane w pitku, napisze pewnie nasz Doktorek, ale jeśli jest dostępny zestaw naprawczy, to sama naprawa nie będzie zbyt kosztowna. Zależy tylko kto i gdzie będzie Ci to robił.

#10
Napisano 13 May 2010 - 12:06
dzieki

#11
Napisano 15 May 2010 - 08:50
#12
Napisano 16 May 2010 - 19:48


pozdrawiam
#13
Napisano 16 May 2010 - 20:11
Teraz to przegiąłeśprzeglad robilem konkretny bez wbijania pieczatki za pieniadze

Ja mam najlepszego kumpla ( od 25 lat), który pracuje na stacji kontroli pojazdów, i nawet mi na myśl nie przyszło, żeby " olał " dokładne sprawdzenie stanu technicznego mojego auta. Mało tego, On sprawdza przy nim wszystko co tylko można sprawdzić. To jest w końcu moje i mojej rodziny bezpieczeństwo.

#14
Napisano 17 May 2010 - 09:13

Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Przewody do ukladu wspomagania 2,4 / 2,4 GT |
Części do PT Cruisera | andreeas7 |
|
![]()
|
|
[zwieszenie] przewód z karoserii do układu hamulcowego? |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.ro6erto_* |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych