Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Jaki model silnika


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 flowered

flowered

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 12
  • Dołączył:  01 lip 2010
  • Rok Produkcji:0
  • Imię:Tomasz

Napisano 12 lipiec 2010 - 17:59

Witam wszystkich bardo serdecznie.
Od pewnego czasu "przymierzam" się do kupna PT-ka, jednak nie wiem który model byłby najmniej awaryjny. Prawdę mówiąc, to za dużo nie wiem o tym samochodziku, wygląda świetnie, prawdziwa "zabaweczka". Czytałem rózne opinie, ale tak do końca to nikt nie opisuje co jest najbardziej awaryjne, czy jest to silnik - jeśli tak, to który model. Czy to nie jest zależne od rodzaju silnika, a awaryjność we wszystkich modelach jest jednakowa?? Czy głównie elektronika jest najbardziej zawodna?? Bardzo proszę o wasze opinie w tej kwestii, za co bardzo dziękuję.

#2 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 lipiec 2010 - 18:10

flowered,
Miło, że zastanawiasz się nad kupnem tego autka. Proponuję żebyś poczytał sobie tematy Awarie i Techniczne. Tam są podane wszystkie nasze awarie i usterki, to są wiadomości od użytkowników , czyli jak najbardziej wiarygodne.
Czy to auto jest awaryjne ? Pewnie tak jak większość samochodów, z pewnością nie jest tak awaryjne jak to można przeczytać w rankingach awaryjności , podawanych w internecie.
Jaki model ? Masz do wyboru do 2005 i po tym roku , czyli po liftingu. Są zwolennicy tych po lifcie, ale chyba większość woli wnętrze z przed 2005.
Silniki jak być może już się zorientowałeś , są do wyboru 1,6 ; 2,0 ; 2,4 ; 2,4 turbo i jedyny diesel 2,2 crd ( silnik mercedesa) . Wybór silnika to zależy od Ciebie . :kawka

#3 patii

patii

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5865
  • Dołączył:  13 kwi 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:cabrio 2.4
  • Imię:Patii
  • Skąd::silesia
  • Płeć: Kobieta

Napisano 12 lipiec 2010 - 18:20

Nasz moderator adames ;P zapomniał dodać że możesz wybrać cabrio albo wersje z daszkiem..... :kawka

#4 Kostek

Kostek

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1591
  • Dołączył:  27 mar 2010
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:1,2 benzyna M
  • Imię:Adam

Napisano 12 lipiec 2010 - 18:38

no i 2,4 turbo dzielą się na dwa rodzaje 2,4T i 2,4GT pierwszy ma 180km a drugi 230km. Oczywiście masz jeszcze skrzynie biegów manualne i automatyczne. A awaryjność jak we wszystkich zależy jak trafisz.

#5 olaf folaron

olaf folaron

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 690
  • Dołączył:  13 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 turbo
  • Imię:Olaf
  • Skąd::Częstochowa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 lipiec 2010 - 18:57

Kostek
A czy ty wiesz albo kto inny,czym jest spowodowana mniejsza moc w 2,4T,silnik ten sam?
A moze inna turbina,albo mniejsze cisnienie doladowania.
Tak z ciekawosci pytam,bo juz kiedys to pytanie zadalem ale nikt niewiedzial nic na ten temat.

#6 yacho

yacho

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1164
  • Dołączył:  13 maj 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Jan

Napisano 12 lipiec 2010 - 19:46

olaf folaron, nie wiem jak z silnikami 2,4 ale ja ma silnik 2,2. Mam PiTi przed liftem i mam 121 koników. PT 2,2 po lifcie ma 150 koników. Rozmawiałem z zaprzyjaźnionym mechanikiem, który wyjaśnił mi, że różnica w konikach jest typowo softowa czyli jakieś inne oprogramowanie obsługujące silnik i już jest 29 koników więcej. Myślę, że z silnikami 2,4 jest tak samo.

#7 olaf folaron

olaf folaron

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 690
  • Dołączył:  13 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 turbo
  • Imię:Olaf
  • Skąd::Częstochowa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 lipiec 2010 - 20:04

Yacho
W dieslu tak jest jak piszesz,chyba ze sie mylimy,bo np w silnikach volkswagena np.1,9TDI ,moce sa rozne 90km,110km,130km,150km,a roznica nie jest tylkow sofcie a miedzy innymi maja inne tloki zawory i kilka inych rzeczy chyba ze sie myle,
Jak jest w Pitkach 2,4 turbo niewiem

#8 Kostek

Kostek

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1591
  • Dołączył:  27 mar 2010
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:1,2 benzyna M
  • Imię:Adam

Napisano 12 lipiec 2010 - 20:13

('olaf folaron, ')
niestety nie interesowałem się dlaczego jedne mają 180 km a inne 230km ogólnie to byłem bardzo zdziwiony że jest wersja 180km nawet chciałem uświadamiać sprzedawcę że się myli :lol ale pokazał mi jakiś katalog i tam były te dwie wersje.
A ty ile masz koni w twoim PiTku

#9 olaf folaron

olaf folaron

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 690
  • Dołączył:  13 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 turbo
  • Imię:Olaf
  • Skąd::Częstochowa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 lipiec 2010 - 20:23

Dokladnie podobno 223konie,przyspieszenie jest ok.,ale Vmax magla by byc wieksza,moj przy licznikowym 205km/h,zostaje blokowany,moze mu zdejme ta blokade przy nastepnej inspekcji wtedy idzie podobno 245km/h
Ale inna ciekawostke przeczytalem,podobno auta z elektronicznym pedalem gazu,czyli bez linki do przepustnicy,maja gorszego kopa,raguja z opuznieniem,podobno,tak sie ludzie na roznych forum wypowiadaja

#10 flowered

flowered

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 12
  • Dołączył:  01 lip 2010
  • Rok Produkcji:0
  • Imię:Tomasz

Napisano 13 lipiec 2010 - 20:10

Bardzo dziękuję wszystkim za informację. Oczywiście poczytałem troszeczkę na forum o awariach i muszę przyznać, że trudno jest jednoznacznie stwierdzić co najczęściej się psuje. Chyba podobnie jest w innych markach. Jednak większość znajomych odradza mi kupno tego autka, ze względu na drogi serwis. Nasuwa się więc kolejne pytanie, czy są rzeczy które należy naprawiać tylko w serwisie???? Czy wymianę oleju, filtrów, kasowanie inspekcji (jeśli jest ona konieczna) etc. można zrobić we własnym zakresie? Chciałbym wiedzieć co należy robić w seriwisie, czego inny mechanik nie może zrobić tylko ASO??? Bardzo proszę o opinie.

#11 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 lipiec 2010 - 20:24

To jest akurat dokładnie tak jak w przypadku każdej marki samochodu.
Jeśli masz auto serwisowane w ASO, to nadal tam jeśli będziesz chciał możesz tam jeździć, masz wtedy wszystko udokumentowane . Jeśli nie chcesz korzystać z serwisu, to wszystkie podstawowe czynności obsługowe możesz zrobić w dowolnym warsztacie.
Czyli spokojnie możesz wymienić wszystkie elementy układu kierowniczego , zawieszenia, układu hamulcowego czy wymiana filtrów i płynów eksploatacyjnych.
Ja i pewnie większość z nas , do serwisów nie jeździ, bo tam jest niestety ale tak jak w każdym firmowym serwisie, czyli drogo, a nawet bardzo drogo.
Podobnie z częściami, możesz kupować w serwisie lub w sklepie motoryzacyjnym. Albo kupujesz oryginały albo zamienniki. Wszystko zależy od zasobności Twojego portfela , lub zdolności Twojej karty kredytowej. :cwaniak
Mi również odradzano kupno tego autka, wszystkie rankingi również zniechęcają do jego kupna.
Jednak ja go kupiłem, nie mam żadnych problemów, i jest to wreszcie auto którym jeździ się i traktuje go zupełnie inaczej.
Nie wyobrażam sobie, że mógłbym go teraz sprzedać i przesiąść się do WV :lol
Jeśli możesz, to przejedź się z kimś tym autkiem , a nie będziesz chciał mieć innego :cwaniak

#12 Kostek

Kostek

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1591
  • Dołączył:  27 mar 2010
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:1,2 benzyna M
  • Imię:Adam

Napisano 13 lipiec 2010 - 20:43

Jednak większość znajomych odradza mi kupno tego autka

To z zazdrości że bedziesz miał autko które nie spotyka się zbyt często.

#13 olaf folaron

olaf folaron

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 690
  • Dołączył:  13 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 turbo
  • Imię:Olaf
  • Skąd::Częstochowa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 lipiec 2010 - 13:05

Chcesz miec fajne i inne auto to kupoj,jak nie to sluchaj znajomych i kup sobie vw,opel lub daewoo,to rodzina bedzie zadowolona

#14 flowered

flowered

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 12
  • Dołączył:  01 lip 2010
  • Rok Produkcji:0
  • Imię:Tomasz

Napisano 15 lipiec 2010 - 20:03

Zawsze lepiej poczytać, zapytać mądrzejszych niż później być niemile zaskoczonym. hmm

[ Dodano: 2010-07-15, 21:08 ]
Moim zdaniem najwięcej można dowiedzieć się od użytkowników samochodów o ich wadach i zaletach. Uważam, że na forum wszyscy wyrażają swoje odczucia, nie kierując się żadnymi artykułami, które można tu i ówdzie przeczytać. :brawo

#15 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 lipiec 2010 - 20:10

Ja zanim kupiłem swojego pitka, spędziłem tu na forum prawie 3 miesiące. :kawka

#16 flowered

flowered

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 12
  • Dołączył:  01 lip 2010
  • Rok Produkcji:0
  • Imię:Tomasz

Napisano 16 lipiec 2010 - 06:38

Trzeba trochę czasu do podjęcia decyzji o kupnie samochodzika, który się bardzo podoba, aby emocje nie brały góry nad rozsądkiem :)

#17 Bezimienny Gość.kirieelejson_*

Bezimienny Gość.kirieelejson_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 lipiec 2010 - 11:41

Nie znajdziesz na tym forum przeciwników kupna PT, zreszta całkiem słusznie. Jedyne co ja mogę z doswiadczenia podpowiedzieć to jakiego silnika raczej unikać, tu też większość się zgodzi. 1.6 jest jednak zdecydowanie za słaby. Włączenie klimatyzacji zmusza mnie po prostu do innej obsługi pedału gazu i sprzęgła, by wspomóc mały motorek. Ale i tak bym się nie zamienił na zaden inny samochód typu VW, opel itd itd. . Jeśli benzyna to 2.4. Wybór idealny:)

pozdrowionka,

WK

#18 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 lipiec 2010 - 12:19

Punkt widzenia zawsze zależy od punktu siedzenia
Każdy, kto się interesuje motoryzacją wie, amerykańskie wozy pod względem zastosowanej techniki to średniowiecze
Co jakiś czas amerykanie podejmują próby współpracy z europejskimi producentami, ale zawsze na minus tych drugich
Co do PT mam mieszane odczucia z zewnątrz super, ale jak wchodzę do środka powalają mnie zastosowane materiały jak w Koreańcach z lat 80-tych (Kostek wie, co i z jakich pudełek jest zrobione i najlepiej to wyjasni )
Dla mnie ideałem był by PT :
Karoseria amerykanie,
Wnętrze włosi,
A technologie germanie najlepiej BMW lub M-B
Wtedy PT byłby super wozem kupiłbym bez zastanawiania

#19 Bezimienny Gość.pulemiot_*

Bezimienny Gość.pulemiot_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 lipiec 2010 - 19:45

Dla mnie ideałem był by PT :
Karoseria amerykanie,
Wnętrze włosi,
A technologie germanie najlepiej BMW lub M-B
Wtedy PT byłby super wozem kupiłbym bez zastanawiania


koncern fiata, gdy zwycięstwa w F1 odnosił raz za razem Schumacher w Ferrari reklamował się "niemiecka fantazja i włoska inżynieria"

;)

#20 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 lipiec 2010 - 21:12

To tylko świadczy o tym, że nie ma samóchodów idealnych...

Jeśli więc podoba Ci się pitek, to go kup.
Jeśli go nie kupisz, to za każdym razem , jak będziesz jechał innym autem i spotkasz pitka, to będziesz sobie mówił, że może jednak trzeba było kupić pitka. :kawka





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych