
czy tak można 10w40 na 5w30
#1
Bezimienny Gość.konrados_*
Napisano 11 sierpnia 2010 - 20:46
Mija już rok od zakupu mojego PT i przymierzając się do wymiany oleju, doczytałem że powinno się stosować olej 5w30. Przy zakupie o tym nie wiedziałem i zalałem 10w40. Proszę zatem o informację czy można bez żadnych problemów nalać 5w30 czy wymaga to jakiś dodatkowych czynności. Dodam, iż mój PT jest z 2000r 2.0 i ma przejechane 12500 + instalację gazową. Generalnie dolewam oleju ok 03-05 litra na 1000km.
#2
Napisano 11 sierpnia 2010 - 21:27
#3
Bezimienny Gość.konrados_*
Napisano 11 sierpnia 2010 - 21:33
#4
Napisano 11 sierpnia 2010 - 22:09
czylii ma przejechane 12500 +

#5
Napisano 12 sierpnia 2010 - 07:27
#6
Napisano 12 sierpnia 2010 - 09:41


#7
Bezimienny Gość.obrus_*
Napisano 12 sierpnia 2010 - 11:19
no wlasnieczylii ma przejechane 12500 +
moj ma najechane tez 125tys,ale mil(niecale 200tts km),ale wszystko udokumentowane do 118 tys,jezdzi na pelnym syntetyku z wym. co 7 tys. mil(tak jak zaleca ksiazka) zrobilem juz nim 2 tys. mil i ani grama oleju nie dolalem.takze albo przebieg w twojim pt nietaki,albo ktos niedbal
#8
Napisano 12 sierpnia 2010 - 13:12
@obrus - to nie taka prosta sprawa jak Ci sie wydaje. u mnie zlokalizowane jest miejsce malutkiego wycieku, ale koszty sa na tyle duze jego usuniecia ze taniej bedzie mi dolewac. poza tym to nie takie oczywiste - auto ktore ma 200kkm ma prawo do takich akcji i jezeli nie zjada Ci oleju to naprawde gratulacje bo nie jest to przy tym przebiegu czesta sytuacja.
#9
Napisano 12 sierpnia 2010 - 15:14
a dolewasz oleju?
nie musiałam... trzyma mi ładnie poziom

#10
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 12 sierpnia 2010 - 19:58
nie zmieniaj, zostaw 10w40. ja na takim jezdze 2 lata i nie narzekam. tez musze troche dolewac. przy 10-cio letnim aucie to norma ze uzywasz oleju polsyntetycznego. jezeli pojezdzisz swoim pitkiem jeszcze pare latek to powinienes zmienic na mineralny (taniej wyjdzie dolewanie, a i moze troche mniej bedziesz musial wlewac)
I szybciej dorżnie silnik.
Mity prosze Panstwa, takie same jak to, ze zalanie syntetyka po mineralu rozszczelni silnik.
(silnik uszczelnia sie uszczelkami i zimeringami a nie nagarem) Nalezy zalewac olej o takiej specyfikacji jaką zaleca producent, w przypadku podbierania oleju przez silnik ( i posiadania pewnosci ze to nie uszczelniacze na zaworach) wlewamy olej o specyfikacji Long Life np. valvoline ale nadal w tej samej klasie lepkosci. Olej mineralny nawet bardzo dobry szybciej od syntetyka traci parametry, spada cisnienie smarowania i tym samym przyczyniamy sie do szybszego zgonu silnika.
[ Dodano: 2010-08-12, 21:01 ]
a co zrobić jak się nie wie jaki jest olej? coś mi facet wymienił w zeszłym roku, ale karteczki nie dostałam... ani nic... a za jakies 1,5 tys będę musiała zmienić...
zgodny ze specyfikacją producenta.
#11
Napisano 12 sierpnia 2010 - 20:07
A co powiesz na temat olejów o tych samych parametrach czyli 5W30 , ale różnych producentów ?
Chodzi mi o znane marki czyli np. Mobil i nasz polski Lotos czy Orlen. Jeśli są określone , czyli takie same parametry, to czy jest znaczenie jakiego producenta lejemy olej ?
#12
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 12 sierpnia 2010 - 20:34
Arni,
A co powiesz na temat olejów o tych samych parametrach czyli 5W30 , ale różnych producentów ?
Chodzi mi o znane marki czyli np. Mobil i nasz polski Lotos czy Orlen. Jeśli są określone , czyli takie same parametry, to czy jest znaczenie jakiego producenta lejemy olej ?
a to juz jest loteryjka, produkty sie zmieniają, swojego czasu toyota zalecała castrola a ja go wtedy juz nie lubiłem :) a teraz toyota juz go nie zaleca i nie przypuszczam zeby to bylo przez złą jakosc tylko zapewne castrol im nie zapłacił. Lubiłem Quaker state bo po nim silnik był czystszy w srodku ale zniknął z rynku. Mobil jest drogi z załozenia. Lałem ostatnio Liqui Moly i byłem zadowolony. A do Pitka na start po przekladce silnika zalałem własnie chyba syntetyka lotosa (nie sprawdze teraz) ale przebieg mam zbyt mały zeby cokolwiek powiedziec.
Do starego turbodiesla (ale po remoncie) leje syntetyk choc na wymagania producenta to i tak za duzo. Ale ten jest wrazliwy na temperature i wole lac cos co nie straci szybko płynnosci, ostatnio trafiłem fajną promocje oryginalnego oleju GM (i mozemy zgadywac kto go naprawde produkuje) i tym własnie diesla zalałem. I targam teraz przyczepe juz 2 tydzien i mimo dużych obciązen nic sie nie dzieje.
W dzisiejszych czasach sporo olejów to sa te same produkty tylko pod inną naklejką na butelce. Nie kupie taniego niemarkowego oleju ale w przesade tez popadac nie bede, moje samochody są zbyt stare :)
#13
Napisano 12 sierpnia 2010 - 20:55
Bo teraz to mam totalny mętlik

Jeszcze raz tylko krócej i na temat naszych pitków

Czy lejąc Mobila lub Orlena o tych samych parametrach, mamy lub czy powinniśmy czegoś się obawiać ? One spełniają te same normy jakościowe, a przynajmniej powinny je spełniać.

#14
Napisano 12 sierpnia 2010 - 20:58
zgodny ze specyfikacją producenta.
zadam totalnie głupie laickie pytanie - a gdzie ja to znajdę?? w instrukcji obsługi?

#15
Napisano 12 sierpnia 2010 - 21:00

#16
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 12 sierpnia 2010 - 21:07
Arni,
Bo teraz to mam totalny mętlik :glupek
Jeszcze raz tylko krócej i na temat naszych pitków :cwaniak
Czy lejąc Mobila lub Orlena o tych samych parametrach, mamy lub czy powinniśmy czegoś się obawiać ? One spełniają te same normy jakościowe, a przynajmniej powinny je spełniać. hmm
jest specyfikacja czyli okreslone są parametry jakie olej musi spełniac zeby w danej klasie sie zmiescic. To jest duzo parametrow, ja w tym tak bardzo nie siedze ale kolega ma laborki plus podpiał sobie manometr do magistrali olejowej i testował. I własnie utrzymanie cisnienia, zachowanie sie cisnienia w funkcji temperatury od zimnego az do max zagrzanego mowi duzo o jakosci oleju. Dodatki myjące to sprawa poboczna.
Czy Orlen to dobra firma? Wydaje mi sie że tak. W koncu jakies normy trzymają, mają certyfikaty i chyba za łapówke ich nie dostali. Technologia juz nie ma problemu z żelazną kurtyną i przypuszczalnie stosują jedne z lepszych.Moze w budżetowy mineral leją co popadnie ale nie w syntetyki. Czesto oleje baze mają tą samą od jednego producenta, róznią sie tylko dodatkami.
#17
Napisano 12 sierpnia 2010 - 21:16

Teraz spokojniej będę jeździł

Kuzyn pracujący w tej firmie podarował mi właśnie orlena tego z górnej półki " Platinum Max energy" 5W30, trochę się obawiałem ale z pewną dozo nieśmiałości , patrzyłem jak mechanik wlewa go podczas wymiany oleju do silnika mojego pitusia. Zastanawiałem się jak on zareaguje na olej z za żelaznej kurtyny


#18
Bezimienny Gość.adam48_*
Napisano 12 sierpnia 2010 - 22:47
swojego czasu troche poczytałem o olejach, ponieważ denerwuje mnie powszechne opowiadanie że castrol jest lepszy od mobila czy orlena, czy jakias inna firma. castrol ma zdecydowanie najlepszą reklamę. 5W30 nie świadczy o jakości oleju lecz jego lepkości. olej 0W60 - strasznie drogi i cięzko dostępny - jest olejem zachowującym doskonała lepkość w temperaturze powietrza nawet -30 st. C do temp. skrajnie wysokiej ponad 50 st. o jakości oleju świadczą symbole znormalizowane dla europy i dla usa. symboli usa szczerze nierozumiem bo to mało istotne, lecz europejskie są dość proste do wytłumaczenia. na każdym opakowaniu oleju silnikowego są oznaczenia np. SJ/CF. gdzie S - dla silników benzynowych C - dla diesli. litery które sa obok tych S i C sa wyznacznikiem jakości. w skrocie mówiąc im litera dalsza w alfabecie tym olej jest lepszy, co odrazu widać po cenach. dla przykładu olej przeznaczony bardziej do benzynowych o oznaczeniu SL/CF będzie znacznie droższy niż ten SJ/CF
#19
Napisano 13 sierpnia 2010 - 07:24
byc moze pech ale akurat ten mit sie potwierdzil w 15-letnim mondeo ktore u nas troche sobie w rodzinie pozostaje... jezszil na mineralnym, po wlaniu z braku laku polsyntetyka strata mocy i oleju.Mity prosze Panstwa, takie same jak to, ze zalanie syntetyka po mineralu rozszczelni silnik.
a co do tego zazynania silnika... czy wspolczesna benzynowka da sie przejechac bez remontu wiecej niz 250k? mysle ze srednio.
co do olejow - spotkalem sie z kilkoma bardzo zlymi opiniami o lotosach. ale to niepotwierdzone. ja leje mobila.
#20
Napisano 13 sierpnia 2010 - 12:44
Bardzo fajnie to wytłumaczyłeś

Jak masz jakąś przydatną nam wiedzę, to podziel się tym z nami.
Ja nalałem tego Orlena i dopiero teraz poczytałem o tych normach napisanych na butelce
SAE5W30 - to wiadomo
API SM/SL/CF - czyli to co podałeś, ale co to jest SM ?
ACEA 2004 - ?
C3, A3/B3, A3/B4 - ?
Czy potrafisz rozszyfrować te oznaczenia ze znakiem zapytania ?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty Szczyrk 4-5-6 Kwiecień |
Nasze Spoty | KrzysiekPT |
|
![]()
|
|
Dzień Mężczyzn |
Offtopic | Dorka |
|
![]()
|
|
Pogoda nie tylko dla bogaczy ;) |
Offtopic | kade |
|
![]()
|
|
takie tam napotkane po drodze |
Multimedia: Filmy & Zdjęcia | andmis |
|
![]()
|
|
test kluczykowy "nie działa"![]() |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PT_user_* |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych