Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Przed zakupem PT


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Stachu_*

Bezimienny Gość.Stachu_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 26 sierpień 2010 - 06:54

witam wszystkich posiadaczy pt oraz miłośników tego samochodu. jestem tu nowy, więc parę słów o mnie - co prawda nie mam pitka, ale myślę, że już niedługo będę mógł się pochwalić nabytkiem. i właśnie aby ułatwić mi wybór konkretnej wersji, dołączyłem do szacownego grona. czeka mnie za niedługo zmiana samochodu (obecny trochę niedomaga) i przyznam szczerze, że to żona zwróciła uwagę na pitka. myślałem, że jej przejdzie, ale ilekroć spotkamy go (pt) na ulicy, tyle razy żona mówi, że to jedyny samochód na naszych ulicach który ma charakter, dając jednocześnie do zrozumienia, że mógłby być naszym następnym. z czasem i ja się przekonałem do jego "inności" i zacząłem nieco szperać w necie, co pitek ma do zaoferowania poza oryginalnym wyglądem. po lekturze są następujące możliwości:
1 - rocznik 2006 - 2008;
2 - diesel lub 2.4 benzyna automat.
Nasuwają mi się w związku z tym pytania, a mianowicie:
DIESEL:
- od którego roku 150 KM;
- czy diesel występuje z automatyczną skrzynią biegów - z tego co wyśledziłem to niestety nie;
- czy obie wersje diesla są wyposażone w łańcuch rozrządu;
- jaki rodzaj turbosprężarki wystęuje w tym silniku (zmienna geometria czy normalna);
- czy występuje filtr cząstek stałych i jeśli jest, to czy są z nim jakieś problemy i na czym polega obsługa;
- jaki jest rozmiar kół dla tej wersji;
2.4 BENZYNA:
- czy automat przysparza jakichś problemów;
- jak ten silnik sprawuje się na LPG;
- jaki jest rozmiar kół dla tej wersji;
- czy są jakieś zdecydowane "nie" przeciw wersji amerykańskiej;
- ile wynosi orientacyjny koszt przystosowania amerykańca do wymogów europejskich;
OGÓLNE:
- czy wszystkie wersje są wyposażone w tempomat:
- czy oprócz ręcznej klimatyzacji występuje klimatronik;
to na razie chyba wszystko. mam nadzieję, że ze zrozumieniem odniesiecie się do moich pytań. pozdrawiam.

#2 rafe1

rafe1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5364
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4GT M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 sierpień 2010 - 07:00

diesel 150KM występuje po lifcie od 2006 roku
nie ma diesla w automacie
nie ma takowego filtra
16` - opony 205/55/R16

jak poprzednik dbał o automat to powinno być dobrze
2.4 jest stworzone do gazu - kilka osób ma i sobie chwalą (instalacja BRC)
koła takie same jak w dieslu - 17` występuje w wersji GT

nie każdy posiada tempomat
nie występuje klimatronic

#3 tomasz100

tomasz100

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 182
  • Dołączył:  28 mar 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 i 2,2
  • Imię:tomasz

Napisano 26 sierpień 2010 - 07:42

a tak naprawdę to wszystkie są super , ja mam dwa jeden 2,4 drugi 2,0 w automacie i jestem bardzo z nich zadowolony , choc jednego chce sprzedać ale to tylko z powodu że chcę kupić inny kolor :jupi

#4 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 26 sierpień 2010 - 09:56

dodam tylko ze w amerykanskiej wersji warto zwrocic uwage na wyposazenie typu hamulce, ASR... czasem hamulce na jednej osi sa bebnowe, a kontrola trakcji tez jest niekoniecznie... poza tym to pewnie przygotowanie do jazdy po naszych drogach to poza papierami i oplatami wiaze sie z lampa od storny przeciwleglego pasa i tyle. nie kojarze pitkow z czerwonymi migaczami wiec powinno byc ok :).

#5 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 26 sierpień 2010 - 11:12

dodam tylko ze w amerykanskiej wersji warto zwrocic uwage na wyposazenie typu hamulce, ASR... czasem hamulce na jednej osi sa bebnowe, a kontrola trakcji tez jest niekoniecznie... poza tym to pewnie przygotowanie do jazdy po naszych drogach to poza papierami i oplatami wiaze sie z lampa od storny przeciwleglego pasa i tyle. nie kojarze pitkow z czerwonymi migaczami wiec powinno byc ok :).


jaka lampa od strony przeciwległego pasa?
reflektory amerykanskie sa niezgodne z naszymi przepisami i sie je wymienia albo nie, co kto lubi.
Dorobienie przeciwmgielnego z tyłu to nie problem.
Wersja Limited Edition ze Stanow posiada tarcze na wszystkich kołach, TRACS, ABS. Klima manualna.

#6 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 26 sierpień 2010 - 11:19

ja wiem ze jak kuzyn sciagal jeepa to wymienial tylko lampe od trony przeciwleglego pasa (przednia znaczy sie reflektor) no i migajki bo mial czerwone.

Arni - ale w wersji europejskiej zeby to miec, niekoniecznie trzeba bylo miec wersje Limited dlatego nalezy zwrocic na to uwage

#7 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 26 sierpień 2010 - 14:32

ja wiem ze jak kuzyn sciagal jeepa to wymienial tylko lampe od trony przeciwleglego pasa (przednia znaczy sie reflektor) no i migajki bo mial czerwone.


czego to ludzie ze skąpstwa nie zrobią. Nie maja pojecia jak dziala oswietlenie. OBA reflektory maja taką samą charakterystyke niezgodną z naszymi przepisami i OBA sie wymienia. No ale nie takie rzeźby jezdza po naszych drogach :(



Arni - ale w wersji europejskiej zeby to miec, niekoniecznie trzeba bylo miec wersje Limited dlatego nalezy zwrocic na to uwage


dlatego odniosłem sie do uwag o wersji USA, bo mam wiec sprawdziłem.

#8 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 26 sierpień 2010 - 14:43

nie ze skapstwa. firma sciagajaca widac byla walkarska i skasowala za wymiane jednego reflektora i stwierdzili ze tak ebdzie ok, a nikt nie wnikal jak co dziala. przeglad dostal - znaczy nie ma problemu. od tego sa uslugi zeby nie musiec sie na wszystkim znac. swoja droga zastanawiam sie nad sensownoscia naszych regulacji. jezdzac po stanach nie zauwazylem zeby mnie cokolwiek oslepialo...

a jesli chodzi o wersje to chyba nawet bylo tak ze w europejskiej wersji nigdy nie bylo bebnow, nigdy nie brakowalo ASRa itp.

#9 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 26 sierpień 2010 - 14:53

nie ze skapstwa. firma sciagajaca widac byla walkarska i skasowala za wymiane jednego reflektora i stwierdzili ze tak ebdzie ok, a nikt nie wnikal jak co dziala. przeglad dostal - znaczy nie ma problemu. od tego sa uslugi zeby nie musiec sie na wszystkim znac.


Napisałes "sciagał" i "wymienił" dlatego taka ocena. A handlarze dla zysku zrobią wszystko, lewy przegląd także.

#10 artex38

artex38

    VIP

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 2099
  • Dołączył:  29 gru 2009
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:artur
  • Skąd::paryz/wroclaw
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 sierpień 2010 - 16:58

jezdzac po stanach nie zauwazylem zeby mnie cokolwiek oslepialo...

nie porownuj drog do polskich :kawka
wystarczy wyjechac w polsce kawalek za miasto aby sie przekonac jak mozna byc oslepionym :kawka

#11 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 26 sierpień 2010 - 17:43

ok tam na drogach klasy naszych krajowek czy powiatowek jest jedno auto na pol godziny, a zkolei autostrady czesto sa rozdzielone pasem zieleni z fosa albo i plaskim ale majacym kilkanascie metrow szerokosci... ale i tak tego nie rozumiem... jak widac swiatla europejskie nie sa takie super hiper bo oslepiaja czesto calkowicie. czesto ludzie nie zmieniaja ich wysokosci mimo ze jada autem obciazonym do granic - fakt. ja zwyczajnie w nocy nie lubie jezdzic i jezeli jest taka mozliwosc to tego unikam :)

#12 artex38

artex38

    VIP

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 2099
  • Dołączył:  29 gru 2009
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:artur
  • Skąd::paryz/wroclaw
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 sierpień 2010 - 18:21

jak widac swiatla europejskie nie sa takie super hiper bo oslepiaja czesto calkowicie

fabryczne swiatla sa dobre,tylko pseldo ksenony,z wiestuningiem oslepiaja i tak jak napisales ,kierowcy nie opuszczaja swiatel przy obciazeniu :kawka

#13 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13810
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 sierpień 2010 - 07:14

oslepiaja oslepiaja, nie ma nic gorszego jak autko w dzien na dlugich............. ;P

#14 bm639

bm639

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 363
  • Dołączył:  21 lut 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 LPG
  • Imię:Maciek

Napisano 30 sierpień 2010 - 20:51

oslepiaja oslepiaja, nie ma nic gorszego jak autko w dzien na dlugich............. ;P

mam wrażenie, że porównujesz owe długie do świecenia jak latarka (okrągły słup światła) .. przy lampach US długie działają tak jak nasze ... przy mijania, jak świecisz na ścianę nie ma "trójkąta" i taka to różnica ... granica światłocienia jest po prostu płaska ... wersja US nie ma prawa oślepiać pod warunkiem, ze nie jest za wysoko ustawiona ... wersja UK da ci bardziej po oczach ....





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych