Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Turbina


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 mateo

mateo

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 155
  • Dołączył:  23 sie 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:mateusz

Napisano 29 wrzesień 2010 - 15:29

Czy nasze CRD 121KM ma turbo ze zmienna geometria czy siedzi tam normalna?

#2 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 wrzesień 2010 - 16:21

mateo, ma zmienna geometrie. A czemu pytasz i czy wiesz na czym ta zmienna geometria polega? Bo czasem ludzie to sobie inaczej wyobrazaja niz jest w rzeczywistosci :kawka

#3 mateo

mateo

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 155
  • Dołączył:  23 sie 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:mateusz

Napisano 30 wrzesień 2010 - 20:19

ja własnymi słowami nie potrafie tego zbytnio wytłumaczyc, wiem tylko że łopatki zmieniają kąt(?) czy cos :d jakos pare miesiecy temu było to bardzo dokładnie wyjasnione prostym jezykiem w auto swiecie lub motorze. pytam bo podobno vtg szkodzi min jazda na zbyt niskich obrotach i jeszcze pare czynników.

#4 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 wrzesień 2010 - 20:50

W zmiennej geometri nie chodzi o łopatki turbiny tylko o łopatki kierownicy którymi zawiaduje w naszych pitikach siłownik podciśnienia a szwankuje wtedy jak jeżdzimy dużo na 5 biegu i niskich obrotach. Wtedy na turbinie zostaje nagar i spżyna siłownika nie wraca na swoje miejsce łopatek kierownicy i natęuje przeładowanie wtedy silnik przechodzi w stan pracy awaryjnej czek egine. Zatem od czasu do czasu warto przegonić pare minut silnik na niższym bigu celem wypalenia nagarów. A silniki z turbiną gasić po około minucie aby wystudzić turbinę po intensywnej jeżdzie.

#5 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 październik 2010 - 11:31

dokladnie tak jak janusz pisze.
A co do studzenia, to w instrukcji czytalem, ze czasy chlodzenia sa uzaleznione od warunkow jazdy.
Po normalnej jezdzie nie trzeba chlodzic, po autostradzie 130km/h okolo minuty, a po waleniu z przyczepa albo w gorach - ok. 5 min.





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych