Czy nasze CRD 121KM ma turbo ze zmienna geometria czy siedzi tam normalna?
Turbina
Started By
mateo
, 29 wrz 2010 15:29
4 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 29 wrzesień 2010 - 15:29
#2
Napisano 29 wrzesień 2010 - 16:21
mateo, ma zmienna geometrie. A czemu pytasz i czy wiesz na czym ta zmienna geometria polega? Bo czasem ludzie to sobie inaczej wyobrazaja niz jest w rzeczywistosci
#3
Napisano 30 wrzesień 2010 - 20:19
ja własnymi słowami nie potrafie tego zbytnio wytłumaczyc, wiem tylko że łopatki zmieniają kąt(?) czy cos jakos pare miesiecy temu było to bardzo dokładnie wyjasnione prostym jezykiem w auto swiecie lub motorze. pytam bo podobno vtg szkodzi min jazda na zbyt niskich obrotach i jeszcze pare czynników.
#4
Napisano 30 wrzesień 2010 - 20:50
W zmiennej geometri nie chodzi o łopatki turbiny tylko o łopatki kierownicy którymi zawiaduje w naszych pitikach siłownik podciśnienia a szwankuje wtedy jak jeżdzimy dużo na 5 biegu i niskich obrotach. Wtedy na turbinie zostaje nagar i spżyna siłownika nie wraca na swoje miejsce łopatek kierownicy i natęuje przeładowanie wtedy silnik przechodzi w stan pracy awaryjnej czek egine. Zatem od czasu do czasu warto przegonić pare minut silnik na niższym bigu celem wypalenia nagarów. A silniki z turbiną gasić po około minucie aby wystudzić turbinę po intensywnej jeżdzie.
#5
Napisano 01 październik 2010 - 11:31
dokladnie tak jak janusz pisze.
A co do studzenia, to w instrukcji czytalem, ze czasy chlodzenia sa uzaleznione od warunkow jazdy.
Po normalnej jezdzie nie trzeba chlodzic, po autostradzie 130km/h okolo minuty, a po waleniu z przyczepa albo w gorach - ok. 5 min.
A co do studzenia, to w instrukcji czytalem, ze czasy chlodzenia sa uzaleznione od warunkow jazdy.
Po normalnej jezdzie nie trzeba chlodzic, po autostradzie 130km/h okolo minuty, a po waleniu z przyczepa albo w gorach - ok. 5 min.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
SPRZEDAM CZĘŚCI do PT Cruiser GT 2.4 TURBO (wysprzęglik, zawór PCV, turbina, amortyzatory przód i tył, silnik krokowy, dwumasa, sprzęgło)wysprzęglik, PCV, turbina i 4 więcej |
Części do PT Cruisera | Ozzy |
|
|
|
PT Cruiser GT 2.4 TURBO (wysprzęglik, zawór PCV, turbina, amortyzatory przód i tył, silnik krokowy, dwumasa, sprzęgło)PCV, dwumasa, turbina i 3 więcej |
Części do PT Cruisera | Ozzy |
|
|
|
Turbina 2.4 GT poszukuję |
Części do PT Cruisera | PTIG |
|
|
|
Turbina 2.4 GT nie załącza |
Techniczny podstawowy | PTIG |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych