
opony na felgi 15"
#1
Napisano 16 października 2010 - 15:03
#2
Napisano 16 października 2010 - 15:32
#3
Napisano 16 października 2010 - 15:50

[ Dodano: 2010-10-16, 16:55 ]
Jeszcze jedno pytanie co myślicie o oponach używanych. lusija w miesiacu robi jakieś 700 km i to w porywach więc zastanawiam się czy zakup nowych zimówek to dobry pomysł. Jak miałem ostatnio moją yariske to opony zimowe oddawałem jak nowe.
#4
Napisano 16 października 2010 - 16:22
#5
Napisano 16 października 2010 - 17:44
Jeżeli planowane przebiegi małe/miejskie i opony od jakiegoś sensownego sprzedawcy to dlaczego nie?co myślicie o oponach używanych
Natomiast absolutnie nie zgadzam się z poglądem, że opony po trzech sezonach na śmietnik ;P , no chyba że ktoś zimą robi np. po 50 kkm

#6
Napisano 16 października 2010 - 18:05
"Rozmowa z zastępcą dyrektora "Eksperci Techmot", Andrzejem Jastrzębskim.
- Wielu polskich kierowców traktuje wymianę ogumienia jako zło konieczne. Poza tym nowe opony są drogie, więc wiele osób decyduje się na zakup używanych. Czy z punktu widzenia bezpieczeństwa jest to racjonalne?
- Osobiście nie radziłbym kupowania używanych opon z kilku względów. Po pierwsze, ze względu finansowego - opona taka wystarcza średnio na 12 miesięcy eksploatacji, co powoduje, że po tym czasie znów trzeba będzie opony kupować, wcześniej demontować stare i zakładać kolejne oraz wyważać. A to wszystko przecież kosztuje i zmniejsza efekt kupna tańszych opon.
Po drugie, istnieje niebezpieczeństwo, że opona może mieć uszkodzenia wewnętrzne, które ujawnią się w eksploatacji i zmuszą do jej złomowania. Sądzę, że problem ten przestanie istnieć z chwilą zrównania polskich wymagań dotyczących minimalnej głębokości bieżnika (1,6 mm) z wymogami Unii Europejskiej, np. w Niemczech opona musi mieć minimum 3 mm.
- Czy można zmieniać tylko 2 opony? Wiadomo, że szybciej zużywają się opony na osi napędzającej pojazd.
- Można, ale muszą być jednakowe na jednej osi, to znaczy tej samej firmy, o tej samej rzeźbie bieżnika i o takim samym zużyciu. Założenie na jedną oś dwóch różnych opon skutkuje różnymi współczynnikami tarcia czyli innym reagowaniem po obu stronach pojazdu na proces hamowania. W konsekwencji może być zachwiana sterowalność pojazdu w czasie hamowania.
- Jeżeli ktoś jednak decyduje się na zakup używanych opon, na co powinien zwrócić uwagę?
- Na głębokość i równomierność zużycia bieżnika. Bardzo istotny jest stan powierzchni bocznej opony. Nie może być żadnych wybrzuszeń, przecięć i innych uszkodzeń. Na powierzchni wewnętrznej opony nie mogą występować uszkodzenia warstwy izolacyjnej, nie może być objawów pęknięcia jednej lub wielu nitek koloru, jak również stopka opony nie może nosić śladów skaleczeń odsłaniających np. drutówkę. Bardzo ważny jest wiek opony. Uogólniając, opona nie powinna mieć więcej niż 3 lata. Wiek opony można odczytać na jej boku, gdzie znajduje się mały prostokącik, w środku którego znajdują się 3 cyfry. Dwie pierwsze z nich oznaczają tydzień roku, ostatnia - ostatnią cyfrę tegoż roku. Np. 130 oznacza, że opona wyprodukowana została w 13 tygodniu 2000 roku.
- Czy możemy przypomnieć, dlaczego warto używać opon zimowych i kiedy je należy zakładać?
- Mieszanki z których są wykonane opony zimowe posiadają właściwości zapewniające odpowiednią elastyczność i odpowiedni współczynnik przyczepności w niskich temperaturach, czego w tych temperaturach nie gwarantują opony letnie. Producenci zalecają zmianę ogumienia letniego na zimowe, gdy temperatura spada poniżej 7 st. C. Efektem praktycznym zmiany ogumienia, jest ewidentnie lepsze prowadzenie się pojazdu i krótsza droga hamowania w warunkach zimowych." .
Ja nie trzymam dłużej opon jak 3 sezony ale jak pisałem wczesniej -każdy podejmuje własna decyzje.
#7
Bezimienny Gość.magik_*
Napisano 16 października 2010 - 18:44
Ja też teraz kupuję opony zimowe 195/65/15 i zamierzam kupić Vredstainy Snowtrac 3.Mają b.dobre opinie w testach i są polecane na różnych forach.Kosztują od 205/szt.
W drugim wozie mam zimówki Kleber Krisalp Hp i też są bardzo fajnymi oponami.
#8
Napisano 16 października 2010 - 19:18
Od razu zaznaczam, że ekspertem nie jestem, ale chyba każdy lobbysta tudzież inny doradca , będzie namawiał, aby jak najczęściej wymieniać czy to opony czy np olej.
Jeszcze kilka lat temu, czytałem, że opony powinny być eksploatowane nie dłużej niż 6 lat.
Oczywiście pod warunkiem, że głębokość bieżnika nie dyskwalifikuje opony do wymiany wcześniej.
Jako ciekawostkę proszę przeczytać ten artykuł który znalazłem po wpisaniu w wyszukiwarkę "jak długo jeździć na oponach"
http://www.portalopo... ... magazynie-
Wynika z tego, że nowa opona przechowywana przez trzy lata , nadal jest nową oponą

Natomiast opony należy wymienić po upływie 10 lat od daty produkcji.
#9
Napisano 16 października 2010 - 19:50
http://www.oponeo.pl...bowe/205/55/r16
Jeszcze jeden ciekawy artykuł dotyczący opon zimowych :
http://www.auto-swia...ja-opony-zimowe
#10
Napisano 16 października 2010 - 21:13


#11
Napisano 17 października 2010 - 19:05
Kostek, mozna uzywki, ale nie starsze niz 5 lat oraz z bieznikiem nie mniejszym niz 6mm. I ogolnie przyjzec sie jej stanowi, czy nie ma mikropekniec czy jakichs guzow. A date wiesz jak zczytac z opony? Zeby ktos Cie nie naciagnal, mi kiedys chcieli sprzedac opone z 1995 roku wmawiajac, ze to z 2005...
#12
Napisano 17 października 2010 - 19:22
Gołym okiem nie było to widoczne, ale po założeniu ich na przód, było spore bicie.
#13
Napisano 19 października 2010 - 10:19



#14
Napisano 19 października 2010 - 11:47
#15
Napisano 19 października 2010 - 13:24
Madrego człowieka to zawsze miło poczytaćCUT pan specjalista z branzy
CUT

A banialukom "marketoidów" i bełkotowi "merchandiserów" mówimy zdecydowane NIE!

#16
Bezimienny Gość.nikt1_*
Napisano 19 października 2010 - 20:49
#17
Napisano 20 października 2010 - 08:57
#18
Napisano 20 października 2010 - 09:21
Na wiosnę po 2 miesiącach jazdy na nowych oponach wielosezonowych zmuszony byłem je jak najszybciej zdjąć i poszukać normalnych opon letnich:
- bardzo głośne przy prędkości od 90-120km/h
- mimo dwukrotnego wyważania wyrażne bicie na kierownicy
- duza nadsterowność na łukach zwłaszcza na mokrej nawierzchni nie czułem się pewnie .
+ w zimę faktycznie zero problemów wyjeżdzałem bez problemu na sniegu jak na typowych oponach zimowych.
+ jazdy po lodzie nie oceniam gdyż żadna opona bez kolcy nie sprawuje się dobrze ale polskie przepisy nie zezwalają na ich stosowanie (jeżdziłem na takich oponach we włoszech - rewelacja)
Ponownie raczej już nigdy się nie skuszę na wielosezonówki - zmarnowane pieniądze fakt opis dotyczy to tylko jednej w tej chwili oceny opony polskiej ale ta opona w testach miała dobre notowania i nie ustępowała oponom zachodnim ponad dwukrotnie droższym.
#19
Napisano 20 października 2010 - 10:02
Można sobie sprawdzić http://www.skapiec.p...100/comp/121715
#20
Napisano 20 października 2010 - 10:31
DĘBICA FRIGO 2 to typowa opona zimowa - opona wielosezonowa jest Dębica Nawigator 2 i konkretnie moje spostrzeżenia dotyczą tej opony
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Sprzedam opony zimowe do PTasa 205/55R16![]() |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Bezimienny Gość.Rych_* |
|
![]()
|
|
Sprzedam opony zimowe 195/55 RF16![]() |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Bezimienny Gość.Lidia_* |
|
![]()
|
|
Sprzedam opony zimowe Continental |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Bezimienny Gość.Lidia_* |
|
![]()
|
|
opony zimowe |
Instrukcja "obsługi" forum | KrzysiekPT |
|
![]()
|
|
Felgi stalowe 15 oddam za darmo![]() |
Części do PT Cruisera | KornelPL |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych