Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zamienniki starszych czesci do facelifta


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.owrad_*

Bezimienny Gość.owrad_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 października 2010 - 10:27

Nie wiem czy jest juz cos takiego bo nie znalazlem ale moze sie przydac innym tez. Wlasnie jestem w trakcie kompletowania czesci i mam sprzeczne infa na ten temat wiec moze mi pomozecie. Kupilem rozbitka facelifta (przod) no i jest sporo czesci do kupienia ale wlasnie jest problem, bo na przyklad zderzak, lampy to widac, ze sa inne ale np. botnik, maska to juz gorzej a sprzedajacy sie nie orientuja czy bedzie pasowac albo jedni mowia ze bedzie a drudzy ze nie.
Mnie interesuja np. blotniki i maska w tym temacie

Inna rzecz to osprzet silnika, czy np chlodnica od benzyn pasuje do diesla albo ze starszej wersji do nowszej.

Mnie interesujenp. czy wentylator chlodnicy do diesla facelifta 2006 moze byc od benzyny albo od starszego rocznika diesla?
Pozdrawiam

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 054
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 października 2010 - 10:58

Chłodnica od benzyny jest inna jak do diesla - minimalna różnica w wielkości i inaczej wypuszczone węże - zwłaszcza dolny.Tak sam jest różnica w wersji przed liftem jak i po lifcie zarówno chłodnicy jaki i obudowy wentylatora i cześciowo instalacji. Jedyne co można wykorzystać to silnik wentylatora pasuje do wszystkich wersji choć po lificie są inaczej wyprowadzone kable i zamontowane przekażniki na osłonie silnika wentylatora.

#3 Bezimienny Gość.owrad_*

Bezimienny Gość.owrad_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 października 2010 - 11:13

Silnik i osprzet sie ostal choc trudno stwierdzic czy dziala ale obudowa poszla w drobiazgi.

A co w sprawie blotnikow i maski, beda pasowac starsze do facelifta? miecio juz mi odpowiedzial na shoucie ale chcialbym miec pewnosc jesli wiesz albo ktokolwiek

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 054
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 października 2010 - 11:23

maska pasuje w 100% , co do błotnika nie jestem pewny - ale raczej nie różnica w profilu dolnym lampy reflektora

#5 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3 021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 27 października 2010 - 11:24

Przednie błotniki nie będą pasowały, bo jest inny kształt lamp.

#6 Bezimienny Gość.owrad_*

Bezimienny Gość.owrad_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 października 2010 - 13:30

Przednie błotniki nie będą pasowały, bo jest inny kształt lamp.


Jestes pewien?, tylko dopytuje bo ksztalt lampy przy blotniku na oko jest taki sam (nie mam starego typu zeby porownac) natomiast dol lampy jest inny ale przy zderzaku a to nie wadzi.

[ Dodano: 2010-10-27, 14:35 ]
Aha, jeszcze jedno, a co z dolna belka na ktorej stoi chlodnica, czy jest taka sama niezaleznie od wersji benzyna/diesel/stara/nowa ?

[ Dodano: 2010-10-28, 15:03 ]
A teraz Wentylator,
częściowo już była odpowiedź na ten temat ale ..
Mam możliwość kupienia od 2.4 turbo z wtyczką 4 pin i przekaźnikami (ja mam diesla) na oko wyglądają podobnie (jeszcze nie dopytałem gościa o wymiary) ale pytanie jest inne czy wtyczki są tego samego rodzaju, a jeśli nie to czy jest to bardzo skomplikowane żeby przerobić. Jakiś tutorial może ? :kciuki
Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-10-28, 17:28 ]
No to już trochę wiem,

rozstaw mocowań górnych i dolnych taki sam ale odległość pomiędzy mocowaniami górnymi a dolnymi 5 centymetrów mniejsza, znaczy od 2.4 turbo jest o 5 cm za krótka do diesla (coś można pokombinować)

Teraz tylko kwestia wtyczki/gniazda - te same czy różne, wie ktoś ???????

#7 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 851
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 października 2010 - 00:09

blotniki pasuja zarys pod lampy jest identyczny chodzi o gore, dol to juz kwestia inna ale tutaj chodzi o bamper przedni i jest inny , mocowaniw belki,tym bym sie nie przejmowal mozna dostosowac tam wspieraja sie chlodnice, wentylator powinien byc 3 pinowy chodzi o sterowanie ze sterownika,...tutorial to taki: "sprawdzic wymiary na budowie"...ot co :kawka

#8 Bezimienny Gość.owrad_*

Bezimienny Gość.owrad_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 października 2010 - 12:38

blotniki pasuja zarys pod lampy jest identyczny chodzi o gore, dol to juz kwestia inna ale tutaj chodzi o bamper przedni i jest inny , mocowaniw belki,tym bym sie nie przejmowal mozna dostosowac tam wspieraja sie chlodnice, wentylator powinien byc 3 pinowy chodzi o sterowanie ze sterownika,...tutorial to taki: "sprawdzic wymiary na budowie"...ot co :kawka


Podsumowując:

Błotniki pasują,

belka w zasadzie też,

A ten wentylator, tu jest mały problem - wymiary sprawdziłem i tak jak napisałem od 2.4 turbo jest za krótka. Poza tym mój był 4 pin-owy, na amerykańskim ebay-u znalazłem idealnie pasujący (rozmiarami i 4 pin) od 2.4 turbo ale sklep odpowiedział mi że nie będzie pasował do diesla, więc jak to naprawdę z tym jast?

Zdjęcie pod spodem (o ile się otworzy) to to z ebay-a


[img][img]http://images45.fotosik.pl/360/6db242f3a0888f0dm.jpg[/img][/img]

[ Dodano: 2010-10-29, 13:39 ]
Wymiary w calach oczywiście :lol

#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 054
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 października 2010 - 12:57

Przecież masz napisane w drugim poście wyrażnie że nie będzie pasował - taki sam jest tylko sam silnik wentylatora.Przerabiałem ten temat od początku roku i przez kilka miesięcy zawzięcie szukałem używanej obudowy wentylatora do CRD (jest dostępna na serwisie w skromnej cenie ok 500zł + wiatrak jest większy w cenie ok 200zł) ale tyle nie dam za kawałek plastyku.Kupiłem od benzyny i tak jak pisałem są różnice w wielkości obudowy wentylatora do diesla jest mniejsza 2 mm i fizycznie nie wchodzi poprawnie w profil chłodnicy, prócz tego nie pasują mocowania - ale jest to do przerobienia pod warunkiem że masz chłodnice na wierzchu i możesz to spasować osłonę i dorobić mocowania na 6 pasują dwa.

#10 Bezimienny Gość.owrad_*

Bezimienny Gość.owrad_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 października 2010 - 13:29

Może jestem upierdliwy ale

Co znaczy nie będzie pasować ?

Ten ze zdjęcia u góry wymiary ma idealne jak do diesla, to co innego ma w nim być źle ?, pytałem o gniazdo 4 pin ale miecio mówił o 3 pin-owym.

Ja chłodnicę mam na wierzchu, mogę z nią kombinować jak chcę ale po co jak ten ze sklepu jest prawie idealny - tyle że oni odpowiedzieli że nie będzie pasować dlatego męczę Was :patyk

Tak czy inaczej, która najlepiej nadaje się do przeróbki mając powyższe na uwadze.? :pociesza

#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 054
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 października 2010 - 13:44

Górne mocowanie osłony wentylatora są żle umiejscowione odwrotnie jak przy obudowie wentylatora do CRD inaczej są wyprowadzone węże w chłodnicy od benzyny i dieslu(dlatego tęż są poprzesuwane uchwyty mocujące.Obudowa ze zdjecia zamieszczonego przez ciebie pasuje tylko do benzyny.

Prawidłowa obudowa wentylatora do CRD popatrz na roztaw mocowań od góry jest odrazu widoczna różnica , jest inaczej przesunięte mocowanie silnika na drugą stronę obudowy aby był luz , dolne mocowania są przesunięte o ok 1-1,5 cm i też nie pasują:

Dołączona grafika

I najważniejsze jeśli nie podetniesz osłony na głębokość montażu od chłodnicy silnik będzie uderzał przy każdym dodaniu gazu o obudowę wentylatora - minimalna odległość podciecia ok 12mm wtedy zostaje 5-7mm luzu miedzy silnikiem a obudową wentylatora.

#12 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 851
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 października 2010 - 14:23

http://pt-cruiser.pl/Modyfikacje.html
tutaj masz jesli chodzi o 3 pinowy motor....ale juz ci na pw pisalem w czym rzecz :kawka

#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 054
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 października 2010 - 14:25

Fajnie miecio że wrzuciłeś fotkę - może kolega dojrzy różnicę w budowie .

#14 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 851
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 października 2010 - 14:29

wiadomo wiadomo sa roznice, mozna przeskoczyc mechanike ze tak powiem mozna chlodnice ustawic inaczej na belce zeby bylo miejsce itd itp ale sterowania sie nie przeskoczy musi byc 3 pinowy wentylator/silnik/


a tak swoja droga to kolega owrad moze zrobi dok fot jak sie robi to i tamto!....? dla potomnych........

#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 054
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 października 2010 - 14:38

Miecio
elektryka to pryszcz 5 minut roboty - z mechaniką tu akurat jest zabawa benzyna ma z drugiej strony montowany silnik w obudowie i tu zaczyna się problem , podniesienia na gumach czy zaczepach nic nie da.Można obrócić obudowę o 180 stopni ale z drugiej strony na obudowie od benzyny jest wzmocnienie i nie ma szans bez ścięcia tego aby się zmieściła - i jeszcze jedna sprawa obudowa od benzyny nie mieści się w profil chłodnicy od CRD - musiałem dwie strony po całej długości sciąć szlifierka i dopasować aby szczelnie dociskały do chłodnicy i nie było dziur

#16 Bezimienny Gość.owrad_*

Bezimienny Gość.owrad_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 października 2010 - 14:45

Ok, o to mi chodziło.

Sorki za molestowanie ale jestem w tym typie nierozeznany więc muszę mieć :kawka na ławę.
Jestem na etapie zakupu części więc stąd moja upierdliwość.

Idę zrobić :fota to może jeszcze jakieś pomysły mi podsuniesz.

Oczywiście doceniam to :piwko a nawet podwójnie

#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 054
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 października 2010 - 14:51

Darku
Zrobię ci wieczorkiem zdjęcia jak to wygląda po przeróbce , jedyne co musisz sprawdzić czy
masz kostkę 3-pinową czy już 4-pinową. Od tego zależy co kupisz , a resztę ci podpowiem.

Co do zaczepów - obudowa wentylatora jest z materiału który się nie klei - pozostaje tylko nitowanie mocowań .

#18 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 851
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 października 2010 - 14:57

andreeas7 masz racje ja od strony mechanicznej nie mam zadnych problemow zawsze mozna cos naciagnac, wyciac, dopasowac jak sie jest przypartym do sciany i jak robie sie przede wszystkim dla siebie.... elektryka tez owsze mozna przeskoczyc.....
tak z innej beczki to wam powiem ze ja mam belke na ktorej sie wspiera chlodnica podniesiona do gory jakies 1,5 cm i te piny gorne wystaja na pasie o taka sama wartosc a dlaczego? no bom w zimie zawiesil sie na KAMOLU ukrytym pod sniegiem, wiecie co ? -serce mi skoczylo do gardla i tak mnie sparalzowalo ze nie potrafilem wyjsc z auta..... :cenzura ...
ale dalem spokoj z naciaganioem belki w dol, traktuje teraz ten element takim jakim powinien byc i spelniac swoje zadanie..
pzdr! :kawka

[ Dodano: 2010-10-29, 16:00 ]
andreeas7 masz racje ja od strony mechanicznej nie mam zadnych problemow zawsze mozna cos naciagnac, wyciac, dopasowac jak sie jest przypartym do sciany i jak robie sie przede wszystkim dla siebie.... elektryka tez owsze mozna przeskoczyc.....
tak z innej beczki to wam powiem ze ja mam belke na ktorej sie wspiera chlodnica podniesiona do gory jakies 1,5 cm i te piny gorne wystaja na pasie o taka sama wartosc a dlaczego? no bom w zimie zawiesil sie na KAMOLU ukrytym pod sniegiem, wiecie co ? -serce mi skoczylo do gardla i tak mnie sparalzowalo ze nie potrafilem wyjsc z auta..... :cenzura ...
ale dalem spokoj z naciaganioem belki w dol, traktuje teraz ten element takim jakim powinien byc i spelniac swoje zadanie..
pzdr! :kawka
owrad tu jestesmy po to zeby sobie pomagac----- ;P

#19 Bezimienny Gość.owrad_*

Bezimienny Gość.owrad_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 października 2010 - 16:33

Trochę to trwało i oto efekt

Dołączona grafika Dołączona grafika

Jak porównacie dalej kupiłem złą chłodnicę :cenzura

Ta jest chyba od słabszej wersji diesla (klima i intrcooler są mniejsze) no i wejście do klimy na trochę innym poziomie.

Pytanie niezmienne - czy to będzie grało czy raczej bardziej buczło ?

[ Dodano: 2010-10-29, 17:42 ]
A to ta co była wcześniej.

http://img202.images...staraprzod.jpg/ http://img27.imagesh...castaratyl.jpg/

Dopiero po zdjęciach widzę że się różnią :cenzura

[ Dodano: 2010-10-29, 17:46 ]
A to co zostało z wentylatora

http://img221.images...latorstary.jpg/

no i doszedłem że tak jak mówił Miecio jest 3 pin-owy, po prostu mylnie uznałem że chodzi o te przyłącze na zdjęciu a nie to co wychodzi od silnika wentylatora (chyba że teraz się mylę to skorygujcie)

[ Dodano: 2010-10-29, 17:48 ]
UUpppsssss

Z jakiegoś powodu nie wyświetlają się kolejne zdjęcia, czy jest jakiś limit i jak tak to jak go obejść

#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 054
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 października 2010 - 16:51

Darku popraw linki część zdjęc nie wchodzi





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych