
poziom plynu wspomagania, ile?
#1
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 14 listopada 2010 - 15:17
z gory dzieki za odpowiedz
#2
Napisano 14 listopada 2010 - 15:43
Poprzeczne kreski na zbiorniczku określają min/ max poziomu.Na zgaszonym silniku zazwyczaj pośrodku kresek na odpalonym górna kreska.
#3
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 14 listopada 2010 - 20:49
#4
Napisano 14 listopada 2010 - 21:18
#5
Napisano 14 listopada 2010 - 21:43
Dokładnie to są 4 kreski 3 dla zimnego wspomagania i jedna najwyższa dla gorącego układu .
Zasadniczo sprawdza się na zimnym układzie i powinno być miedzy środkową wąską kreską , a max długą .Na gorącym układzie nie powinno przekraczać czwartej długiej kreski .
Kolor płynu powinien być czysty nie mętny zazwyczaj kolor czerwony ATF+ lub Power fluid steering w zależnosci od rocznika i wersji silnika .Płyny są w różnych kolorach innych producentów ale zasadniczo PT lubi to co ma zalecane przez Chryslera.
#6
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 15 listopada 2010 - 07:39
ostatnie pytanie, czy istnieje alternatywa godna atf4?
wydaje mi sie, ze ktos z forum pisal kiedys, ze wlal cos innego, i tez sie sprawdza, wiesz moze co to?
#7
Napisano 15 listopada 2010 - 11:29
Mobila ,Shella lub amerykański Prestone i na każdym będzie chodzić - tylko jak to kiedyś Maxym72 opisał " pytanie jak długo ? "
#8
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 16 listopada 2010 - 07:57
#9
Napisano 16 listopada 2010 - 08:43
w ogole to co do poziomu plynu nie ma problemu. jak bedziesz mial za malo i otworzysz po jezdzie klapke bedzie tam pelno babelkow - wtedy wiadomo ze trzeba dolac. ja przegapilem ten moment - zjarzylem sie jak mi pompa zaczela wyc. dolewka kilkudziesieciu mililitrow i cicho sza od tego czasu.
#10
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 16 listopada 2010 - 09:14
#11
Napisano 16 listopada 2010 - 09:57
#12
Napisano 16 listopada 2010 - 11:34
Do twojego silnika powinien być :Power fluid steering , ATF+4 dopiero praktycznie od 2004r i do wszystkich diesli nie zaleznie od rocznika .
Płynu potrzeba ok 1l łacznie z przelaniem na wyczyszczenie układu.
#13
Napisano 24 listopada 2011 - 17:45
Znalazłem takie zalecenie odnośnie płynów wspomagania w Mopar Magazine :surem,
Do twojego silnika powinien być :Power fluid steering , ATF+4 dopiero praktycznie od 2004r i do wszystkich diesli nie zaleznie od rocznika .
Płynu potrzeba ok 1l łacznie z przelaniem na wyczyszczenie układu.
"For 1998 and later vehicles, Chrysler specifies Mopar Power Steering Fluid +4, Part No. 05166226AA (or Mopar ATF+4®), meeting MS-9602. Note: 1998–2001 vehicles delivered from the factory with MS-9933 power steering fluid should use ATF+4 (replaces MS-9933). Do not mix fluids. ATF+4 should not be used to top off systems requiring MS-5931."
Co oznaczaoby, że Mopar zaleca stosowanie ATF+4 także w samochodach które do 2001 roku miały fabrycznie MS-9933 (czyli Mopar Power Steering Fluid) i że ATF+4 zastępuje ten płyn.
#14
Napisano 24 listopada 2011 - 18:01
Dokładnie tak jest , ale przy kazdej zamianie płynów obowiazkowe płukanie całego układu łacznie z przelaniem a to sie wiaze z uzyciem ok.2l płynu aby te operacje zrobic dobrze

#15
Napisano 24 listopada 2011 - 21:08
TymonR,
Dokładnie tak jest , ale przy kazdej zamianie płynów obowiazkowe płukanie całego układu łacznie z przelaniem a to sie wiaze z uzyciem ok.2l płynu aby te operacje zrobic dobrze
W manualu serwisowym dla autek 2001-2003 też napisano przy układzie kierowniczym:
"CAUTION: Use only Mopar ATF+4 Automatic Transmission Fluid (MS-9602) in the power steering system. Do not overfill.
Czy ktoś wie gdzie kupić taki płyn?
Będę w swoim pitku wymieniał płyn przy okazji wymiany czujnika ciśnienia (to on jest powodem okresowego błędu, bo przecieka (styki pod wtyczką są zalane płynem).
[ Dodano: 2011-12-05, 18:42 ]
Czujnik i płyn wymieniony, nie musiałem kupować płynu, bo mieli oryginalny ATF+4 w serwisie przy Rakietowej. Czujnik od kolegi ze Żmigrodu. Błąd zniknął (i zgasła kontrolka CHECK ENGINE). Poza tym usunęli "niekontakt" na złączu przy airbag-u pasażera (paliła się lampka AIRBAG).
Teraz NIC się nie świeci (poza podświetleniem i licznikiem) i gong nie gonga!

Ale jakoś tak ciemniej na zegarach, że sprawdzam czy światła włączyłem.

Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Pompa wspomagania kierownicy - jaki zamiennik? |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.CruiserT_* |
|
![]()
|
|
[Kupię] Pompa wspomagania/chłodzenia 1.6 115KM, 2006r. |
Części do PT Cruisera | Bezimienny Gość.JanW_* |
|
![]()
|
|
Szukam pompy wspomagania i wody pt 1.6 |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Michal8909_* |
|
![]()
|
|
Brak wspomagania |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PT.OLAWA_* |
|
![]()
|
|
Kupię przewód wspomagania ukł. kier. do 2.2 CRD po lifcie |
Części do PT Cruisera | Bezimienny Gość.Chłop z Mazur_* |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych