Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


poziom plynu wspomagania, ile?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 14 listopad 2010 - 15:17

Witam, pytanie jak w temacie, ile plynu w zbiorniczku to ilosc wlasciwa? pod korek, czy jakis poziom na tym "patyczku" pod korkiem?

z gory dzieki za odpowiedz

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 listopad 2010 - 15:43

surem,
Poprzeczne kreski na zbiorniczku określają min/ max poziomu.Na zgaszonym silniku zazwyczaj pośrodku kresek na odpalonym górna kreska.

#3 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 14 listopad 2010 - 20:49

ok dzieki, a czy mozna powiedziec jaki jest wlasciwy kolorl, tzn "swiezy"?

#4 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 listopad 2010 - 21:18

Jak miałem koło minimum to czasem na zimnym silniku przy ostrym skręcie było słychać że pociągnęło powietrze .

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 listopad 2010 - 21:43

surem,
Dokładnie to są 4 kreski 3 dla zimnego wspomagania i jedna najwyższa dla gorącego układu .
Zasadniczo sprawdza się na zimnym układzie i powinno być miedzy środkową wąską kreską , a max długą .Na gorącym układzie nie powinno przekraczać czwartej długiej kreski .
Kolor płynu powinien być czysty nie mętny zazwyczaj kolor czerwony ATF+ lub Power fluid steering w zależnosci od rocznika i wersji silnika .Płyny są w różnych kolorach innych producentów ale zasadniczo PT lubi to co ma zalecane przez Chryslera.

#6 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 listopad 2010 - 07:39

okej fajnie za szczególowe odpowiedzi.
ostatnie pytanie, czy istnieje alternatywa godna atf4?
wydaje mi sie, ze ktos z forum pisal kiedys, ze wlal cos innego, i tez sie sprawdza, wiesz moze co to?

#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 listopad 2010 - 11:29

Możesz wlać odpowiedniki tego płynu :
Mobila ,Shella lub amerykański Prestone i na każdym będzie chodzić - tylko jak to kiedyś Maxym72 opisał " pytanie jak długo ? "

#8 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 listopad 2010 - 07:57

dziękuję.

a takie coś?
odradzisz?

http://sklepjeep.red... ... ysler.html

#9 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 16 listopad 2010 - 08:43

surem warto sie szarpac? mopar kosztuje 70 zyla za litr. nie wiem czy chcesz wymieniac czy tylko robic dolewke... swoja droga nie wiem czy mozna dolewac byle co nie wiedziac co jest w srodku...
w ogole to co do poziomu plynu nie ma problemu. jak bedziesz mial za malo i otworzysz po jezdzie klapke bedzie tam pelno babelkow - wtedy wiadomo ze trzeba dolac. ja przegapilem ten moment - zjarzylem sie jak mi pompa zaczela wyc. dolewka kilkudziesieciu mililitrow i cicho sza od tego czasu.

#10 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 listopad 2010 - 09:14

pewnie nie warto, orientuje sie, planuje profilaktycznie zrobic wymiane, gdyz jakichs objawow nie obserwuje, poza tym mysle ze jesli juz to warto kupic wiecej niz 1L, jakis maly zapasik

#11 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 16 listopad 2010 - 09:57

ktos kiedys pisal, ale nie pamietam ile wchodzi tego oleju... a zapasik... mopar dostepny zawsze na allegro nei mowiac o ASO w calej polsce.

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 listopad 2010 - 11:34

surem,
Do twojego silnika powinien być :Power fluid steering , ATF+4 dopiero praktycznie od 2004r i do wszystkich diesli nie zaleznie od rocznika .
Płynu potrzeba ok 1l łacznie z przelaniem na wyczyszczenie układu.

#13 TymonR

TymonR

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 82
  • Dołączył:  12 sie 2011
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Tymon

Napisano 24 listopad 2011 - 17:45

surem,
Do twojego silnika powinien być :Power fluid steering , ATF+4 dopiero praktycznie od 2004r i do wszystkich diesli nie zaleznie od rocznika .
Płynu potrzeba ok 1l łacznie z przelaniem na wyczyszczenie układu.

Znalazłem takie zalecenie odnośnie płynów wspomagania w Mopar Magazine :

"For 1998 and later vehicles, Chrysler specifies Mopar Power Steering Fluid +4, Part No. 05166226AA (or Mopar ATF+4®), meeting MS-9602. Note: 1998–2001 vehicles delivered from the factory with MS-9933 power steering fluid should use ATF+4 (replaces MS-9933). Do not mix fluids. ATF+4 should not be used to top off systems requiring MS-5931."

Co oznaczaoby, że Mopar zaleca stosowanie ATF+4 także w samochodach które do 2001 roku miały fabrycznie MS-9933 (czyli Mopar Power Steering Fluid) i że ATF+4 zastępuje ten płyn.

#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 listopad 2011 - 18:01

TymonR,
Dokładnie tak jest , ale przy kazdej zamianie płynów obowiazkowe płukanie całego układu łacznie z przelaniem a to sie wiaze z uzyciem ok.2l płynu aby te operacje zrobic dobrze :kciuki

#15 TymonR

TymonR

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 82
  • Dołączył:  12 sie 2011
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Tymon

Napisano 24 listopad 2011 - 21:08

TymonR,
Dokładnie tak jest , ale przy kazdej zamianie płynów obowiazkowe płukanie całego układu łacznie z przelaniem a to sie wiaze z uzyciem ok.2l płynu aby te operacje zrobic dobrze :kciuki


W manualu serwisowym dla autek 2001-2003 też napisano przy układzie kierowniczym:
"CAUTION: Use only Mopar ATF+4 Automatic Transmission Fluid (MS-9602) in the power steering system. Do not overfill.

Czy ktoś wie gdzie kupić taki płyn?
Będę w swoim pitku wymieniał płyn przy okazji wymiany czujnika ciśnienia (to on jest powodem okresowego błędu, bo przecieka (styki pod wtyczką są zalane płynem).

[ Dodano: 2011-12-05, 18:42 ]
Czujnik i płyn wymieniony, nie musiałem kupować płynu, bo mieli oryginalny ATF+4 w serwisie przy Rakietowej. Czujnik od kolegi ze Żmigrodu. Błąd zniknął (i zgasła kontrolka CHECK ENGINE). Poza tym usunęli "niekontakt" na złączu przy airbag-u pasażera (paliła się lampka AIRBAG).
Teraz NIC się nie świeci (poza podświetleniem i licznikiem) i gong nie gonga! :brawo
Ale jakoś tak ciemniej na zegarach, że sprawdzam czy światła włączyłem. :)





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych