Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Silnik 2.2 CRD po lifcie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.owrad_*

Bezimienny Gość.owrad_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 listopad 2010 - 14:43

Witam po krótkiej przerwie, przejrzałem forum pod tym kątem ale nie wpadłem na dokładnie taki temat ale jak jest to proszę mnie zmoderować.

Potrzebuję pomocy w następujących sprawach:

a) czy ma ktoś rysunek techniczny (zdjątko) silnika 2.2 CRD tak żeby było widać osprzęt plus opis do tego, a jeśli tak to może by gdzieś tu zamieścić?

b) dobrze by było też znać dane techniczne tego silnika, bo do benzyn coś można znaleźć ale diesel to już zagadka.

C) najważniejsze (dla mnie) na koniec

Zamieszczam zdjątka i proszę o ocenę czy to się da zrobić (spawać, skleić, wymienić, zostawić jak jest tylko zabezpieczyć)
* niepotrzebne skreślić :]

I w ogóle czy ktoś wie z czego to jest wykonane, bo ja byłem przekonany, że to żeliwo ale fachowiec stwierdził, że to aluminium i może być z domieszką magnezu i przez to niespawalne (ale oczywiście nie sprawdził) no i poradził wymienić, tylko co, jak dla mnie to jest część kadłuba

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Zdjątka wyszły troszku duże ale może lepiej będzie widać te pęknięcia.

No cóż, teraz czekam na wyrok :ziomal

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 listopad 2010 - 14:58

owrad,
Generalna zasada wszystkich spawanych elementów o duzej masie że trzeba je podgrzac do temperatury około jak sie nie myle 150 st i utrzymywac ta temp w czasie spawania potem studzic stopniowo niezależnie czy to aluminium czy żeliwo .Blok do wymiany albo patent z mocowaniem hmm

#3 Bezimienny Gość.Piotr Kocjan_*

Bezimienny Gość.Piotr Kocjan_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 listopad 2010 - 15:44

hmm, nie jestem pewien ale wydaje i się że to osłona łańcucha rozrządu jest pęknięta a nie blok bo to jest zdjęcie przodu silnika. Kiedyś oglądałem szkic takiego silnika ale ze nie jestem mechanikiem głowy nie dam. Sprawdź to lepiej.

W aso to będą mieć.

#4 Bezimienny Gość.owrad_*

Bezimienny Gość.owrad_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 listopad 2010 - 15:53

Z tym mocowaniem może być kłopot, bo tam jest mało miejsca i kształt nierówny ale może hmm
A co do wymiany bloku to nieopłacalne chyba, że masz jakiś wolny w ogródku po przystępnej cenie :piwko

Wspomniałem o klejeniu, bo ktoś tam palnął taką ideę ale nie mam pojęcia jaki to mógłby być klej chyba :cenzura z NASA.

Dajcie jakieś pomysły bo :glupek1

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 listopad 2010 - 16:21

Darku klejenie odpada - nie sprawdza się , przerabiałem to przy mniejszych pęknięciach na bardzo dobrych klejach.Przerabiałem i spawanie na bloku ostatnio od Mastera : skończyło sie drugim silnikiem (pękło obok spawów).Jedyne co się jeszcze sprawdziło to stalowe wzmocnienie odpowiednio sprofilowane .Ale musiał byś troszkę więcej porozkręcać do zdjęć.
Z tego co widać masz pęknięte zarówno od góry jak i od dołu mocowanie (i jeśli ten element jest częścią bloku to tylko taki patent najtańszym kosztem).Ale może i "Piotr Kocjan" ma racje że jest to element dokładany do bloku i może być wymienny(nie oglądałem u siebie w aucie) a nie miałem okazji tego naprawiać w PT.

#6 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 listopad 2010 - 21:23

owrad, Cholera-a jak to zauważyłeś?????

#7 Bezimienny Gość.owrad_*

Bezimienny Gość.owrad_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 listopad 2010 - 23:32

No więc to było tak samochód jest po wypadku który wyglądał niepozornie ale w miarę rozkręcania coraz więcej kwiatków :kwiatek wychodzi na wierzch.

Szkoda go trochę, żeby złomować bo to model full wypas i mojej pani się BARDZO podoba i mnie zresztą też więc brnę w te nierozpoznane tereny i staram się zgłębić temat dla przyszłych pokoleń :lol

Stąd też moje ;( prośby o pomoc w uratowaniu naszego petka.

#8 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13780
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 listopad 2010 - 15:15

prosze was spawa sie wszystko, fakt ze nalezy temperatura potraktowac zeliwo a tez nie tak do konca jesli stop magnezowy , aluminiowy, elektronowy to tylko metoda tig, kilka zabkow na tym starlem..... zadne klejenie nie wchodzi w gre, fakt do dizla nigdzie NIGDZIE nikt sie nie podzielil jakakolwiek serwisowka, a przeciez istnieje............ maksym zamilkl od jakiegos czasu, a szkoda

a na koniec to przepraszam ale nie widze tego pekniecia na zdjeciach, domyslam sie gdzie ale wyraznego wskazania ni chuchu............. :kawka
przepraszam owszem patrzylem na 2-gie zdjecie a nie na pierwsze fakt jest pekniecie po strzale
to jest do zrobienia ale zeby dobrze bylo trzeba motor wyciagnac i pacjenta na stol a potem wstanie tylko niestety bardzo wiele pracy koszta rowniez znaczne oceniam na jakies 2- tysiace oczywiscie nie w aso :ziomal

#9 Bezimienny Gość.adrianoscyganos_*

Bezimienny Gość.adrianoscyganos_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 listopad 2010 - 15:47

http://allegro.pl/lu... ... 98865.html myślę że takie coś powinno rozwiązać twój problem. Trochę roboty i można sobie samemu naprawić a nie kupować nowego elementu i tym bardziej spawawania. Jako modelarz polecam ten lut. Trwały i łatwy w użyciu. Jestem pewien że pomoże. Pozdrawiam :kawka

#10 Bezimienny Gość.goago_*

Bezimienny Gość.goago_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 listopad 2010 - 15:56

Osłona rozrządu niestety
Tu masz golutki silnik
Dołączona grafika
bez wyciągnięcia silnika raczej się nie obędzie

poza tym coś te koło pasowe zjechane hmm

#11 Bezimienny Gość.Piotr Kocjan_*

Bezimienny Gość.Piotr Kocjan_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 listopad 2010 - 20:07

Kolego tylko bez paniki. Wg mnie nie trzeba wyciagac silnika tylko go opuscic. Kiedys dla mojego pitka robilem wycene ile by wymiana lancucha rozrzadu kosztowala. Wyszlo cos ok 3 tys razem z czesciami (aso w Krakowie). Mysle ze mechanik dobry upora sie z tym za 1500 plus ok 500 za osłone z aso.

#12 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 listopad 2010 - 20:15

Ja również bym próbował to pospawać. Czy akurat tym lutem co proponuje adrianoscyganos, nie wiem. Być może podjechałbym do punktu gdzie spawają aluminium, tam chłopaki mają doświadczenie i wiedzą jak to zrobić.
Ja mam spawaną pompę wody (ogrodową) i wszystko jest ok, a drgania i wibracje są tam spore.

#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 listopad 2010 - 21:34

owrad,
dzięki naszemu koledze Piotrowi masz wszystko ustalone :nr części #5073674AA Cover Timing Case with alternator pozycja 1 na stronie 52 dla silnika EDJ 2,2 CRD .
Katalog Mopar w ostatnim poście w tym linku:

http://www.ptclub.pl...opic.php?t=2622

teraz możesz sobie spokojnie ustalić cenę ile to kosztuje :dance2

#14 Bezimienny Gość.adrianoscyganos_*

Bezimienny Gość.adrianoscyganos_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 listopad 2010 - 22:02

Ja jestem za spawaniem tego tym lutem co wysyłałem. NA prawdę jest to o wiele tańsze, można samemu zrobić i na serio działa bo jako modelarz sam tego używam i w skuterku tym rame łatałem i nic się niedzieje a jak wiadomo rama to podstawa i tam są duże przeciążenia itd :) :kawka

#15 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 listopad 2010 - 22:43

adrianoscyganos,
Spawanie tym lutem co podałeś, na pewno zda egzamin przy małych elementach. Tu pokrywa jest większa, więc albo spawanie można przeprowadzić na tzw "spawanie na zimno" lub poprzez równomierne podgrzanie całej pokrywy. Ona po takim spawaniu musi pozostać prosta, bez odkształceń spawalniczych, oraz aby nie pozostały tam naprężenia po spawaniu. Jeśli się o to nie zadba, to potem może się okazać, że pokrywa jest nieszczelna i cieknie olej, lub pojawiły się nowe pęknięcia w innym miejscu.

#16 Bezimienny Gość.owrad_*

Bezimienny Gość.owrad_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 listopad 2010 - 23:46

Wszystkim oczywiście BARDZO dziękuję za pomoc.

Wszystko co napisaliście biorę pod uwagę.

Oczywiście chcę, żeby obeszło się jak najmniejszym kosztem i nakładem sił ale nie za wszelką cenę.

Opcja z wymianą obudowy rozrządu byłaby najlepsza (ze zdjęcia i schematu wynika, że rzeczywiście tak to jest) no bo jak już wyjmować silnik to lepiej nie próbować spawać tylko wymienić, tylko ten koszt :cenzura na pewno wysoki (części jeszcze nie sprawdzałem)

Spawania można by popróbować ale dostęp jest kijowy i fachowcy raczej chcieliby silnik wyjąć.

Z tym lutem sam nie wiem, niby niedrogi ale czy zda egzamin?

Wzmocnienie chyba w takim przypadku odpada, bo ścianka pokrywy za cienka żeby gdzieś się tutaj doczepić?

Będę informować na bierząco o progresie.

Jakby jeszcze przyszło wam coś na myśl piszcie

:dobranoc

#17 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 listopad 2010 - 08:18

Jeśli nie kupisz obudowy rozrządu, to odkręć tą obudowę i daj do spawania. Jest tam tyle miejsca , że można nadlać tam sporo spoiny. Będzie trzymać. Jednak do spawania pokrywę musisz mieć na wierzchu :cwaniak

#18 Lonek

Lonek

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 109
  • Dołączył:  02 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:był 2.0 B+G
  • Imię:Konrad

Napisano 19 listopad 2010 - 09:37

U mnie mechanik dał do spawania (klejenia) obudowę rozrządu i zrobili to za 20 zł - nie wiem gdzie on to robił, ale da się to zrobić niewielkim kosztem.

#19 Bezimienny Gość.owrad_*

Bezimienny Gość.owrad_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 listopad 2010 - 13:49

Obudowę rozrządu znalazłem za 103 GBP czyli jakieś 500 zł i to jest najtaniej co znalazłem, inni chcą nawet 2 razy tyle.
Może i tragedii nie ma ale cały czas pozostaje kwestia wyjęcia silnika żeby ją wymienić, a to już koszta więc zdecydowałem, że zacznę od mniejszych kosztów i spróbuję tego ,,lutowania'' aluminium i zobaczymy co z tego wyniknie.
O szczegółach nie omieszkam poinformować, może nawet jakiś tutorial :dance :fota

#20 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13780
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 listopad 2010 - 13:58

nie klej tylko daj do spawania taka rada moja a zrobisz jak bedziesz uwazal........
jak bedziesz mial problem ze spawaniem to sprobuje ci pomoc...





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych