Silnik 2.2 CRD po lifcie
#1 Bezimienny Gość.owrad_*
Napisano 17 listopad 2010 - 14:43
Potrzebuję pomocy w następujących sprawach:
a) czy ma ktoś rysunek techniczny (zdjątko) silnika 2.2 CRD tak żeby było widać osprzęt plus opis do tego, a jeśli tak to może by gdzieś tu zamieścić?
b) dobrze by było też znać dane techniczne tego silnika, bo do benzyn coś można znaleźć ale diesel to już zagadka.
C) najważniejsze (dla mnie) na koniec
Zamieszczam zdjątka i proszę o ocenę czy to się da zrobić (spawać, skleić, wymienić, zostawić jak jest tylko zabezpieczyć)
* niepotrzebne skreślić
I w ogóle czy ktoś wie z czego to jest wykonane, bo ja byłem przekonany, że to żeliwo ale fachowiec stwierdził, że to aluminium i może być z domieszką magnezu i przez to niespawalne (ale oczywiście nie sprawdził) no i poradził wymienić, tylko co, jak dla mnie to jest część kadłuba
Zdjątka wyszły troszku duże ale może lepiej będzie widać te pęknięcia.
No cóż, teraz czekam na wyrok
#2
Napisano 17 listopad 2010 - 14:58
Generalna zasada wszystkich spawanych elementów o duzej masie że trzeba je podgrzac do temperatury około jak sie nie myle 150 st i utrzymywac ta temp w czasie spawania potem studzic stopniowo niezależnie czy to aluminium czy żeliwo .Blok do wymiany albo patent z mocowaniem
#3 Bezimienny Gość.Piotr Kocjan_*
Napisano 17 listopad 2010 - 15:44
W aso to będą mieć.
#4 Bezimienny Gość.owrad_*
Napisano 17 listopad 2010 - 15:53
A co do wymiany bloku to nieopłacalne chyba, że masz jakiś wolny w ogródku po przystępnej cenie
Wspomniałem o klejeniu, bo ktoś tam palnął taką ideę ale nie mam pojęcia jaki to mógłby być klej chyba z NASA.
Dajcie jakieś pomysły bo
#5
Napisano 17 listopad 2010 - 16:21
Z tego co widać masz pęknięte zarówno od góry jak i od dołu mocowanie (i jeśli ten element jest częścią bloku to tylko taki patent najtańszym kosztem).Ale może i "Piotr Kocjan" ma racje że jest to element dokładany do bloku i może być wymienny(nie oglądałem u siebie w aucie) a nie miałem okazji tego naprawiać w PT.
#6
Napisano 17 listopad 2010 - 21:23
#7 Bezimienny Gość.owrad_*
Napisano 17 listopad 2010 - 23:32
Szkoda go trochę, żeby złomować bo to model full wypas i mojej pani się BARDZO podoba i mnie zresztą też więc brnę w te nierozpoznane tereny i staram się zgłębić temat dla przyszłych pokoleń
Stąd też moje prośby o pomoc w uratowaniu naszego petka.
#8
Napisano 18 listopad 2010 - 15:15
a na koniec to przepraszam ale nie widze tego pekniecia na zdjeciach, domyslam sie gdzie ale wyraznego wskazania ni chuchu.............
przepraszam owszem patrzylem na 2-gie zdjecie a nie na pierwsze fakt jest pekniecie po strzale
to jest do zrobienia ale zeby dobrze bylo trzeba motor wyciagnac i pacjenta na stol a potem wstanie tylko niestety bardzo wiele pracy koszta rowniez znaczne oceniam na jakies 2- tysiace oczywiscie nie w aso
#9 Bezimienny Gość.adrianoscyganos_*
Napisano 18 listopad 2010 - 15:47
#10 Bezimienny Gość.goago_*
Napisano 18 listopad 2010 - 15:56
Tu masz golutki silnik
bez wyciągnięcia silnika raczej się nie obędzie
poza tym coś te koło pasowe zjechane
#11 Bezimienny Gość.Piotr Kocjan_*
Napisano 18 listopad 2010 - 20:07
#12
Napisano 18 listopad 2010 - 20:15
Ja mam spawaną pompę wody (ogrodową) i wszystko jest ok, a drgania i wibracje są tam spore.
#13
Napisano 18 listopad 2010 - 21:34
dzięki naszemu koledze Piotrowi masz wszystko ustalone :nr części #5073674AA Cover Timing Case with alternator pozycja 1 na stronie 52 dla silnika EDJ 2,2 CRD .
Katalog Mopar w ostatnim poście w tym linku:
http://www.ptclub.pl...opic.php?t=2622
teraz możesz sobie spokojnie ustalić cenę ile to kosztuje
#14 Bezimienny Gość.adrianoscyganos_*
Napisano 18 listopad 2010 - 22:02
#15
Napisano 18 listopad 2010 - 22:43
Spawanie tym lutem co podałeś, na pewno zda egzamin przy małych elementach. Tu pokrywa jest większa, więc albo spawanie można przeprowadzić na tzw "spawanie na zimno" lub poprzez równomierne podgrzanie całej pokrywy. Ona po takim spawaniu musi pozostać prosta, bez odkształceń spawalniczych, oraz aby nie pozostały tam naprężenia po spawaniu. Jeśli się o to nie zadba, to potem może się okazać, że pokrywa jest nieszczelna i cieknie olej, lub pojawiły się nowe pęknięcia w innym miejscu.
#16 Bezimienny Gość.owrad_*
Napisano 18 listopad 2010 - 23:46
Wszystko co napisaliście biorę pod uwagę.
Oczywiście chcę, żeby obeszło się jak najmniejszym kosztem i nakładem sił ale nie za wszelką cenę.
Opcja z wymianą obudowy rozrządu byłaby najlepsza (ze zdjęcia i schematu wynika, że rzeczywiście tak to jest) no bo jak już wyjmować silnik to lepiej nie próbować spawać tylko wymienić, tylko ten koszt na pewno wysoki (części jeszcze nie sprawdzałem)
Spawania można by popróbować ale dostęp jest kijowy i fachowcy raczej chcieliby silnik wyjąć.
Z tym lutem sam nie wiem, niby niedrogi ale czy zda egzamin?
Wzmocnienie chyba w takim przypadku odpada, bo ścianka pokrywy za cienka żeby gdzieś się tutaj doczepić?
Będę informować na bierząco o progresie.
Jakby jeszcze przyszło wam coś na myśl piszcie
#17
Napisano 19 listopad 2010 - 08:18
#18
Napisano 19 listopad 2010 - 09:37
#19 Bezimienny Gość.owrad_*
Napisano 22 listopad 2010 - 13:49
Może i tragedii nie ma ale cały czas pozostaje kwestia wyjęcia silnika żeby ją wymienić, a to już koszta więc zdecydowałem, że zacznę od mniejszych kosztów i spróbuję tego ,,lutowania'' aluminium i zobaczymy co z tego wyniknie.
O szczegółach nie omieszkam poinformować, może nawet jakiś tutorial
#20
Napisano 22 listopad 2010 - 13:58
jak bedziesz mial problem ze spawaniem to sprobuje ci pomoc...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Koła zębate do rozrządu CRD - gdzie kupić ?rozrząd CRD |
Techniczny podstawowy | kozbi7 |
|
|
|
wydech 2.2 crdtłumik, wydech |
Modyfikujemy | Raczaczek |
|
|
|
Silnik wentylatorasilnik wentylator OEM |
Techniczny podstawowy | Szymek_T |
|
|
|
Problem z silnikiem |
Techniczny podstawowy | handokan |
|
|
|
pt crusiser 2,2 CRD Chromkowysprzedam |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | chromek 1 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych