Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

jak naciągnąć linkę hamulca ręcznego?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 marlas

marlas

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 94
  • Dołączył:  25 lut 2010
  • Rok Produkcji:0
  • Silnik:1,6

Napisano 20 listopad 2010 - 14:27

w jaki sposób naciągnąc linkę od ręcznego hamulca (hamulce tarczowe)

#2 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 listopad 2010 - 14:36

Podobno regulacja naciągu linki jest wewnątrz bębna przy szczękach. Ja będę zmieniał klocki i przy okazji również muszę podciągnąć ręczny.
Ale nasz Leopaw ma w tym zakresie spore doświadczenie, ostatnio regulował hamulec ręczny pewnej warszawskiej damie :cwaniak

#3 leopaw

leopaw

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2956
  • Dołączył:  02 lis 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2
  • Imię:Lech
  • Skąd::Lipno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 listopad 2010 - 16:26

I jeśli autko ma parę latek i nie było regulacji wcześniej to Wam życzę wiele szczęścia , nie jest to takie proste jeśli chodzi o zdjęcie bębnów. Na ogół są bardzo " zapieczone" i bardzo trudne do zdjęcia . Trzeba cierpliwości wiele i własnej pomysłowości . Nie ma na to jednej receptury.Jak co zapraszam i za darmochę zrobimy co i jak trzeba. UPRZEDZAM ,ŻE W RAZIE BRAKU CZĘŚCI CIERNEJ OKŁADZINY KLOCKA HAMULCOWEGO SPANIE W HOTELU KORONA . ODJAZD PO ZAKUPIE NOWYCH KLOCKÓW I WYMIANIE :kawka

#4 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 20 listopad 2010 - 19:35

W service manualu są piekne fotki jak to zrobić :)

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 listopad 2010 - 19:41

Fotki ,fotkami na pewno sie przydadza jak ktoś to robi pierwszy raz ,ale zapieczona regulacja to zmora - czasami trzeba na siłe zerwać tarczo-bęben bo nie ma mozliwości popuszczenia szczęk od ręcznego i normalnego demontażu elementów hamulca

#6 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 listopad 2010 - 08:07

Problemem nie jest zapieczona regulacja ale wytarty bęben na krawędzi którego zostaje wypukła krawędż utrudniająca zdjęcie bębna.Ja musiałem oszlifować trzpienie samoregulatorów tak aby szczęki opadły w dół i wtedy zdemontowałem bębny a krawędzie przetoczyłem.W miejsce trzpieni założyłem śruby M5 znakrętkami samokontrującymi.

#7 leopaw

leopaw

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2956
  • Dołączył:  02 lis 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2
  • Imię:Lech
  • Skąd::Lipno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 listopad 2010 - 09:01

janusz - dziwna sprawa z Twoim hamulcem pomocniczym ,ponieważ bębem ulega wytarciu w hamulcach " nożnym , zasadniczym , podstawowym" jak to zwał tak zwał wiadomo o jakim rozmawiamy podczas hamowania w celu zatrzymania lub zmniejszenia prędkości i tarcie okładzin o bęben powoduje ten efekt. Hamulec pomocniczy stosujemy podczas postoju i nie ma efektu tarcia, więc dlaczego to u Ciebie wystąpiło a może Ty nim po prostu hamujesz podczas jazdy -inna jego fynkcja -niewłaściwe stosowanie i taki efekt. :kawka

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 listopad 2010 - 09:02

janusz,
"Ja musiałem oszlifować trzpienie samoregulatorów tak aby szczęki opadły w dół i wtedy zdemontowałem bębny "

Krawędż to standart w każdym bębnie po pracy - po to masz regulację(a zakres jej pracy jest duży) abyś mógł sciągnąć szczęki do min i móc zdemontować bęben i ponownie przy montażu ustawic szczeki na swoim miejscu względem bębna , i o ile regulacja chodzi nie jest to żaden problem - dlatego jest to wążny element tylnych hamulcy i trzeba o niego dbac i regularnie przeglądać - potem pozostaje tylko jak to napisał Leopaw "Trzeba cierpliwości wiele i własnej pomysłowości" :dance4

#9 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 listopad 2010 - 09:08

Nie hamuję pomocniczym ale po latach eksploatacji bęben ma prawo się wytrzeć i nie jest to odosobniony przypadek bo kolega w mercedesie 190 miał to samo a jest to taki sam patent hamulca jak w pitku.

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 listopad 2010 - 09:22

Nie hamuję pomocniczym ale po latach eksploatacji bęben ma prawo się wytrzeć i nie jest to odosobniony przypadek bo kolega w mercedesie 190 miał to samo a jest to taki sam patent hamulca jak w pitku.


Ze Ty nie używasz hamulca ręcznego - to nie znaczy że wszyscy nie używają, - ja używam codzienie i nie wyobrażam sobie jazdy z niesprawnym hamulcem zwłaszcza na wszelkich podjazdach i pod górkę - głupota kierowców na naszych drogach nie zna granic i potrafi pod górę ustać za toba praktycznie na zdeżaku (pozostaje Ci tylko wtedy jazda na półsprzęgle - albo ręczny)

#11 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 listopad 2010 - 09:33

Nie zrozumiałeś mnie używam ale nie hamuję pomocniczym jak to sugerujeLeopaw.

#12 leopaw

leopaw

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2956
  • Dołączył:  02 lis 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2
  • Imię:Lech
  • Skąd::Lipno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 listopad 2010 - 09:42

Zeszliśmy z tematu -może ja zaczołem więc proszę o zakończenie naszej polemiki :kawka

#13 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 listopad 2010 - 00:39

ja tez zszedlem z tematyu bo jak wider doktora to mam na mysli poprzedniego maxyma ............................................................. ;P
azchodniopomorskie umiera albo jakos tak.... :kawka

#14 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 listopad 2011 - 19:51

Odgrzeję nieco temat :cwaniak
Ponieważ hamulec pomocniczy w moim autku był raczej kiepski (musiałem dźwignię ręcznego podciągać prawie do pionu),to postanowiłem wyregulować ręczny.
Po przeczytaniu wszystkich informacji na forum , uznałem, że to pikuś. :lol
Po zdjęciu koła ( żeby było mi wygodniej) zacząłem wyciągać gumową zaślepkę do regulacji ręcznego.
Gumka wpadła mi do środka :glupek
Czyli trzeba było odkręcić zaciski ściągnąć tarczo-bęben. Szczęki były w dobrym stanie , więc przesmarowałem regulator i ustawiłem szczęki wstępnie zgodnie z sugestią Maxyma , na rozmiar 173mm.
Wcześniej skrobakiem usunąłem nalot na rantach tarczo-bębna, a następnie przetarłem powierzchnie cierne papierem ściernym.
Po założeniu bębna drobna korekta z podkręceniem ręcznego, tak, aby lekko tarczo-bęben podczas obrotu delikatnie stykał się ze szczękami, po czym delikatnie cofnąłem szczęki na regulatorze.
Koniec lewej strony.
Więc zabieram się za prawą stronę. Wszystko przebiegło podobnie jak z lewą stroną, poza tym, że z jednej szczęki odpadła zużyta okładzina cierna :torba
Cóż było robić, podkręciłem te szczęki na wymiar 173mm i poskładałem wszystko.
Teraz muszę zamówić szczęki ręcznego i chyba od razu tarcze i klocki z przodu (hamulec przedni jest raczej nieciekawy).
Na koniec drobna uwaga.
Jeśli ktoś chce podciągnąć ręczny, to zachęcam do obejrzenia jednak w jakim stanie są szczęki. One teoretycznie nie powinny się zużyć , a jednak okazało się, z jednej strony są w stanie tragicznym.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych