jak naciągnąć linkę hamulca ręcznego?
#1
Napisano 20 listopad 2010 - 14:27
#2
Napisano 20 listopad 2010 - 14:36
Ale nasz Leopaw ma w tym zakresie spore doświadczenie, ostatnio regulował hamulec ręczny pewnej warszawskiej damie
#3
Napisano 20 listopad 2010 - 16:26
#4
Napisano 20 listopad 2010 - 19:35
#5
Napisano 20 listopad 2010 - 19:41
#6
Napisano 21 listopad 2010 - 08:07
#7
Napisano 21 listopad 2010 - 09:01
#8
Napisano 21 listopad 2010 - 09:02
"Ja musiałem oszlifować trzpienie samoregulatorów tak aby szczęki opadły w dół i wtedy zdemontowałem bębny "
Krawędż to standart w każdym bębnie po pracy - po to masz regulację(a zakres jej pracy jest duży) abyś mógł sciągnąć szczęki do min i móc zdemontować bęben i ponownie przy montażu ustawic szczeki na swoim miejscu względem bębna , i o ile regulacja chodzi nie jest to żaden problem - dlatego jest to wążny element tylnych hamulcy i trzeba o niego dbac i regularnie przeglądać - potem pozostaje tylko jak to napisał Leopaw "Trzeba cierpliwości wiele i własnej pomysłowości"
#9
Napisano 21 listopad 2010 - 09:08
#10
Napisano 21 listopad 2010 - 09:22
Nie hamuję pomocniczym ale po latach eksploatacji bęben ma prawo się wytrzeć i nie jest to odosobniony przypadek bo kolega w mercedesie 190 miał to samo a jest to taki sam patent hamulca jak w pitku.
Ze Ty nie używasz hamulca ręcznego - to nie znaczy że wszyscy nie używają, - ja używam codzienie i nie wyobrażam sobie jazdy z niesprawnym hamulcem zwłaszcza na wszelkich podjazdach i pod górkę - głupota kierowców na naszych drogach nie zna granic i potrafi pod górę ustać za toba praktycznie na zdeżaku (pozostaje Ci tylko wtedy jazda na półsprzęgle - albo ręczny)
#11
Napisano 21 listopad 2010 - 09:33
#12
Napisano 21 listopad 2010 - 09:42
#13
Napisano 23 listopad 2010 - 00:39
azchodniopomorskie umiera albo jakos tak....
#14
Napisano 22 listopad 2011 - 19:51
Ponieważ hamulec pomocniczy w moim autku był raczej kiepski (musiałem dźwignię ręcznego podciągać prawie do pionu),to postanowiłem wyregulować ręczny.
Po przeczytaniu wszystkich informacji na forum , uznałem, że to pikuś.
Po zdjęciu koła ( żeby było mi wygodniej) zacząłem wyciągać gumową zaślepkę do regulacji ręcznego.
Gumka wpadła mi do środka
Czyli trzeba było odkręcić zaciski ściągnąć tarczo-bęben. Szczęki były w dobrym stanie , więc przesmarowałem regulator i ustawiłem szczęki wstępnie zgodnie z sugestią Maxyma , na rozmiar 173mm.
Wcześniej skrobakiem usunąłem nalot na rantach tarczo-bębna, a następnie przetarłem powierzchnie cierne papierem ściernym.
Po założeniu bębna drobna korekta z podkręceniem ręcznego, tak, aby lekko tarczo-bęben podczas obrotu delikatnie stykał się ze szczękami, po czym delikatnie cofnąłem szczęki na regulatorze.
Koniec lewej strony.
Więc zabieram się za prawą stronę. Wszystko przebiegło podobnie jak z lewą stroną, poza tym, że z jednej szczęki odpadła zużyta okładzina cierna
Cóż było robić, podkręciłem te szczęki na wymiar 173mm i poskładałem wszystko.
Teraz muszę zamówić szczęki ręcznego i chyba od razu tarcze i klocki z przodu (hamulec przedni jest raczej nieciekawy).
Na koniec drobna uwaga.
Jeśli ktoś chce podciągnąć ręczny, to zachęcam do obejrzenia jednak w jakim stanie są szczęki. One teoretycznie nie powinny się zużyć , a jednak okazało się, z jednej strony są w stanie tragicznym.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
jakich kolorow najwiecej na forum |
Offtopic | artex38 |
|
|
|
Linka/linki hamulca ręcznego |
Techniczny podstawowy | dfg |
|
|
|
Jak w prosty sposób ściągnąć zabezpieczenie zaworów |
Techniczny podstawowy | zero |
|
|
|
Szczeki hamulca ręcznegoszczęki, hamulec ręczny |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.macius_g_* |
|
|
|
Jakie szkody przy stłuczce 20km/h? |
Ogólnie | zero |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych