zachowanie się wskazówki temperatury silnika
#21
Napisano 29 grudnia 2010 - 19:05
#22
Napisano 29 grudnia 2010 - 20:25
#23
Napisano 30 grudnia 2010 - 13:49
#24
Napisano 30 grudnia 2010 - 23:24
Oniesmiolony podchodze kluczyk-czekam az kontrolka zgasnie od świec żarowych i..........kręci, ale z bolem mówie pitek!!!
...zrozumial odpalił co za ulga! hihi
Panowie, dyskusja zaczyna wykraczać po za temat - adames
[ Dodano: 2010-12-30, 23:28 ]
Adam
#25
Napisano 01 stycznia 2011 - 16:49
#26
Napisano 01 stycznia 2011 - 16:57
#27
Napisano 01 stycznia 2011 - 17:30
Przed wymianą termostatu, wtedy kiedy jeszcze był "sprawny", to wskazówkę miałem zawsze tak jak na tym drugim zdjęciu. Potem jak termostat "siadł" to miałem na poziomie 1/4 skali . Teraz bez względu czy jadę z włączonym czy wyłączonym ogrzewaniem , wskazówka jest idealnie pośrodku skali, a moment otwarcia termostatu i puszczenia obiegu przez chłodnicę, jest praktycznie niezauważalny.
Środek skali odpowiadać powinien temp 90*C, więc w tym miejscu powinna znajdować się wskazówka, jeśli jest poniżej to jest to wina termostatu, on po kilku latach eksploatacji ma chyba prawo działać gorzej
Żeby na 100% mieć pewność, to wyciągnij termostat, włóż go do garnka z wodą i postaw na kuchence gazowej. Weź lampkę żeby było dokładnie widać.
Pamiętaj żeby mieć termometr ze skalą pow 100*C .
Przy 90*C powinien termostat się otworzyć, jeśli się szybciej otwiera niż temp która jest wytłoczona na termostacie, to termostat nadaje się do wymiany.
Natomiast jeśli miałeś za mało płynu w układzie chłodzenia, to ogrzewanie musiało być słabsze, nagrzewnica jest powyżej silnika i jak było mało płynu, to ona się zapowietrzała, nie było prawidłowego przepływu płynu przez nagrzewnicę.
#28
Napisano 01 stycznia 2011 - 18:16
#29
Napisano 01 stycznia 2011 - 18:26
Czy masz ten stary termostat? Jego również sprawdź.
#30
Napisano 01 stycznia 2011 - 18:45
#31
Napisano 01 stycznia 2011 - 18:49
#32
Napisano 01 stycznia 2011 - 19:17
#33
Napisano 01 stycznia 2011 - 20:24
Szczegóły na PW.
#34
Napisano 02 stycznia 2011 - 11:29
#35
Napisano 04 stycznia 2011 - 16:44
Silnik jest chłodzony poprzez włączający się wentylator, który załącza się w momencie otwarcia termostatu , przy jeszcze zimnej chłodnicy.
Natomiast drobna uwaga dla tych, którzy będą chcieli wymienić samemu termostat.
Sam termostat można wyciągnąć odkręcając tylko obudowę termostatu, jednak dla prawidłowego założenia, potrzeba jednak odkręcić kolektor dolotowy.
Termostat trzeba włożyć do obudowy we właściwym położeniu, on nie jest symetryczny i nie w każdym położeniu pasuje.
Ponadto trzeba zwrócić uwagę na prawidłowe założenie uszczelki na termostat.
Są tam nacięcia na które trzeba trafić wypustkami uszczelki.
Uszczelka ma od zewnątrz wystający element, który trzeba osadzić na odpowiednim rowku obudowy.
Dopiero po włożeniu termostatu do obudowy możemy ją przykręcić do silnika.
#36
Napisano 04 stycznia 2011 - 16:58
#37
Napisano 04 stycznia 2011 - 17:00
Paweł sprawdzałeś temp. na elm327 jaka widzi komputer silnika ? czy nie miałes czasu na razie .
#38
Napisano 04 stycznia 2011 - 17:07
#39
Napisano 04 stycznia 2011 - 17:12
ok wieczorem ci podesle
#40
Napisano 04 stycznia 2011 - 17:17
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Pochwalcie się swoimi modelami PT CRuiser'ów. |
Offtopic | bartek_sz3 |
|
|
|
Tu się witamy!!!Powitanie |
Tu się witamy z załogą PTClub.pl | Przemo |
|
|
|
Jak się trzymacie? Mam na myśli osoby w powodzi… |
Offtopic | pitkowechucherko |
|
|
|
SWAP silnika z 2.0 na 2.4 |
Modyfikujemy | Bezimienny Gość.Szymek_* |
|
|
|
Udało się naprawić wtryski domowym sposobem |
Techniczny podstawowy | zero |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych