Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

zachowanie się wskazówki temperatury silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
60 odpowiedzi w tym temacie

#1 romanikxxl

romanikxxl

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 70
  • Dołączył:  08 cze 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 limited
  • Imię:Paweł

Napisano 27 grudnia 2010 - 21:06

Witam! Mam następujący problem otóż jak powinna prawidłowo zachowywać się wskazówka od temp. silnika 2.0 L? u mnie jest tak że jak auto się nagrzeje,wskazówka podchodzi do połowy tak 2mm przed,załącza się wiatrak i wskazówka spada na 1/4 tak jest jak auto stoi z wyłączonym ogrzewaniem. przy minusowych temp.zew.a jak jadę z włączonym ogrzewaniem wskazówka nigdy nie wchodzi na połowę a wydaje mi się że jak się nagrzeje to powinna trzymać połowę niezależnie od tego czy jest minus czy plus na dworze i czy mam włączone ogrzewanie czy nie i czy wentylator się załączy czy nie.latem tego nie było wskazówka stała na połowie.przyszła zima i jest lipa,wymieniłem termostat na nowy i dalej to samo.ogrzewanie działa.

#2 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 grudnia 2010 - 22:00

Ja mam silnik diesla, ale właściwa temperatura każdego silnika, to 90*C. Na wskaźniku to powinno być w [połowie skali.
Jeśli wymieniałeś termostat na nowy, to jest to trochę dziwne zachowanie.
Sprawdź jaką masz temp. w następujący sposób.
Na zimnym silniku , odkręć korek w zbiorniczku wyrównawczym i włóż tam termometr ze skalą pow 100*C. Ja używam do tego termometru którym mierzona była temp w piecu CO .
Uruchom silnik i obserwuj wzrost temperatury i zachowanie się termostatu, tzn w którym momencie zacznie się robić od góry ciepła chłodnica lub wąż pomiędzy termostatem a chłodnicą.
W Dieslu termostat otwiera się przy 87*C a w benzynie chyba przy 91*C, na starym termostacie powinieneś mieć napisane przy jakiej temp następuje jego otwarcie.
Sam termostat możesz również sprawdzić wkładając go do małego garnka z wodą i ustawiając go na kuchence. Potrzebny jest również termometr i przydatna jest lampka, żeby lepiej widzieć. :cwaniak
Oczywiście to są domowe metody, ale możesz podjechać do dowolnego warsztatu gdzie podłączą Ci pitka pod kompa i wtedy sprawdzą dokładnie temp silnika.

#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 grudnia 2010 - 22:26

romanikxxl,
Najlepiej abys miał doste do pirometru laserowego i pomierzył temperatury na węzach w całym obwodzie .Nie jestem przekonany czy odpowietrzyłes do konca układ i dziwne jest też to że wentylator schładza ci do 1/4 wskazań .
Prawidłowy zakres pracy wentylatora :
- dla predkosci mniejszej od 70km/h przy wyłaczonej klimatyzacji załązcenie wentylatora I bieg 96,6 stopnia - wyłączenie 92,7
II bieg załączenie 103 stopnie wyłaczenie 98,8 stopnia

- dla prdkosci pow 70km/h tylko II bieg w zakresie włączenie 103stopnie wyłączenie 98,8 stopnia

Przy włączonej klimatyzacji zakres pracy wentylatora II bieg załączenie 86 stopni wyłączenie 82,2

Jakby nie patrzył każda podana temperatura jest zbilzona do srodkowej kreski wskażnika (80 stopni ok 2 mm od dołu środkowej kreski)

#4 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 27 grudnia 2010 - 22:49

mam podobna sytuacje wyjsciowa z tym ze jak mi zejdzie temperatura na 1/4 to za chwile wraca na polowe. pytanie czy to zejscie na 1/4 u Ciebie jest zwiazane z wentylatorem bo ja juz mialem ten efekt kiedy wentylator byl uszkodzony i po naprawie sie nic nie zmienilo. kupilem termostat i zobacze czy cos sie zmieni po jego wymianie.

#5 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 908
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 grudnia 2010 - 23:43

To ja sie podepne...
U mnie w zimie wskazowka jest moze 2mm nad 2 kreska od dolu (no w porywach miedzy 2-3 kreska), w lecie jest zwykle w okolicy 3 kreski, tylko w korku dochodzi do 4 (srodkowej) kreski. Ogrzewanie dziala niby dobrze. Czy mam rozumiec, ze cos nie tak z termostatem?

Dodam, ze nigdy nie przekroczylo mi polowy skali, czyli i nigdy nie zalaczal sie 2 bieg wentylatora (ktory notabene dziala). Zalacza sie tylko 1 bieg z klima.

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 grudnia 2010 - 23:53

MayheM,
CRD ma inną charakterystyke termostu i praktycznie nie udaje sie go zagotowac - chyba że masz uszkodzona uszczelke pod głowicą.Tak jak teraz temperatura - 10 stopni - wskaznik jest ok 1-1,5 mm od dołu srodkowej kreski wskażnika temperatury na pełnym objegu w czasie jazdy , na wolnych obrotach ok 2-2,5 mm od srodkowego wskazania - jesli masz inaczej to jest żle i jest to oznaka że termostat nie trzyma objegu.

#7 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 908
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 grudnia 2010 - 23:56

andreeas7, tak cos czulem. Postaram sie zbadac i wymienic na dniach.

#8 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudnia 2010 - 16:18

Ja wymieniałem u siebie termostat po tym, jak temperatura utrzymywała się w okolicach 60*C.
Wcześniej jak termostat był sprawny to wskazówka była około 2mm poniżej kreski połowy skali.
Obecnie wskazówka jest równo na kresce w połowie skali, a moment otwarcia termostatu i puszczenie obiegu przez chłodnicę, jest prawie niezauważalny, wskazówka opuszcza się w granicach 0,5mm.
Termostat kupiłem w sklepie internetowym z Olkusza i polecam go innym. :cwaniak

#9 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 908
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudnia 2010 - 17:45

adames, wymieniales sam? Duzo z tym roboty?
Jutro jade kupic termostat w ASO, cena 238zl, to raptem tyle samo co w sklepie internetowym. Za wymiane chca 120zl, jesli duzo roboty, to w mroz i tak sam nie podolam. Moglbys przyblizyc ile Ci sie z tym zeszlo i jak to ugryzc?

#10 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudnia 2010 - 18:32

Marcin, wszystko jest opisane w tym temacie.
http://ptclub.pl/vie... ... sc&start=0
w sklepie internetowym termostat kosztuje 180zł i mamy tam 10% rabatu :cwaniak

#11 romanikxxl

romanikxxl

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 70
  • Dołączył:  08 cze 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 limited
  • Imię:Paweł

Napisano 28 grudnia 2010 - 18:48

czyli jak jest zapowietrzony to tak może się dziać ze wskazówką i może być nie dogrzany?źle napisałem ,że schładza do 1/4 tylko do kreski pod połową. spróbuje jeszcze odpowietrzyć i podłącze pod kompa to zobaczę temp.silnika

#12 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudnia 2010 - 18:56

romanikxxl,
Najpierw sprawdź tą temperaturę, to podstawa. Układ powinien się już sam odpowietrzyć, oczywiście zakładamy, że masz odpowiedni poziom płyny w zbiorniczku wyrównawczym, jeśli jest płynu mało, to problemy z ogrzewaniem są nieuniknione.
Jeśli piszesz, że wskazówka schodzi do 1/4 , czy mamy to rozumieć, że to chodzi tylko o te 3-4mm poniżej połowy ?
Jak tak, to jest to normalne, termostat puszcza płyn na duży obieg , czyli przez chłodnicę.

#13 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 908
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudnia 2010 - 19:22

Dzieki Adam, czyli nic tu po mnie, ani nie mam specjalnych narzedzi, ani gdzie tego zrobic, wiec niech mi zrobia jak trza. Tak cos mi umknal ten temat, bo dopiero tej zimy zauwazylem ze cos za nisko ta wskazowka :kawka
Termostat i tak kupie w serwisie, odchodzi koszt przesylki i ryzyko ze bedzie niesprawny, wiec koszt wyjdzie zblizony. A i pewnie zwiekszone spalanie tej zimy mi nieco spadnie.

#14 romanikxxl

romanikxxl

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 70
  • Dołączył:  08 cze 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 limited
  • Imię:Paweł

Napisano 28 grudnia 2010 - 19:35

ok jutro sprawdze tem. bo autem jeździ żonka.płyn jest ok.tylko intryguje mnie ta wskazówka czemu opada tak do kreski pod połową jak włącze ogrzewanie,bo jak ogrzewanie jest wyłączone to faktycznie wskazówka łapie tak 2mm pod połowę i włącza się wiatrak i troche spada potem się podnosi znowu do stanu przed włączenim wiatraka a na trasie z ogrzewaniem na full wskazówka stoi na kresce przed połową (miałem tyle aut i zawsze jak się auto zagrzało to wskazówka stała nieruchomo na połowie)? może to być też że nie ma osłony pod silnikiem i dodatkowo się wychładza,ale nie sądzę.może ten typ tak ma? hmm

#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudnia 2010 - 20:53

romanikxxl,
Czy przypadkiem w czasie sprawdzania nawiew nie był ustawiony na szybę lub nogi i szybę ? Jeśli tak to automatycznie zmienia sie charakterystyka pracy wentylatorów ze wzgledu na załączoną klimatyzacje i temperatura może byc w przedziale 82 86 stopni tak ma zaprogramowane pitek sterownik :kciuki

#16 romanikxxl

romanikxxl

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 70
  • Dołączył:  08 cze 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 limited
  • Imię:Paweł

Napisano 28 grudnia 2010 - 21:06

nie no na tyle to poznałem tą markę,ale dzięki

#17 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 908
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 grudnia 2010 - 13:16

No, termostat wymieniony, temperaturka w normie.

#18 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 grudnia 2010 - 14:45

No, termostat wymieniony, temperaturka w normie.

Marcin, to możesz teraz jeździć bez rękawiczek, czapki i kaleson. Można by nawet rzec , że nawet w sandałach. :lol

#19 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 908
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 grudnia 2010 - 18:11

Adam, w aucie mialem cieplo, dlatego nie wiedzialem, ze cos zlego sie dzieje z termostatem, a niski poziom wskazowki tlumaczylem sobie zimnem. Niemniej teraz przynajmniej silnik bedzie dogrzany i moze zwiekszone spalanie zejdzie do normalnego poziomu.
A i ktos mi mowil w serwisie, ze niedogrzany silnik powoduje ze dogrzewaja go swiece, i ze przez to moga sie przepalic szybciej, co mnie tez wystraszylo.

#20 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 grudnia 2010 - 18:55

Świece żarowe to raczej nie, ale nasze silniki są dogrzewane trzema grzałkami znajdującymi się pomiędzy blokiem silnika a filtrem powietrza.
Jeśli silnik jest zimny, to te grzałki są załączone co z pewnością zwiększa pobór prądu.
Wiadomo jest powszechnie, że właściwa temperatura pracy silnika czyli to 90*C jest optymalną temperaturą, przy której silnik spala odpowiednią dawkę paliwa.
Na pewno będzie teraz palił mniej. :kawka





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych