
JAK WYMIENIĆ NAPINACZ PASKA WIELOROWKOWEGO?
#1
Bezimienny Gość.fmx1_*
Napisano 11 stycznia 2011 - 18:31
z gory dziekuje za odpowiedzi
#2
Napisano 11 stycznia 2011 - 19:49
W czwartek będę wymieniał pasek, bo coś mi piszczy. Na razie bez wymiany rolek, bo nie wiem czy będzie to konieczne.
Jakie jest dojście i ile czasu mi to zajmie, to zobaczymy, na pewno to opiszę.
Wiem, że trzeba będzie zdjąć koło, nadkole i chyba lampę.
Dla tych, którzy zaraz napiszą, że od razu powinienem wymienić wszystkie rolki, to odpowiadam, że jak będzie któraś uszkodzona, to ją na pewno wymienię, nie wymieniam żadnych części, które są dobre

#3
Bezimienny Gość.fmx1_*
Napisano 11 stycznia 2011 - 20:16
Mieciu: dzieki za odp i czekam na twoja relacje z naprawy
pozdr.
[ Dodano: 2011-01-11, 20:17 ]
sorki nie Miecu tylko Adames hi hi pomyłka

#4
Napisano 11 stycznia 2011 - 20:35
Może być i Mieciu
Czy kupiłeś jedną rolkę? tą z napinaczem, czy samą bez napinacza? Tam jest jeszcze druga rolka od strony alternatora.
Nasz Mechanik andreeas7 podczas konsultacji , podpowiedział mi, żebym przy ściąganiu paska ręką posprawdzał rolki czy nie są gorące, czy luźno się obracają.
#5
Bezimienny Gość.fmx1_*
Napisano 11 stycznia 2011 - 20:54

[ Dodano: 2011-01-11, 20:56 ]
własnie z tego co patrzyłem to dostep zwłaszcza do tej rolki z napinaczem kolo alternatora jest żaden,chyba ze istnieje jakas sztuczka zeby sie tam dostac,może wyjąć cały silnik ?? hi hi

nie mam pojecia jak sie za to zabrac
#6
Napisano 11 stycznia 2011 - 21:07
Tu jest temat o wymianie sprzęgiełka alternatora,
http://ptclub.pl/viewtopic.php?t=2036
Janusz zamieścił tam zdjęcia, podobno w ten sposób można się tam dostać, pewnie będzie trzeba jeszcze odkręcić od spodu osłonę silnika.
#8
Bezimienny Gość.fmx1_*
Napisano 11 stycznia 2011 - 21:55
#9
Napisano 11 stycznia 2011 - 22:02
Do wymiany paska nie będę potrzebował ruszać alternatora i chłodnicy
chyba

#10
Napisano 11 stycznia 2011 - 22:09
Uwierz to tylko tak kiepsko wygląda dostep jest niezły , a naprawdę pomoże i przy okazji mozna ustrzec sie od usterki rury turbo i polepszyc znacznie dynamikę silnika .Uszczelki powinny byc wymienione , ale ja też u siebie złozyłem na starych i jest ok .Demonataz prosty 8 srub E10 i dwie bodajaże E8 rurka od popdcisnienia(grucha sterująca klapami) i opaska od gumy łączącej kolektor ssący z rurą turbo i wszystko , a pod kolektorem masz alternator.Czyszczenie dobry srodek do mycia silników, nafta i pezlowanie - same czyszcenie zajeło ok 2 godzin(pomyśli ile tam tego mogło byc .Po wyczyszceniu spalanie spadło ok 0,5 -0,8 l w dół i silnik wkręca sie do odciecia na popczekaniu.

[ Dodano: 2011-01-11, 22:16 ]
adames,
"chyba hmm""
Adaś to jest piękne stwierdzenie
#11
Bezimienny Gość.fmx1_*
Napisano 11 stycznia 2011 - 22:21
Adames dzieki za pomoc
Andreeas7 dzięki za pomoc
#12
Napisano 11 stycznia 2011 - 22:26

Będę to robił na warsztacie, a tam ceną za wykonanie usługi będzie pewnie odrobienie tego w polu, skąd ja wezmę homonto aby to pole równo zaorać ?
Zobaczymy w czwartek jak to wyjdzie

#13
Napisano 11 stycznia 2011 - 22:32

#14
Napisano 11 stycznia 2011 - 23:42
Jestem po wymianie paska wielorowkowego i rolki od napinacza.
1 - zdjołem koło
2 - zdjęcie nadkola i osłony silnika
3 - kluczyk numer 10 oczkowy, zakładamy na śrube napinacza i ciągniemy ją do góry- najlepiej na rurce siła bedzie większa ( popuszczenie napinacza i zdjęcie paska starego)
4 - odkręcenie rolki napinacza kluczem imbusowym słoneczkowym nr.15 ( przerabiany- czyli przycinany, gdyż nie ma wiele miejsca, rolka jest bardzo blisko nadwozia pojazdu)
5 - zakłądamy nową rolke i reszta tak jak zaczynaliśmy
CZAS PRACY OK 3h oczywiście z obiadem i przerwą na kawe.
Tak to wykonałem wymieniłem pasek i rolkę, ale jescze raz musze rozebrać gdyż piszczy jeszcze mi rolka prowadząca i też bede chciał wyczyścić kolektor.
Życzę powodzenia w naprawie



#15
Bezimienny Gość.fmx1_*
Napisano 12 stycznia 2011 - 15:50
pozdr.
#16
Napisano 13 stycznia 2011 - 10:57
Osłona silnika , to jest ta boczna osłona widoczna po zdjęciu koła , a nie osłona pod autem.
Czas pracy to 1,5 godziny, bez przerwy na kawę.
Sama operacja ściągnięcia i założenia nowego paska, trwała niecałe 5 min.
Po założeniu nowego paska, zrobiliśmy próbę czyli najpierw przekręciliśmy o dwa obroty wał napędowy, a dopiero potem uruchomiłem silnik.
Przestało piszczeć

Mój kolega sprawdził jeszcze specjalnym stetoskopem, czy rolki i alternator jest dobry. Okazało się, że wszystko jest dobrze nie było więc potrzeby zmieniać rolek.
Teraz więc jest czas na

#17
Napisano 13 stycznia 2011 - 11:04
Szcześciarzu masz farta

#18
Napisano 13 stycznia 2011 - 11:10

Ale fakt , trochę się martwiłem o te rolki, bo gdyby trzeba było za jakiś czas wszystko ponownie rozbierać, to by mnie już chyba tam nie wpuścili.
Zanim jednak zaczęliśmy rozbierać to został zrobiony mały test, tzn na na pracujący pasek została nalana malutka ilość oleju. Pasek od razu przestał piszczeć.
Zrobiło mi się raźniej.
Dołączam zdjęcie z nasłuchiwania stetoskopem rolek
Jakość może jest nie najlepsza, ale musiałem to zrobić szybko ( brak zgody na fotografowanie


#19
Napisano 13 stycznia 2011 - 18:27
#20
Napisano 13 stycznia 2011 - 18:40
uszczelki gumowo-silikonowe (profiluja sie po montazu) , na kazdy wlot oddzielna , składałem u siebie na stare + dodatkowo silikon (nie mogłem załatwic od reki na serwisie )

p.s. lewa górna sruba kolektora wkładana do montazu razem z kolektorem (nie ma mozliwosci pozniej jej wsunać do skrecenia kolektora)
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Jak sprawdzic jaka mam wersje Pitka? |
Ogólnie | Bezimienny Gość.Twin_* |
|
![]()
|
|
Jak się trzymacie? Mam na myśli osoby w powodzi… |
Offtopic | pitkowechucherko |
|
![]()
|
|
Wydał ktos stąd pitomaniaków jakąś książkę? |
Offtopic | pitkowechucherko |
|
![]()
|
|
Pompa wspomagania kierownicy - jaki zamiennik? |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.CruiserT_* |
|
![]()
|
|
jakie wersje wyposazenia pitka byly? |
Techniczny podstawowy | olaf folaron |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych