Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

100 tys. km w CRD. Co dalej?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 sunmac28

sunmac28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 121
  • Dołączył:  30 lis 2008
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD Limit

Napisano 20 stycznia 2011 - 16:25

Witam wszystkich,
Mojemy Pitkowi stuknęła równa setka :piwo :alko :szacun
Stąd moje pytanie - czy przy tym przebiegu powinienem na coś szczególnie zwrócić uwagę? Co z łańcuchem rozrządu lub innymi częściami, które trzeba zrobić przy tym lub najbliższym mu przebiegu np. 120 tys. km :d

Dzięki za info :tak

#2 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 stycznia 2011 - 16:39

Jeśli na czas zmieniasz olej i filtry, to ciesz się jazdą dalej, na tym silniku powinniśmy zrobić milion km.
Oczywiście powinno się wymienić płyn hamulcowy i chłodniczy, ale chyba nie wszyscy wymieniają go zgodnie z zasadami, czyli co dwa lata.
Łańcuszka rozrządu nie wymieniamy, chyba że przetrze się obudowa rozrządu.
Jeśli jest konieczność, to można wymienić pasek wielorowkowy ( klinowy). Ja ostatnio go wymieniałem bo popiskiwał, przy czym nie musiałem wymieniać rolek.

#3 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 20 stycznia 2011 - 19:35

adames jakby mial z 60 koni i 30 do setki to moze i milion by sie dalo przejechac jak na dawne mercedesowe silniki przystalo... ale teraz... po 100 tysiach diesel zaczyna smierdziec z rury a po 200-250 jest do zsypu tak jak i benzyniaki zreszta... smutne ale prawdziwe.

#4 artex38

artex38

    VIP

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 2 100
  • Dołączył:  29 gru 2009
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:artur
  • Skąd::paryz/wroclaw
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 stycznia 2011 - 20:33

adames jakby mial z 60 koni i 30 do setki to moze i milion by sie dalo przejechac jak na dawne mercedesowe silniki przystalo... ale teraz... po 100 tysiach diesel zaczyna smierdziec z rury a po 200-250 jest do zsypu tak jak i benzyniaki zreszta... smutne ale prawdziwe.

chyba ze ma za kazdym razedm cofany licznik przed sprzedaza

#5 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 851
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 stycznia 2011 - 22:22

adames jakby mial z 60 koni i 30 do setki to moze i milion by sie dalo przejechac jak na dawne mercedesowe silniki przystalo... ale teraz... po 100 tysiach diesel zaczyna smierdziec z rury a po 200-250 jest do zsypu tak jak i benzyniaki zreszta... smutne ale prawdziwe.

chyba ze ma za kazdym razedm cofany licznik przed sprzedaza


bez przesady bez przesady, no chyba ze sie "przezbywacie"....

#6 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 248
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 stycznia 2011 - 18:34

po 100 tysiach diesel zaczyna smierdziec z rury a po 200-250 jest do zsypu tak jak i benzyniaki zreszta... smutne ale prawdziwe.


..właśnie może jestem przewrażliwiony, ale mojego czuć jak byłby ,,zagazowany'' dziwne hmm

[ Dodano: 2011-01-24, 18:34 ]
..a to może odemnie :lol

#7 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1 154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 stycznia 2011 - 18:52

scoroop nie ma racji bo ja golfem dislem zrobiłem 0,5 mln km i silnik jeszcze do dziś chodzi więc zdecydowałem się na 2.2crd chociaż dużo naczytałem się różnych opini na temat tego silnika wydaje mi się że każda sroka swój ogon chwali.Mój pitman ma na liczniku 220tys.km i nie mam z nim kłopotów bo wychodzę z założenia jak dbasz tak masz.

#8 Marcel

Marcel

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 450
  • Dołączył:  28 paź 2010
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:TSI DSG
  • Imię:Wodnik Szuwarek

Napisano 24 stycznia 2011 - 18:56

scoroop nie ma racji bo ja golfem dislem zrobiłem 0,5 mln km i silnik jeszcze do dziś chodzi więc zdecydowałem się na 2.2crd chociaż dużo naczytałem się różnych opini na temat tego silnika wydaje mi się że każda sroka swój ogon chwali.Mój pitman ma na liczniku 220tys.km i nie mam z nim kłopotów bo wychodzę z założenia jak dbasz tak masz.



LUBIĘ TO :tak ;-)


o tym samym nieco rozwleklej
http://www.ptcruiser...p?p=68388#68388

u mnie 223 KKM, salon polska - serwisowany przez pierwsza wlascicielke na gwarancji (ksiazka serwisowa), potem klubowicz dbal a teraz ja utrzymuje przy zyciu ;)
gro i bucy, tylko mu troche tarcze piscom po wymianie

#9 Bezimienny Gość.wooocash_*

Bezimienny Gość.wooocash_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 stycznia 2011 - 21:50

może nie w PT ale w Vitku w ciągu 4 lat trzasnąłem 390 000km i silnik był chyba w najlepszej kondycji w całym samochodzie.. :)

#10 Marcel

Marcel

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 450
  • Dołączył:  28 paź 2010
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:TSI DSG
  • Imię:Wodnik Szuwarek

Napisano 24 stycznia 2011 - 22:02

teoretycznie to same silniki co w Vito.

Wydaje mi sie, ze widzialem gdzies na allegro PT z przebiegiem 310 tys km ale nie pamietam co to za silnik byl.

generalna zasada ma byc taka:
- auto ma byc w ruchu (czesto uzywane - to jest temat rzeka, prosze pamietac, ze niektore elementy zuzywaja sie rowniez z wiekiem samochodu, np. elementy gumowe)
- auto ma byc serwisowane zgodnie z zaleceniami
- auto ma byc uzytkowane w sposob rozsadny

Wcale nie jest do konca powiedziane, ze jak autem jezdzil czlowiek do kosciola raz w tygodniu i przebieg jest 60 tys po 5 latach to to jest dobrze.

Najprostszy przyklad z autem mojej zony - 23 tys chyba po 3ech latach. Auto wiecej stoi niz jedzie. I co? I sie gupi akumulator nie laduje - a alarm ciagnie swoje + niskie temperatury. I flikanie swiatlami po odpaleniu. Ale jak pojezdze nim intensywnie 2 dni po miescie, to sie naladuje i jest gites.

Garazowany - czy to dobrze, ze auto jest garazowane? Slyszalem opinie, ze nie do konca ;)

Mniej analiz, wiecej radosci z zycia. I jazdy.

#11 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4 321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 stycznia 2011 - 23:15

Ja przy teoretycznie 103tys. zmieniłem pasek klinowy /sam z siebie pękł/ ale dobry pitek zrobił to pod domem przed dłuższym wyjazdem.przynajmniej tyle w tym plusów :chory

#12 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 24 stycznia 2011 - 23:22

jakie kto ma doswiadczenia... renault master w pracy u ojca ma z 350 i nic. znajomy ma meganke I 90 konny diesel - 250 przebujane i nic sie nie dzieje. w tym roku byli w portugalii nim (ja bym sie bal). ALE juz octavia 2,0 tdi u nas w pracy po poltora roku kleka. dzisiaj gadalem z sekretarka... ponoc szykuje sie wymiana turbiny i paru innych dupereli. kolega z pracy ma focusa tdci chyba 5 letniego i zmienial w nim silnik turbine pompe oleju...

janusz jakim golfem zrobiles te pol miliona? pewnie golf IV 1,9 tdi... i to zmienia postac rzeczy bo to auto sprzed 10 lat.
przed chwila w tvn turbo powiedzieli ze w ostatnich latach ilosc naprawianych powaznych usterek w autach wztosl o 70% a VW chce wycofac z produkcji 1,4 tsi 170 konne i go modyfikowac bo jest zbyt skomplikowane. a przeciez w ostatnich 2 latach uznano ten silnik za wow ah i och....
zawsze sa za i przeciw. wg mnie wiecej przejade lanosem 1,6 110 konnym z gazem gdzie silnik pochodzi sprzed 15 lat niz nowoczesnym dieslem :) (kij w mrowisko - nie karmcie trolla)

#13 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 248
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 stycznia 2011 - 23:41

(kij w mrowisko - nie karmcie trolla)


to już nastąpiło jak sądze! :lol

#14 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 24 stycznia 2011 - 23:47

sluna :piwo

#15 Edan

Edan

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 439
  • Dołączył:  20 kwi 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 CeErDe
  • Imię:Ania i Edek

Napisano 25 stycznia 2011 - 16:40

ja mam przejechane 185tys (mam od nowości) - i jeszcze się nie rozsypał ;) tfu tfu - mam nadzieję, że jeszcze trochę mnie powozi - sobota Norymberga i wpadnie następne 2 tysiączki.

#16 Marcel

Marcel

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 450
  • Dołączył:  28 paź 2010
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:TSI DSG
  • Imię:Wodnik Szuwarek

Napisano 25 stycznia 2011 - 17:27

sobota Norymberga i wpadnie następne 2 tysiączki.


ale netto czy brutto??? :lol

#17 Edan

Edan

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 439
  • Dołączył:  20 kwi 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 CeErDe
  • Imię:Ania i Edek

Napisano 25 stycznia 2011 - 20:03

ale netto czy brutto??? :lol


To zależy.
Jak nie pobłądzę i zjadę odpowiednimi zjazdami z autostrad to 2000 brutto a jak się uda zabłądzić to wpadnie więcej ;)


A swoją drogą też się zastanawiam kiedy mnie dopadnie kapremont silnika hmm, tzn po ilu kaemach.

#18 Marcel

Marcel

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 450
  • Dołączył:  28 paź 2010
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:TSI DSG
  • Imię:Wodnik Szuwarek

Napisano 25 stycznia 2011 - 21:44

uwaga. orkiestra stop - szwagra bija.

co rozumiemy przez kapitalny remont 2.2 crd?

#19 Edan

Edan

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 439
  • Dołączył:  20 kwi 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 CeErDe
  • Imię:Ania i Edek

Napisano 25 stycznia 2011 - 22:31

Aż tak głęboko nie siedzę w mechanice.
Ale głowicy szlifowanie, planowanie i inne anie może wystąpić z powodu np pęknięcia lub innego urazu.
Mogą się skończyć wtryski, przytrzeć tłoki lub panewki, zgiąć zawory, wypalić komory, zapiec pierścienie, zmniejszyć ciśnienie.
Jak się coś takiego stanie kapremont murowany a czasem nawet prowadzi do wymiany :(

#20 Marcel

Marcel

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 450
  • Dołączył:  28 paź 2010
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:TSI DSG
  • Imię:Wodnik Szuwarek

Napisano 25 stycznia 2011 - 22:35

edan niech juz jedzie na to brutto i nie straszy przed snem, bo sie zaczne moczyc w nocy ;)

jak na razie nic nie puka, nic nie stuka, do granicy dolatuje na wlasnych kolach. i niech tak zostanie





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych