Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


wymiana błotnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#21 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 lipca 2020 - 08:45

I co, udała się ta wymiana?

#22 Rosa

Rosa

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 21
  • Dołączył:  27 gru 2019
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1.6
  • Imię:Janusz
  • Skąd::3miasto
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 lipca 2020 - 10:42

Jeszcze się za to nie zabrałem. Drugi błotnik czeka w garażu na wymianę.
Jeszcze się za to nie zabrałem. Drugi błotnik czeka w garażu na wymianę.

#23 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 lipca 2020 - 08:35

Za wczasu spryskaj śruby WóDą40 zanim odkręcisz.

#24 Bizon1975

Bizon1975

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 157
  • Dołączył:  15 cze 2020
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Biała Podlaska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 lipca 2020 - 09:22

i wstaw jakoś fotorelację dla potomnych, między innymi dla mnie, jak się uporam z obiegiem płynu chłodniczego (mam nadzieje że to nie głowica) to też mnie czeka wymiana prawego błotnika. Gdzie takie ceny za 30 zł bo ja sobie znalazłem aż za 150+kw w kolorze



#25 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 lipca 2020 - 09:41

Bizon1975

150 zł to normalna cena za dobry nie przegnity błotnik w oryginale 

 

Wymian nie jest trudna ale pracochłonna i wymaga czasu i miejsca :

- zdemontowania grilla przedniego 

- zderzak do zdemontowania 

- zdemontowanie nadkola 

- zdemontowanie reflektora 

- odkręcenie górnych śrub błotnika 

- odkręcenie dolnych dwóch śrub przy progu / nie trzeba całkowicie odkręcać (błotnik ma nacięcia do wsunięcia )

- odkręcenie śruby wewnątrz nadkola od błotnika przy drzwiach 1 lub 2 

- odkręcenie dwóch śrub od podłużnicy do błotnika w okolicach reflektora 

 

i teraz możesz go spokojnie wyjąć , przezbroić w blaszki montażowe i przełożyć w odwrotnej kolejności 


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 12 lipca 2020 - 10:26


#26 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 lipca 2020 - 10:21

Za wczasu spryskaj śruby WóDą40 zanim odkręcisz.

 

Co chcesz pryskać w profilu zamkniętym ? .... łepek śruby 



#27 Bizon1975

Bizon1975

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 157
  • Dołączył:  15 cze 2020
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Biała Podlaska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 lipca 2020 - 10:51

Bizon1975

150 zł to normalna cena za dobry nie przegnity błotnik w oryginale 

 

Wymian nie jest trudna ale pracochłonna i wymaga czasu i miejsca :

- zdemontowania grilla przedniego 

- zderzak do zdemontowania 

- zdemontowanie nadkola 

- zdemontowanie reflektora 

- odkręcenie górnych śrub błotnika 

- odkręcenie dolnych dwóch śrub przy progu / nie trzeba całkowicie odkręcać (błotnik ma nacięcia do wsunięcia )

- odkręcenie śruby wewnątrz nadkola od błotnika przy drzwiach 1 lub 2 

- odkręcenie dwóch śrub od podłużnicy do błotnika w okolicach reflektora 

 

i teraz możesz go spokojnie wyjąć , przezbroić w blaszki montażowe i przełożyć w odwrotnej kolejności 

 

 

według opisu i fotek lepszy niż ja mam, grill to jakoś nie mogę po lewej stronie odpiąć od błotnika a boje się połamać, na dole to wiem że jest w suwany tylko jedną przy próbie poluzowania urwałem, no i zostaje demontaż reflektora bo tu jakoś dziwnie jest zamocowany no ale może za szybko to próbowałem zrobić, bo walczyłem z antena co nic w zasadzie nie dało. Teraz i tak ważne dla mnie ten układ chłodzenia zrobić jak pisałem z tobą Andrzeju na messie, płukanie w odwrotną stronę, już chyba znalazłem w sieci gdzie te węży od nagrzewnicy idą, trochę mi to może ułatwi, dla pewności zrobię jutro jeszcze test CO2 tak dla własnego spokoju



#28 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 lipca 2020 - 11:05

Grill naciskasz do dołu jest na zatrzaskach z ząbkiem (dwa zatrzaski na stronę )  i dopiero odchylasz górą do siebie .

Reflektor przykręcany na 4 nakrętki klucz 10 nasadowy  , reflektor trzeba odpiąć (łatwiej zdemontować 3 żarówki mijania , drogowe i kierunek i odpiąć kostkę od pozycji i korektora świateł .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 12 lipca 2020 - 11:09


#29 Bizon1975

Bizon1975

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 157
  • Dołączył:  15 cze 2020
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Biała Podlaska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 lipca 2020 - 11:35

a to teraz już chyba wiem, bo chyba nie znalazłem 1 lub 2 nakrętek bo nie kojarzę abym odkręcał aż 4, dzięki za podpowiedź Andrzeju



#30 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 lipca 2020 - 18:52

Co chcesz pryskać w profilu zamkniętym ? .... łepek śruby

Witam Andrzeju,
płyn higroskopijny przenika nawet pod zakręcony łep śruby znajdując sobie drogę do gwintu przez nierówności (pory) elementów. Siły spójności robią robotę i już - to zwykłe dziesiątki z gwintem pełnym sięgajacym łba. Ściągałem prawy błotnik i te 2 śruby na dole były tak zapieczone, że można było je zerwać przy odkręcaniu. Widząc, że normalnie nie pójdą, spryskałem je porządnie WóDą 40 i na drugi dzień wszystko poszło gładko.
Jeszcze zamieszczam zdjęcia konstrukcji błotnika, na podstawie których łatwo zobaczyć, co trzeba odkręcić.

Załączony plik  Screenshot_2020-07-11-09-29-23.png   252,68 KB   3 Ilość pobrań
Załączony plik  Screenshot_2020-07-11-09-29-30.png   329,06 KB   2 Ilość pobrań
Załączony plik  Screenshot_2020-07-11-09-29-36.png   174,46 KB   2 Ilość pobrań
Załączony plik  Screenshot_2020-07-11-09-29-39.png   240,32 KB   2 Ilość pobrań

Jeszcze klucz do demontażu anteny. Ja wykonałem go z obciętego klucza nasadowego
o średnicy rury 20 mmm. Trzeba po obcięciu zeszlifować go tak jak na zdjęciu - trzy piny o symetrycznie rozmieszczonej pozycji, co 60 stopni kątowych. Klucz do przeróbki kupicie w Casto za 6 zł.

Załączony plik  20200718_144109.jpg   18,72 KB   2 Ilość pobrań

I jeszcze obraz nadkola bez błotnika, może się komuś przyda.

Załączony plik  20200718_143746.jpg   36,35 KB   2 Ilość pobrań

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 21 lipca 2020 - 18:32






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych