wymiana błotnika
#21
Napisano 11 lipca 2020 - 08:45
#22
Napisano 11 lipca 2020 - 10:42
Jeszcze się za to nie zabrałem. Drugi błotnik czeka w garażu na wymianę.
#23
Napisano 12 lipca 2020 - 08:35
#24
Napisano 12 lipca 2020 - 09:22
i wstaw jakoś fotorelację dla potomnych, między innymi dla mnie, jak się uporam z obiegiem płynu chłodniczego (mam nadzieje że to nie głowica) to też mnie czeka wymiana prawego błotnika. Gdzie takie ceny za 30 zł bo ja sobie znalazłem aż za 150+kw w kolorze
#25
Napisano 12 lipca 2020 - 09:41
Bizon1975
150 zł to normalna cena za dobry nie przegnity błotnik w oryginale
Wymian nie jest trudna ale pracochłonna i wymaga czasu i miejsca :
- zdemontowania grilla przedniego
- zderzak do zdemontowania
- zdemontowanie nadkola
- zdemontowanie reflektora
- odkręcenie górnych śrub błotnika
- odkręcenie dolnych dwóch śrub przy progu / nie trzeba całkowicie odkręcać (błotnik ma nacięcia do wsunięcia )
- odkręcenie śruby wewnątrz nadkola od błotnika przy drzwiach 1 lub 2
- odkręcenie dwóch śrub od podłużnicy do błotnika w okolicach reflektora
i teraz możesz go spokojnie wyjąć , przezbroić w blaszki montażowe i przełożyć w odwrotnej kolejności
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 12 lipca 2020 - 10:26
#26
Napisano 12 lipca 2020 - 10:21
Za wczasu spryskaj śruby WóDą40 zanim odkręcisz.
Co chcesz pryskać w profilu zamkniętym ? .... łepek śruby
#27
Napisano 12 lipca 2020 - 10:51
Bizon1975
150 zł to normalna cena za dobry nie przegnity błotnik w oryginale
Wymian nie jest trudna ale pracochłonna i wymaga czasu i miejsca :
- zdemontowania grilla przedniego
- zderzak do zdemontowania
- zdemontowanie nadkola
- zdemontowanie reflektora
- odkręcenie górnych śrub błotnika
- odkręcenie dolnych dwóch śrub przy progu / nie trzeba całkowicie odkręcać (błotnik ma nacięcia do wsunięcia )
- odkręcenie śruby wewnątrz nadkola od błotnika przy drzwiach 1 lub 2
- odkręcenie dwóch śrub od podłużnicy do błotnika w okolicach reflektora
i teraz możesz go spokojnie wyjąć , przezbroić w blaszki montażowe i przełożyć w odwrotnej kolejności
według opisu i fotek lepszy niż ja mam, grill to jakoś nie mogę po lewej stronie odpiąć od błotnika a boje się połamać, na dole to wiem że jest w suwany tylko jedną przy próbie poluzowania urwałem, no i zostaje demontaż reflektora bo tu jakoś dziwnie jest zamocowany no ale może za szybko to próbowałem zrobić, bo walczyłem z antena co nic w zasadzie nie dało. Teraz i tak ważne dla mnie ten układ chłodzenia zrobić jak pisałem z tobą Andrzeju na messie, płukanie w odwrotną stronę, już chyba znalazłem w sieci gdzie te węży od nagrzewnicy idą, trochę mi to może ułatwi, dla pewności zrobię jutro jeszcze test CO2 tak dla własnego spokoju
#28
Napisano 12 lipca 2020 - 11:05
Grill naciskasz do dołu jest na zatrzaskach z ząbkiem (dwa zatrzaski na stronę ) i dopiero odchylasz górą do siebie .
Reflektor przykręcany na 4 nakrętki klucz 10 nasadowy , reflektor trzeba odpiąć (łatwiej zdemontować 3 żarówki mijania , drogowe i kierunek i odpiąć kostkę od pozycji i korektora świateł .
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 12 lipca 2020 - 11:09
#29
Napisano 12 lipca 2020 - 11:35
a to teraz już chyba wiem, bo chyba nie znalazłem 1 lub 2 nakrętek bo nie kojarzę abym odkręcał aż 4, dzięki za podpowiedź Andrzeju
#30
Napisano 21 lipca 2020 - 18:52
Witam Andrzeju,Co chcesz pryskać w profilu zamkniętym ? .... łepek śruby
płyn higroskopijny przenika nawet pod zakręcony łep śruby znajdując sobie drogę do gwintu przez nierówności (pory) elementów. Siły spójności robią robotę i już - to zwykłe dziesiątki z gwintem pełnym sięgajacym łba. Ściągałem prawy błotnik i te 2 śruby na dole były tak zapieczone, że można było je zerwać przy odkręcaniu. Widząc, że normalnie nie pójdą, spryskałem je porządnie WóDą 40 i na drugi dzień wszystko poszło gładko.
Jeszcze zamieszczam zdjęcia konstrukcji błotnika, na podstawie których łatwo zobaczyć, co trzeba odkręcić.
Screenshot_2020-07-11-09-29-23.png 252,68 KB 3 Ilość pobrań
Screenshot_2020-07-11-09-29-30.png 329,06 KB 2 Ilość pobrań
Screenshot_2020-07-11-09-29-36.png 174,46 KB 2 Ilość pobrań
Screenshot_2020-07-11-09-29-39.png 240,32 KB 2 Ilość pobrań
Jeszcze klucz do demontażu anteny. Ja wykonałem go z obciętego klucza nasadowego
o średnicy rury 20 mmm. Trzeba po obcięciu zeszlifować go tak jak na zdjęciu - trzy piny o symetrycznie rozmieszczonej pozycji, co 60 stopni kątowych. Klucz do przeróbki kupicie w Casto za 6 zł.
20200718_144109.jpg 18,72 KB 2 Ilość pobrań
I jeszcze obraz nadkola bez błotnika, może się komuś przyda.
20200718_143746.jpg 36,35 KB 2 Ilość pobrań
Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 21 lipca 2020 - 18:32
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
wymiana płynu w chłodnicy krok po kroku pt 2.0 |
Techniczny podstawowy | _marcinw |
|
|
|
Wymiana drążka kierowniczego i końcówekdrążek, kierowniczy, końcówki d i 3 więcej |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PtBlack_* |
|
|
|
Wymiana liczniki |
Techniczny podstawowy | Mamrot |
|
|
|
Pt 2.0 wymiana pompy wody |
Techniczny podstawowy | Radyjko |
|
|
|
Wymiana przełącznika zespolonego |
Techniczny podstawowy | Szymek_T |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych