Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Biopaliwo BIO 100 do Dieselka ze stacji BLISKA Orlenu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#21 MiGi42

MiGi42

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 976
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 marzec 2011 - 18:35

Moje obserwacje pracy silnika /szczególnie słyszalne/ i odczucia z jazdy oraz uruchamianie s-ka/szczególnie w czasie tych mrozów/ utwierdziły dotychczasową praktykę tankowania u SHELLa.Opinia tego mechanika od mixolu przypomina mi opinie głoszone swego czas przez "specjalistów" o szkodliwości stosowania benzyny wysokooktanowej-jako suchej i szkodzącej silnikowi /też doradzali dolewanie oleju/.

#22 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 marzec 2011 - 20:34

Mi po regeneracji niedawnej wtryskow rowniez mowili dokladnie to samo co koledze krawol2000. Ostatnio wlasnie leje tylko zwykly ON, a czaaaaaaaaaasem jak trafial sie w normalnej cenie lepszy, to lalem lepszy. Teraz po podwyzkach leje tylko zwykly, jak trafie ponizej 5zl (ale tylko znane stacje). Niemniej, niestety juz 2 raz sie przekonuje, ze zwykly ON na shellu to scierwo, kiedys zalalem shell zwykly, i przejechalem duzo mniej kilosow niz normalnie, dzis powtorzylem ten blad kolo poznania, i rowniez wychodzi, ze spalone wiecej niz na takim ekodieslu np. z Bliskiej.

#23 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 marzec 2011 - 20:38

Z tym mixolem to mit jakich mało. Nie pomaga a może zaszkodzić. Jedyne wyjście to dbać o filtry - raz na 15 tys km do kosza w wypadku niepewnych tankowań, unikać małych zapyziałych stacji paliwowych, i modlić się o dobrą jakość pod względem niskiej zawartości siarki i odpowiedniego pH. Warunki spalania w silniku dwusuwowym są zgoła inne niż w silniku wysokoprężnym. Mie ma tam rozgrzanych precyzyjnych elementów takich jak końcówki wtryskiwaczy ani tak wysokich ciśnień spalania. To wszystko sprawia, że na przykład końcówki wtryskiwaczy skończą się szybciej - zalepienie nagarami miękkimi. Ale to oczywiście jak kto chce - ja już lepiej jeśli w ogóle wpadłbym na taki pomysł - dolewałbym oleju silnikowego i to syntetycznego. Ale to mija się z celem - przyczyną niszczenia par precyzyjnych nie jest jakaś wydumana "suchość paliwa" (takiego parametru jak zawartośc tłuszczu w oleju napędowym nawet nie ma) lecz jego czystość (zanieczyszczenia mechaniczne) i zawartość tlenków siarki. Pozdrawiam

#24 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 marzec 2011 - 19:16

jeśli mam dorzucić swoje trzy grosze to w ostatnim motorze piszą o zaopatrzeniu polskich stacji benzynowych w paliwa przez dwóch dystrybutorów orlen i lotos .lotos w 2011 roku zaopatruje sieci shell,statoil bp lukoil as24,co ciekawe takie paliwa jak suprema98 ultimate czy diesel gold powstają z produktów lotosu i orlenu.

#25 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 marzec 2011 - 19:23

maxym72, uffff-dzięki doktorze-gdyż zaczynałem się obwiać.Jak już wcześniej wspominałem leję Vervę i Ultimate. Co niektórzy właśnie ,,psioczą''że jest niby suche.Po porażce z ,,ulepszaczem paliwa'' i regeneracją wtrysków /około trzech lat temu/ jak na razie -bez problemów.Przejechałem po regeneracji około 80 tys i nie stwierdziłem do tej pory problemów.

#26 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 marzec 2011 - 20:58

Panowie! o czym mowa? lejemy do baków, co nam na tzw. ,,stół'' podadzą!
...powtarzam się, On jest dobry jak jest :lol , zly On jest zły jak jest :lol sranie w banie! ,,jedna liga'' naturalnie omijać szerokim łukiem małe stacje paliw :piwo

[ Dodano: 2011-03-21, 20:59 ]
mixola lałem do ,,komarka''

#27 Kostek

Kostek

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1591
  • Dołączył:  27 mar 2010
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:1,2 benzyna M
  • Imię:Adam

Napisano 21 marzec 2011 - 21:17

mixola lałem do ,,komarka''

Ja też :dance

#28 mateo

mateo

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 155
  • Dołączył:  23 sie 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:mateusz

Napisano 21 marzec 2011 - 23:30

A może ktoś fachowo wkoncu powiedziec czym sie rozni zwykły ON od jakiejs vervy/vpowera? czy to moze hasło na oddzielny temat? :d

#29 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 marzec 2011 - 23:47

Generalnie niczym - powinien być jednak poddany bardziej restrykcyjnym normom odnośnie mikrozanieczyszczeń mechanicznych, zawartości siarczków, i wzbogacony w dodatki zapobiegające wytrącaniu się parafin. Teoretycznie powinny mieć wyższą liczbę cetanową.
Tak naprawdę z moich obserwacji wynika, że pakowanie się w extra diesla może się opłacać. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że paliwo to jest pozbawione balastu typu objętości, które się nie spalają podczas eksplozji w cylindrze, lub spalają się nie powodując przyrostu ciśnienia, to mogą z tego wyniknąć oszczędności w spalaniu. Powiem szczerze, jeśli tankuję w markowej stacji (zwykły olej napędowy) - na zbiorniku robię o 100 km więcej w tych samych warunkach miejskich. Kwestia kalkulacji obserwacji i przeliczenia. Oczywiście czasem nawet na stacjach markowych można trafić na kichę. Pozdrawiam.

#30 MiGi42

MiGi42

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 976
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marzec 2011 - 09:25

janusz,
skoro przywołujesz publikację z Motoru ,to należy także powiedzieć,że "paliwa Shell z serii
V-Pover sprowadzane są ... z zagranicy".
Natomiast co do ogólnej dyskusji;
Czy można jeżdzić na oleju jadalnym-jak widać można.Kiedyś prasa doniosła,że w Afryce
sprzedano ludziom do spożycia olej maszynowy.W pierwszym przypadku kończy się w warsztacie,w drugim kończyło się w szpitalu, ale próbować można.

#31 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marzec 2011 - 18:26

maxym72, hmm, no to ja NIGDY nie zauwazylem roznicy w przejechanych kilometrach tankujac ON premium a zwykly ON. Nawet smiem twierdzic z niewiele razy przeprowadzanych obserwacji porownawczych, ze na zwyklym ON moj pitek przejezdza wiecej km niz na premium.

#32 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marzec 2011 - 18:50

Marcin! niejednokrotnie pisałem na forum, że, tankowałem pitka z tzw. budowy! żadna verwa, i tudzież inne...wynalazki którymi nas karmią, ale Andrzej zadał mi kmina! jakieś ,,wypełniacze'' coś może być na rzeczy.
Silnik przynajmniej mój trawi wszystko, naturalnie nie mówie o oleju z Biedronki
bez spadku mocy, czy osiągów.! Czy pali więcej, czy mniej,? być moze hmm

[ Dodano: 2011-03-22, 18:52 ]
..ale ale faktycznie załacić ,,te'' 10 groszy, i spać spokojnie :lol :alko

[ Dodano: 2011-03-22, 18:53 ]
qrcze śluna ,,zapłacić''

#33 Bell

Bell

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 10256
  • Dołączył:  30 lip 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:IzaBell'a

Napisano 22 marzec 2011 - 21:08

na zwyklym ON moj pitek przejezdza wiecej km niz na premium.


Marcin, miałam dokładnie takie same odczucia ze swoim PiTkiem...

#34 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marzec 2011 - 22:24

Panowie - nie napisałem, że tankuję vervę lub v-powera. Tankuję zwykły ON, najczęściej na BP lub BLISKA. I tutaj jest ok. Jeśli zaleje się z braku wyboru w noname to pewne, że z 75 litrów do rezerwy zrobię o 50-100 km mniej. Reszta to rozważania czysto teoretyczne = każdy sprawdza na własnej pupce, a raczej silniku. Pozdrawiam

#35 MiGi42

MiGi42

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 976
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 marzec 2011 - 13:55

Nie chcę być żle zrozumiany/bez urazy/,ale mnie nie stać na tanie tankowanie i dlatego z bólem, ale wlewam Shell V-P.Jest zrozumiałe i uzasadnione,że mając fachowe doświadczenie pozwalające na monitoring pracy s-ka i ew. tani serwis, można tankować nieco taniej.

#36 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 marzec 2011 - 18:57

Zatankowałem wczoraj Full'a jak to określam z ,,budowy'' po 3 pln poliwko mają z Orlena :torba

#37 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 marzec 2011 - 22:35

Darku co ty zrobiłes swojemu ulubieńcowi?!!!!!!!!

#38 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 marzec 2011 - 11:30

Marku daje rade! ON u Ruskich wychodzi podobno 2.20...silniczek chodzi jak marzenie(mówimy o paliwie z Orlena) :brawo

#39 nomos

nomos

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1466
  • Dołączył:  29 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Sebastian

Napisano 27 marzec 2011 - 11:44

Bio nigdy bym nie wlał tych naleśników :-)

#40 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 4973
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 marzec 2011 - 11:45

sluna, kupiłeś tzw oszczędności, i to nie znaczy zaraz, że ropa do kitu, a maro20 się tak martwi :lol :piwo
i nomos też nie do przekonania :alko
ale co tam, niech się każdy martwi o swoje :cwaniak





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych